וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוסמטיקה נכונה לעונה הקרה: מחליפים מוצרים בארון תכשיטי הטיפוח

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 21:25

עם בוא החורף, אנו מסדרים מחדש את ארון הבגדים ומחליפים את הקצרים בארוכים, את הקיץ מחליפה שמיכת פוף כבדה וגם בארון הקוסמטיקה זה בדיוק הזמן לעשות סדר ולהתאים את המוצרים למזג האוויר שמשפיע על עור הפנים. בדקנו אילו מוצרים וטיפולים מתאימים לעונה זו?

בעונת החורף אנו רואים פחות את השמש, הימים מתקצרים, החושך יורד מוקדם יותר, והאוויר נהיה יבש. עור הפנים שלנו זקוק לטיפול שונה, ואנו צריכים לענות לדרישותיו על מנת לשמור עליו במיטבו.

אם בקיץ החומצות הפעילות בקרמים בהם השתמשנו היו חומצה מנדלית וחומצה לקטית, בחורף אנו עוברים לחומצות פעילות יותר כמו חומצה גליקולית או חומצה רטינואית. אם בקיץ רצינו לשמור ולמנוע, הרי שעכשיו אנחנו רוצות לחדש, לקלף ולאתגר את העור.

טיפולי פנים המתאימים לחורף מעבדות gigi. יחסי ציבור,
טיפולי פנים ותכשירים מותאמים לחורף, מעבדות gigi/יחסי ציבור

רגע לפני שמתחילים

בחורף אנו משתמשים בתכשירים שמספקים טיפולים אינטנסיביים יותר, פעילים יותר ועשירים יותר לעור, בעלי טקסטורה כבדה יותר. תכשירים אלה נשארים יותר זמן על העור, נספגים לאט יותר, ויכולים להכביד מאוד על עור הפנים שלנו.

"אחד הדברים הכי חשובים לפני שמתחילים את התהליך הוא להבין שאם רוצים שינוי אז צריך להכין את עצמינו אליו", מסבירה מיכל חלילי, מדריכה בכירה ובינלאומית במעבדות GIGI. "בחורף אנו משתמשים בחומרים מאוד פעילים, בעיקר אצל הקוסמטיקאית, וצריך לתת לעור זמן להתרגל אליהם. זה כמו אימון אינטנסיבי בחדר כושר שאחריו נתפסים השרירים", היא מסבירה, "יש לזה מחיר, שבמקרה זה בא לידי ביטוי בתופעות לוואי כמו אדמומיות בעור, עקצוצים או גירוד. אין צורך להיבהל או להילחץ, זה טבעי לגמרי. הרי שהשרירים נתפסים לנו בחדר הכושר אנחנו מאושרות. אז צריך לקבל את השינויים הללו גם בברכה, לדעת להתמודד איתם, ואפשר גם להתחיל בהדרגה. למשל, יום מריחה, יומיים לא".

קרם לילה מסדרת רטין a של מעבדות gigi 430 שקל. מיכל טופיול,
קרם לילה מסדרת רטין a של מעבדות gigi 430 שקל/מיכל טופיול

למה עכשיו?

אם שאלתם את עצמכם למה בחורף, התשובה היא שהשמש החורפית פחות מגרה את העור, וברגע שעובדים על חידוש יש חומרים שהם קצת יותר פוטוסנסטיביים. חלילי מסבירה שבנוסף לכך כשהעור נחשף לחומרים פעילים יותר הוא נמצא בסטרס, ואז הוא מועד יותר לפורענות לייצר פיגמנטציה. ובכלל שגרת היום שלנו בחורף היא אחרת, אנחנו לא כל הזמן חשופים לשמש, לא כל הזמן בחוץ.

חומרים המומלצים לעונה החורפית

"בקליניקה קוסמטיקאיות משתמשות במוצרים פעילים המכילים למשל חומצה גליקולית וחומצה רטינואית" היא מסבירה. חומצה גליקולית היא חלק ממשפחת חומצות אלפא-הידרוקסיות, חומרי קילוף ממקור טבעי שמסיסים במים והמולקולה שלה היא הקטנה ביותר מבין כל החומצות, כך שהיא יכולה לחדור לשכבות עמוקות של העור. היא מאיצה את תחלופת התאים ועוזרת לעודד ייצור של קולגן ואלסטין חדשים. היא מסירה את השכבה החיצונית של תאי עור מתים ובכך עוזרת לעדן קמטוטים, קמטים וצלקות, ומאפשרת צמיחה של שכבת עור חדשה".

"חומצה רטינואית מעודדת היווצרות של קולגן, שהינו בעל תרומה חשובה בטשטוש קמטים ובחידוש העור. הרטינול הוא נגזרת של ויטמין A אשר בצורתו הקוסמטית, הוא הוויטמין היחיד שמסוגל לחדש תאים שנפגעו עם העלייה בגיל, או עקב קרינת השמש. החומצה מופיעה במגוון מוצרי אנטי-אייג'ינג בשל היעילות הגבוהה שלה בטשטוש סימני הזדקנות. אפקט הסרת תאים וחידוש התאים של החומצה יעיל גם בהתמודדות עם פיגמנטציה וכתמי שמש, וכן בתרומה להיווצרות עור חלק ואחיד יותר", מוסיפה חלילי.

מסכת פירות. ShutterStock
רגישות בעור בשל חומר פעיל שגורם לגירוי, היא מצב סביר ואף צפוי/ShutterStock

חומצה במנות קטנות לעור רגיש

ישנם קרמים רבים שמכילים רטינול ומתאימים לשימוש הביתי. ההמלצה לבעלי עור רגיש היא להתחיל בשימוש בחומצה במנות קטנות ובעדינות רבה, בתהליך הדרגתי או כפי שיומלץ לשימוש מותאם באופן אישי על ידי הקוסמטיקאית ובמקרים רבים בשילוב קרם לחות. ברגע שיש גירוי קטן, ניתן להפחית את הכמות או לבדוק עם הקוסמטיקאית מה לעשות על מנת לשפר את תגובת העור לחומצה. ההדרגתיות בטיפול קריטית, כיוון שיש לתת לעור להתרגל לשימוש קבוע בחומצה.

כדי להפיק תוצאות אופטימאליות בשימוש בחומצה רטינואית, מומלץ לשלב תכשירי טיפוח על בסיס החומצה כחלק משגרת הטיפוח היומיומית. בתהליך הניקוי ניתן להשתמש בקצף ניקוי המכיל קומפלקס חומצות לניקוי העור, המנקה כל סוגי הלכלוך, מעודד הסרת תאים מתים, מחליק את העור.

כמו כן, קרם לחות משקם המכיל רכיבי לחות פעילים למניעת תחושת יובש, הגברת רמת הלחות ושיפור תפקודי העור. הסובלים מהבדלי גוון בעור יוכלו להשתמש בסרום מרוכז לטיפול בכתמים שמקנה לעור מראה בהיר בעל מרקם זוהר וחיוני יותר. להעצמת פעולת הסרום, כדאי למרוח לפני הסרום טונר עשיר המכין את העור לקראת הטיפול בסרום כאשר הוא מאזן את חומציות העור, מסיר עודפי שומן ומחזק את פעילות המרכיבים בצורה סינרגטית.

אישה בחורף. ShutterStock
עור הפנים שחשוף לנזקי הקור, דורש התאמת של התכשירים הקוסמטיים/ShutterStock

פילינג חורף

תכשירי פילינג מקצועיים מבוססי רטינול יעילים יותר כיוון שרטינול טהור מהדור החדש מסוגל לחדור לשכבות העמוקות של העור, בגלל הגודל המקרוסקופי של המולקולה. חשוב לזכור שחומצה זו עשויה להפוך את העור לרגיש יותר לקרני השמש ולכן, חשוב גם להשתמש בתכשירי לחות והגנה עם מקדם הגנה, גם בחורף.

"כמו עם רוב תכשירי הקילוף לשימוש מקצועי, שנוטים להיות הרבה יותר חזקים מהתכשירים לשימוש ביתי, תזדקקו לתקופה קצרה של מנוחה אחרי הטיפול בקליניקה. לכן מומלץ לתכנן זאת מראש, ולהימנע מהשתתפות באירועים חברתיים גדולים או באירועים כלשהם, כשבוע אחרי הטיפול".

אילוסטרציה. ShutterStock
פילינג לעור שהתייבש וניזוק מפגעי החורף/ShutterStock

עוד דברים שבשגרת החורף

בחורף האוויר יבש, מה עוד שבבית אנו משתמשים באמצעי חימום למיניהם. לכן חשוב גם לשמור על רמת לחות מאוזנת בעור, ולהשתמש בקרמים מועשרים בלחות. אם בלילה אנו מאתגרים את העור עם חומצות לדאוג בבוקר ללחות ולסרומים. לשמור על איזון.

כמו כן שתייה מרובה של מים נכונה גם לחורף, וכשאנחנו שוטפים את הפנים רצוי לעשות זאת עם מים פושרים אך לא חמים מדי, כיוון שאלה עשויים לייבשו אפילו יותר. מומלץ להשתמש בסבון ייעודי לעור יבש המכיל תמציות מרעננות של צמחי אלוורה, תה ירוק, אכילאה וקקטוס.

בעונת החורף אנו מרגישים פחות את השמש, אבל חשוב לזכור שהיא לא נעלמת. חשוב מאוד להמשיך להשתמש במוצרי הגנה מפני השמש, במוצרי טיפוח משולבים במקדם הגנה, או להוסיף שכבה של קרם נגד שמש לפני כל יציאה החוצה.

מותג הטיפוח קילס שמן הזנה יבש לעור המחיר 90 שקל 175מ"ל. יח"צ חו"ל,
מותג הטיפוח קילס שמן הזנה יבש לעור המחיר 90 שקל 175מ"ל/יח"צ חו"ל

גורמים רבים אחראים ליובש יתר

גם Kiehl's, מותג הטיפוח הניו-יורקי מעניק טיפים ועצות לטיפוח עור הפנים בעונת החורף הקרה. חנית נצר מנהלת הדרכה של מותג הטיפוח הניו יורקי קילס מסבירה וחולקת טיפים ועצות:

"החורף כבר כאן והעור שלנו מרגיש את זה היטב. עונת החורף מזמנת מפגעים בעור הגוף והפנים, כמו יובש ניכר בעור הפנים, בגוף, בכפות הידיים, אדמומיות בעיניים ועוד. נראה כי מילת המפתח לפתרון התופעה המטרידה היא לחות, לחות ועוד לחות".

"אנחנו רואים שינויים בעור, כמו יובש מוגבר, גירוד ולעיתים אף אדמומיות קשה. זה קורה גם בגלל שהליכים בעור מואטים ונכנסים למעין "שנת חורף" וגם בגלל התנאים הסביבתיים. רצוי לשמור על העור באמצעות שימוש בתכשירי טיפוח מתאימים, המעניקים בוסט של לחות לעור ויוצרים מחסום הגנה המונע את אבדן המים והתייבשות העור".

"גורמים רבים אחראים ליובש יתר של העור: גיל, מיקום גיאוגרפי, עונות השנה, יובש ולחות בבית ובמקום העבודה וכן תדירות השימוש במים וסבון.ההמלצה היא - רגע לפני שאתם יוצאים ממקלחת פושרת, התיזו על עצמכם מים קרים למספר שניות. מכת הקור הקצרה תמריץ, תרענן ותחזק אתכם", מוסיפה נצר ומסבירה, "מקלחת פושרת מכינה את העור לקליטה אידיאלית של מרכיבי לחות, הזנה, ויטמינים וכל מה שהעור זקוק לו".

חנית נצר. יח"צ,
חנית נצר מנהלת הדרכה של מותג הטיפוח הניו יורקי קילס/יח"צ

כללים פשוטים לעור בריא ונטול בעיות בחורף

  • יש להקפיד על שתייה מרובה: מומלץ לשתות בין 8-10 כוסות גם בחורף. גם אם נדמה לנו שאנחנו לא צמאים, להקפיד על השתייה.
  • לא לחמם יותר מדי: עדיף ללבוש שכבה אחת יותר של בגדים ולא להתחמם באמצעות מזגנים.
  • להקפיד על שגרת טיפוח: בחורף חשוב למרוח סרום ומעליו קרם עשיר יותר, בוקר וערב. מומלץ למרוח את הסרום ואת הקרם לאחר הרחצה, ולאחר שיגרת ניקוי קבועה, כאשר העור עדיין מעט לח.
  • לא לשכוח מקדמי הגנה: למרות החשיבה כי בחורף אין צורך, רצוי למרוח על עור הפנים מקדמי הגנה גם בחורף.
  • מומלץ להימנע מרחצה תכופה מדי: המים מייבשים בגלל שהם עשירים באבן. חשוב לשלב אותם עם תכשירי ניקוי נכונים נשטפים במים.
  • אנו נוטים לחשוב כי הרטבת הגוף והשיער תסייע להגברת הלחות, אך מדובר במיתוס, כיוון שחשיפה מוגברת למים עלולה להשיג את הפעולה ההפוכה - ייבוש העור והקרקפת.
  • יש להקפיד על שימוש במים פושרים ונעימים. למרות שקצת קר יותר, המעיטו בשימוש במים חמים מדי במקלחת, הם ישיגו פעולה הפוכה של גירוי העור וייבושו.
  • מומלץ להשתמש בתכשירי ניקוי נשטפים במים מותאמים אישית: בעיקר בשל הסיבה שהשימוש במים מייבש את העור! מרקמים עשירים המותירים רכות בעור, מומלצים במיוחד!
  • לנגב את העור בטפיחות ולא בניגוב חזק מדי: זאת כדי למנוע שפשוף כנגד העור שעלול להיסדק אם הוא יבש מדי.
  • לשמור על סביבה לחה בחללי הבית והסביבה: לעתים אנו מחממים את החדר, אבל שוכחים שחימום רב מדי עלול לגרום נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully