וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טבע בדרך לסכסוך עבודה?

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 17:15

בלעדי: ההסתדרות מאשימה את מנהלת מפעל הטבליות של טבע בכפר סבא בניסיון הדחת יו"ר ועד העובדים מתפקידו. 'טבע' בתגובה: "דוחים כל טענה על פגיעה בחופש ההתארגנות. כל ניסיונות החברה להיפגש עם נציגות העובדים ליתן מענה לטענות, נתקלו בהתחמקות ודחייה"

הנה גלולה מרה שלא תעבור חלק בגרון: סכסוך שהתגלע בין מנהלת מפעל הטבליות של טבע בכפר סבא לבין יו"ר ועד העובדים בו מאיים לשבש את פעילותו.

במכתב ששלח אליעזר בלו, יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמבצטיקה, לסמנכ"לית משאבי האנוש של טבע, והגיע לידי וואלה! כסף, נכתב, בין היתר: "נוכחתי כי נעשים מעשים חמורים מאוד ואסורים מצידה של מנהלת האתר (מפעל הטבליות בטבע כפר סבא) אשר נועדו לפגוע ביו"ר ועד העובדים באופן אישי ובהסתדרות.

כך פנתה מנהלת האתר באופן אישי לכל חבר ועד עובדים, למעט היו"ר, ושאלה כל אחד מהם אם הוא נותן גיבוי ליו"ר הועד, וביקשה לדעת מהן הפעולות החוקיות בהן הם יכולים לנקוט על מנת להדיח את היו"ר מועד העובדים. תוך שהיא משתמשת באמירות חמורות כגון שימוש בדרכים לא חוקיים להדחתו.

מדובר בפגיעה ובהתערבות חמורה בזכות התארגנות העובדים על ידי מנהלת בכירה. בחציית קו אדום בכל הנוגע לפגיעה בהסתדרות ובוועד העובדים. אין זו הפעם הראשונה שבה מנסה הנהלת המפעל לפגוע ביו"ר ועד העובדים או לטפול עליו שקרים".

בלו הוסיף עוד כי 'טבע' גם מפרה את ההסכמים הקיבוציים החדשים עליהם חתמה מול העובדים השנה וציין, כי "לא יבשה הדיו על הניירות ואנו רואים כי כל ההסכמות כמעט מופרות.... כך למשל: בניגוד למוסכם מוכנסים למפעל קבלנים, וכן הוצאו פונקציות להודו. זאת בנוסף להתנהלות שאינה תואמת את ההסכם הקיבוצי בכל הנוגע לרשימות המפוטרים.

בנוסף לכך מתברר כי המשרות שהתייתרו לדברי ההנהלה כלל לא התייתרו ויש ניסיון לאחר משרות באתר לרבות שינוי הגדרות תפקיד של עובדים והוספת המשרה של העובדים שפוטרו. ואם לא די בכך, באתר המשרות של טבע נפתחו מספר משרות על תפקידים שעובדים פוטרו מהם בתהליך".

במכתב ששלח אלירן קוזליק, יו"ר ועד עובדי 'טבע כפר סבא', לעובדי המפעל, והגיע גם הוא לידי וואלה! כסף, נכתב עוד: "ביקשנו לקיים אסיפת עובדים בהשתתפות גורמי מקצוע, שלא אושרה לנו, ובכך נמנע מאיתנו חשיפה לכולכם לטובת עדכונים על המתרחש.

שלחו רמיזות ואיומים שאם נכריז על סכסוך עבודה, ניפגע. אין לנו עוד אפשרות לשבת רגל על רגל במצב הדברים, מה עוד שנעשים מהלכים מצד גורמי ניהול לפגוע בעבודה המאורגנת באתר ולהחליש את הכוח הארגוני שלנו, ולא נאפשר זאת.

נתנו הזדמנות אמיתית לשיתוף פעולה עם ההנהלה והירתמות להבראת האתר, תוך כניסת כולנו 'מתחת לאלונקה', אך לצערנו ההנהלה לא רק שלא נתנה דוגמא אישית, היא המשיכה לכאורה את חגיגות הבזבוז תוך קיום ישיבות וכנסים מחוץ לאתר ובבתי מלון, ואת הירתמותנו פירשה כחולשה, וחבל שכך".

ההירתמות היא הסכמת העובדים לתנאי ההסכמים הקיבוציים החדשים שנחתמו השנה בין החברה לעובדים, במסגרתם הוצאו לפנסיה מוקדמת או פוטרו 198 עובדים מתוך כ-1400 עובדי האתר (לפני הפיטורים).

זאת לאחר שהשנה פגו הסכמי ההגנה על העובדים שנחתמו עימם לאחר צמצומים הדרגתיים שהחלו על ידי טבע בסוף 2017. הצמצומים נדרשו אז כחלק מתוכנית התייעלות שיצאה אל הפועל בשל 40 מיליארד דולר חוב, שנוצר לחברה כתוצאה מרכישת חטיבת התרופות הגנריות אלרגן באירלנד מידי חברת התרופות אקטביס.

קוזליק הוסיף במכתבו: "נעדכן על דרך הפעולה היות ובמצב הנוכחי לא ניתן להמשיך לאור הנתק המחולט הקיים בין גורמי ההנהלה באתר ובחברה ליחס לעובדים ופגיעה מתמשכת בזכויותינו, אי כיבוד הסכמים, ומגמה להעמיס עלינו עבודה נוספת במקום תפקידים שלדברי הננהלה התייתרו ולצערנו לא כך הדבר.

לא נהסס לקבל החלטות קשות וכואבות ולנקוט במהלכים קשים". נזכיר, כי במאי האחרון נחשף בוואלה! כסף, כי הוועד שכר את שירותיו של אבי ניסנקורן, שר המשפטים ויו"ר ההסתדרות לשעבר, כיועץ.

אלירן קוזליק, יו"ר ועד עובדי טבע כפר סבר ואבי ניסנקורן. עצמי,
אלירן קוזליק, יו"ר ועד עובדי 'טבע כפר סבא' והיועץ לעובדי החברה, אבי ניסנקורן/עצמי

תגובת טבע: "אין דרך לפתור דברים אלא סביב שולחן הדיונים"

מחברת טבע נמסר בתגובה: "אנו דוחים מכל וכל, כל טענה על פגיעה בחופש ההתארגנות באתר כפר-סבא.

בשבועות האחרונים, וביתר שאת מאז חתימת ההסכם הקיבוצי באתר כפר-סבא, טבע והנהלת האתר מואשמות בשלל האשמות וטענות על 'הפרות', לכאורה, של ההסכם הקיבוצי וקבלת החלטות כאלה ואחרות, אשר בינן ובין המציאות אין כל קשר, או שכלל אינן רלבנטיות כיום.

מאידך, כל ניסיונות החברה להיפגש עם נציגות העובדים וליזום דיאלוג שקוף ופורה, כפי שאנו נוהגים תמיד, וליתן מענה מלא לגופן של טענות, נתקל בהתחמקות ודחייה, פעם אחר פעם.

גם כאשר נקבעה פגישה כזאת בתיווכו של אבי ניסנוקרן, בוטלה הישיבה על ידי ארגון העובדים מספר שעות טרם מועד הפגישה, ללא כל סיבה.

טבע מוכנה להושיט יד פעם נוספת ולקיים פגישה בהקדם ליישור ההדורים, שכן אתר כפר סבא ועובדיו משמעותיים ויקרים לנו, ואין דרך אחרת לפתור דברים אלא סביב שולחן הדיונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully