וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכב על הגל הירוק: רני צים יצמצם פליטות

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 12:31

איש העסקים מקים חברת אנרגיה מתחדשת שתפעל בתחום הפחתת פליטות וזיהום אוויר, בשיתוף עם חברת 'ברנמילר אנרגיה' ויורם כהן, לשעבר מנכ"ל חברת ניהול מערכת החשמל. רני צים, מנכ"ל רני צים אחזקות: "החלטת הממשלה בנושא יצרה צורך בקרב מפעלים תעשייתיים ויצרני אנרגיה"

כבר לא רק מרכזי קניות: רני צים מקים חברת אנרגיה מתחדשת להפחתת פליטות וזיהום אוויר בשיתוף עם חברת 'ברנמילר אנרגיה', בה הוא מחזיק כ-17% ממניות החברה, ועם יורם כהן, לשעבר מנכ"ל חברת נגה הממשלתית - החברה לניהול מערכת החשמל בישראל.

החברה תיקרא 'רני צים אנרגיה מקיימת', אשר 90% ממניותיה יוחזקו על ידי צים ו'ברנמילר אנרגיה' בחלקים שווים, יחד עם כהן, שעתיד לשמש כמנכ"ל החברה ויחזיק ב-5% מהמניות. שאר 5% המניות יוחזקו על ידי יואב קפלן, דירקטור בחברת יולן נכסים והשקעות.

רני צים. מאיר אדרי,
רני צים, מנכ"ל רני צים אחזקות: "מקימים פעילות שתיתן מענה לצורך"/מאיר אדרי

חברת האנרגיה החדשה רוכבת על החלטת הממשלה לצמצום 30% מהיקף הפליטות בישראל עד שנת 2030 בקרב כלל יצרני וצרכני האנרגיה הגדולים כדוגמת מפעלי תעשייה, תחנות כוח, בתי חולים ובתי מלון.

כך לדוגמא הממשלה מתכוונת להעלות באופן הדרגתי החל משנת 2023 את מס הקנייה והבלו על כל טון של גז טבעי מ-17.27 שקל ל-29 עד 170 שקל; גז פחמימני מעובה יעלה מ-120.67 שקל ל-158 עד 582 שקל בשנת 2028; טון מזוט (0.5%) יעלה מ-15.15 שקל ל-79 עד 833 שקל; ופחם מ-102.92 שקל ל-131 שקל ובאופן הדרגתי עד ליעד מס של 456 שקל לכל טון.

אבי ברנמילר, יו"ר ומנכל ברנמילר אנרג'י. באדיבות ברנמילר אנרג'י,
אבי ברנמילר: ברנמילר אנרג'י תחזיק 45% ממניות החברה/באדיבות ברנמילר אנרג'י

החברה תישען תחילה על פעילות ברנמילר בתחום אגירת החום כפיתרון להפחתת פליטות וזיהום אוויר בקרב צרכני האנרגיה בישראל, ובהמשך תאתר טכנולוגיות וחברות נוספות.

החברה תמומן, בין היתר, באמצעות הלוואות בעלים, והפרויקטים בה ימומנו על בסיס פרויקטלי non-recourse, בין היתר באמצעות גיוס בשוק ההון וקבלת מענקים להפחתת פליטות.

יש לציין כי עבור 'ברנמילר אנרגיה', הנסחרת בבורסה בתל אביב בשווי 230.3 מיליון שקל לאחר שמנייתה ירדה 61.74% מאז הגעתה למחיר שיא ב-23 לנובמבר האחרון, מדובר בפעילות נוספת שתדחף את פתרונותיה לשוק.

יורם כהן, 'רני צים אנרגיה מקיימת'. באדיבות החברה,
יורם כהן, שותף ומנכ"ל 'רני צים אנרגיה מקיימת': "ממשלת ישראל דוחפת קדימה"/באדיבות החברה

רני צים, מנכ"ל רני צים אחזקות: "אנו מקימים פעילות שתיתן מענה לצורך, תוך התבססות על הטכנולוגיה של 'ברנמילר', שקיבלה אישורי רגולציה באירופה, לצד טכנולוגיות נוספות בתחומי האנרגיה הנקייה. בכוונתנו להתחיל את הפעילות בשוק הישראלי, שהוא לבדו בעל פוטנציאל עסקי עבורנו, ובהמשך נבחן כניסה לשווקים הבינלאומיים".

יורם כהן, שותף ומנכ"ל 'רני צים אנרגיה מקיימת', הוסיף כי "משבר האקלים כבר כאן וממשלת ישראל דוחפת קדימה את נושא הפחתת הפליטות. הדבר מתבטא, בין היתר, במס הפחמן שיוטל בקרוב ויאיץ מגמה זו.

כדי שהסקטור העסקי יעמוד ביעדים של צמצום הפליטות בהיקף של 30% עד 2030 ואיפוס גזי החממה עד שנת 2050 כפי שקבעה הממשלה, נדרשת היערכות והירתמות כלל השחקנים בתחום כבר עתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully