וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאו מהארון: הקהילה וכדור הארץ קוראים לכם לתרום

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 8:33

מותג הכביסה 'וניש' וארגון 'פתחון לב' ממשיכים בפרויקט לאיסוף בגדי יד שנייה, שילוב בין תרומה לקהילה ומיחזור. במסגרת הפרויקט הוצבו 150 מכלי איסוף בתחנות סונול ברחבי הארץ. הבדים שייאספו ימכרו - והתמורה תשמש להכנת סלי מזון לנזקקים

הנה הזדמנות לעשות טוב גם לכדור הארץ וגם למי שהבעיות שלהם הם יותר יום-יומיות מאשר התחממות גלובלית - בפרויקט שמשלב מיחזור ותורמה לקהילה.

הפרויקט, פרי שיתוף פעולה בן 3 שנים, יתמקד השנה בעידוד הציבור לתרום בגדי יד שנייה. האינטרס המשותף בין תרומה לקהילה לשימוש ממושך ומחזור בבגדים משומשים, הופך את הפרויקט לחשוב במיוחד, בעיקר לאור העובדה בגדים משומשים נטמנים באדמה ומזהמים את כדור הארץ.

במסגרת הפרויקט הרב שנתי הוצבו 150 מכלים לאיסוף ביגוד יד שניה בתחנות סונול ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום הארץ. הבגדים שיאספו ימוינו ל-2 קטגוריות:

בגדים ראויים ללבישה, אלו יעברו כביסה ויועברו למשפחות הנזקקות של פתחון לב. מיון הבגדים ייעשה תחת העיקרון - "נותנים למשפחות פתחון לב ללבוש רק את מה שהייתי מוצא ראוי ללבוש בעצמי".

בגדים שאינם ראויים לשימוש, קרי בגדים קרועים, בלויים, יועברו למפעל בכרמיאל שם מועסקים אנשים עם מוגבלויות אשר גוזרים את הבגדים הלא שמישים ואלו נמכרים לתעשיית הסמרטוטים. הכסף שייצבר ישמש לרכישת סלי מזון.

מתנדבים פתחון לב ראשון לציון  הכנת חבילות משלוחים לנזקקים, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
בזכות 3 שנים קודמות של פעילות הפרויקט, 2700 סלי מזון חולקו לנזקקים/ראובן קסטרו

למעלה ממיליון שקל נתרמו ב-3 שנים

בתום 3 שנים לתחילתו של הפרויקט, שהוארך כעת ב-3 שנים נוספות, מציינים בפתחון לב כי נאספו כ-1,400 טון של פרטי לבוש והנעלה, נספרו כ-12,500 שעות תעסוקה במפעל, ומהסכום שנצבר על ידי מכירת הסמרטוטים למפעלים חולקו כ-2,700 סלי מזון לנזקקים בשווי של 1.085 מיליון שקל.

אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב: "איננו יכולים להישאר אדישים לנוכח הידיעה שיש עדיין אנשים רבים מדי במדינת ישראל שמתקשים למצוא לבוש ראוי, בעיקר בחודשי החורף. על כן הובלנו פתרון פשוט ונוח באמצעות הפרויקט המיוחד הזה, יחד עם שותפינו, וניש וסונול, ובעזרת רוחב ליבו של הציבור אנחנו אוספים כמות גדולה של בגדי יד שנייה".

"יצרנו מערכת חכמה שבעזרתה הבגדים מגיעים למי שידו אינה משגת, וכן מתאפשרת רכישה של סלי מזון וגם משלמים משכורות ומספקים תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות. לשם כך, החלטנו להרחיב את הפרויקט ואנו גאים על שיתופי הפעולה וההיענות של הציבור. יחד, נמשיך לפעול למען השכבות החלשות בפריפריה ובכל מדינת ישראל".

עלייה בשירותי הסיוע לנזקקים | פעילות עמותת "לשובע" בתל אביב 12 בינואר 2021. ראובן קסטרו
בגדים יד שניה ראויים ללבישה יכובסו יועברו לנזקקים מהקהילה/ראובן קסטרו

"מעודדים כלכלה מעגלית"

עמוס פם מנכ"ל חטיבת הייג'ין רקיט ישראל: "חברת רקיט מחויבת ופועלת באמצעות מותגיה למען הקהילה ברחבי העולם, וגם כאן בישראל חשוב לנו לקחת חלק ולתרום לקהילה שקרובה אלינו, בנוסף לכך קיימות ודאגה לסביבה הם ערכים שחשובים לנו וכך למעשה נולד החיבור הטבעי בינינו לבין פתחון לב, זה חיבור המשלב את הערכים האלו יחד ומעודד כלכלה מעגלית, אנחנו גאים בפרויקט ונתמוך בו גם באמצעות התנדבות העובדים שלנו בפתחון לב".

ארגון פתחון-לב הינו ארגון א-פוליטי, ללא כוונות רווח, שנוסד ב- 1998 ופועל לשבירת מעגל העוני הבין-דורי בישראל. הארגון מסייע למעל 160,000 נפשות מדי שנה ללא הבדל מין, דת, גזע, מוצא או לאום, רובם מהשכבות המוחלשות, תוך שימוש במאות מתנדבים קבועים ובעשרות אלפי מתנדבים זמניים בפריסה ארצית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully