וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מענק של 2 מיליארד דולר, גם בונוס של 3 משכורות

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 13:28

14,000 ישראלים מאושרים, עובדי אינטל, יסיימו את 2021 עם מענק של עשרות אלפי שקלים, נוסף על בונוס בגובה 3 משכורות. זאת לאחר שאינטל העולמית הודיעה כי תחלק מענק רוחבי בגובה 2 מיליארד דולר (כ-1% משווי החברה), בנוסף על הבונוסים "הרגילים"

הסיסמה המוכרת של ענקית הטכנולוגיה היא "אינטל-אינסייד", אבל מסתבר שלקראת סוף השנה הכי משתלם להיות דווקא "אינסייד אינטל", כלומר - להשתייך לקרוב ל-110,000 עובדי החברה בעולם, מתוכם כ-14,000 בישראל.

הסיבה: בונוס רוחבי שללמעלה מ- 2 מיליארד דולר לכל עובדי החברה, חלקו יינתן באמצעות הטבה בשכר וחלקו באופן של אופציות. במילים אחרות, כ-20,000 דולר לכל עובד, במידה שהמענק יתחלק באופן שוויוני. מאחר שסביר להניח שיש מי שייהנו קצת יותר, הרי שיהיו עובדים שיקבלו מענק, בין אם בכסף או בין אם בשווה-כסף בגובה של שש ספרות.

מה עוד יכול עובד לבקש? מסתבר שיכול: למשל בונוס סוף שנה מוגדל. עובדי אינטל מתוגמלים לרוב בבונוס שנתי בגובה של כמה משכורות, וכך ייהנו עובדי החברה בישראל מבונוס בגובה 3 משכורות חודשיות...

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל. ראובן קסטרו
יניב גרטי, מנכ"ל אינטל בישראל. עובדי החברה ייהנו מבונוס בגובה שלוש משכורות, נוסף על המענק העולמי/ראובן קסטרו

הבונוס הראשון של המנכ"ל העולמי החדש

עתה נבקש סליחה מעובדי אינטל על הפלישה לכיסם ונניח לרגע שעובד ממוצע קיבל את החלק היחסי של המענק ששוויו בשקלים הוא כ-65,000. נניח לרגע שאותו עובד משתכר "רק" כ-30,000 שקלים לחודש (ובתחום ההייטק יש רבים שמשתכרים יותר מכך, אפילו הרבה יותר) אותו עובד יסיים את השנה עם מענק מצטבר של 155,000 שקל, בערך פי 15 מהשכר הממוצע במשק.

מהנהלת אינטל העולמית פורסם, עם הוצאות הידיעה על המענק הכלל-עולמי, כי מדובר בצעד משלים למדיניות התגמולים הכלל עולמית של החברה, שנוהגת לתגמל את עובדיה הן בבונוסים קבועים בגובה כמה משכורות והן בתגמול מיוחד בגין ביצועים ספציפיים. עוד דיברה הודעת החברה על הצורך להיאבק על שירותיהם של המצטיינים בתחום - נוכח הדרישה הגוברת לאנשי המקצוע בענף ההייטק.

לאינטל העולמית מספר מפעלים ומרכזי פיתוח וויצור, בין היתר בישראל, אך גם באירופה (גרמניה ואירלנד), אסיה (מלזיה) וכמובן גם ארה"ב, שווי השוק של החברה הוא כ-201 מיליארד דולר, שכאמור - אחוז ממנו חולק כבונוס רוחבי לכל עובדי אינטל.

יצויין כי המענק הרוחבי בגובה 2 מיליארד דולרים, הוא הראשון שמחלק פט גלסינגר, המנכ"ל שהחליף בחודש פברואר השנה את בוב סוואן. מנכ"ל אינטל בישראל הוא יניב גרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully