וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניהול בצל קורונה: מנכ"לים בכירים מסכמים שנה נוספת בהשפעתה

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 19:29

2021 הייתה שנה מלאה באתגרים בלתי צפויים. רגע לפני שהיא מסתיימת ו-2022 מתחילה בתקופה שמאופיינת בתחושה מתמשכת של חוסר ודאות בכל תחומי החיים, ביקשנו ממנהלים בכירים במשק לסכם את השנה כפי שעברה עליהם: איך התמודדו עם אתגרים, האם היו הצלחות ומה הם צופים לבאות?

גם שנת 2021, שהתנהלה תחת העננה הכהה והמסתורית 'קורונה', לימדה את כולנו מושגים חדשים בכל תחומי החיים, הרי מי בכלל ידע מהו מודל עבודה הבירידי?

בעוד מספר ימים יחגוג כל העולם את תחילת שנת 2022, אשר מגיעה אחרי שנה נוספת בה למדנו לחיות ולהתנהל עסקית בתוך תחושה של חוסר ודאות. בתקווה, השנה החדשה תבשר על טובות בכל תחומי החיים ותביא עימה חדשות טובות.

רגע לפני שהיא מתחילה, ביקשנו ממספר מנהלים העומדים בראש חברות מובילות במשק הישראלי לספר על האתגרים איתם התמודדו בשנה החולפת ומה למדו ממנה, על ההצלחות והתקוות:

הייטק - עיסוק גובר במשאבי אנוש ומיתוג מעסיק

הילה רייך, מנהלת הפעילות של RAPIDAPI בישראל מסכמת שנה של שוק התעסוקה בהייטק: "השנה הייתה מאוד מרגשת ועם זאת מלאה באתגרים. שוק ההייטק הישראלי שתמיד נתפס כחם ביחס לעולם, הוכיח שאומת הסטארט אפ יודעת לייצר גם יוניקורן וזכינו לראות כמות מרשימה של גיוסים והנפקות, דבר שהוביל את המשק לגיוסי כוח אדם מסיבים והתחרות על כל מועמד הפכה קשה ומאתגרת במיוחד".

"השנה חוקי המשחק השתנו במלוא מובן המילה, הלינקדאין הפך לכלי המשמעותי ביותר לאתר מועמדים, מגייסים הפכו למבוקשים והתנאים, הן למגייסים והן למועמדים התנפחו. התחרות גרמה לחברות לחדד את הבידול שלהן ביחס לשוק ולדייק את החיפוש בקרב המועמדים. אני מאמינה שהמגמה הזאת תמשיך לצמוח בשנים הקרובות ונראה חברות ממשיכות להשקיע מאמצים רבים ויצירתיים במשאבי אנוש ומיתוג מעסיק".

הילה רייך. ויקטור לוי,
הילה רייך, מנהלת הפעילות של RAPIDAPI בישראל, מסכמת שנה של שוק התעסוקה בהייטק/ויקטור לוי

שיווק ומכירות - מודל היברידי ומטה דיגיטלי

איתי מרגלית, סמנכ"ל אזורי ומנהל מערך המכירות של SALESFORCE בישראל מסכם שנה בתחום המכירות, השיווק וה- CRM: "המציאות אותה חווינו כולנו תחת מגפת הקורונה בשנתיים האחרונות, אילצה חברות ועסקים בכל העולם לאמץ מודל עבודה חדש המאפשר לעובדים בארגון להתחבר ולעבוד מכל מקום ובכל זמן ובוא בזמנית לתקשר ולעבוד עם לקוחותיהם. אופן העבודה הזה הוא כאן כדי להישאר וארגונים אשר מתאימים את עצמם למציאות החדשה ומשכילים לעבור את השינוי במהירות הנדרשת יהיו בסופו של דבר המובילים בתחומם".

"בשנת 2022, חברות נוספות ישקלו מחדש מהיכן ומתי עבודתם תתבצע והמעבר לעבודה במודל היברידי ככל הנראה ישבור את מבנה העבודה המסורתי של 9:00 עד 17:00. בהתאם לכך, חברות רבות החלו לעבוד עם מטה דיגיטלי (digital HQ), בעזרתו לעובדים יש יותר חופש לבנות את סדר היום שלהם עם כלים המאפשרים שיתופי פעולה וסנכרון של כל הארגון. שינוי זה עשוי להעלות ולשפר את הפרודוקטיביות במענה אל מול לקוחות ולייצר מעורבות עמוקה יותר בקרב העובדים. חברות אשר יאמצו גישה זאת יזכו ליציבות ושרידות העסקים שלהם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
איתי מרגלית. יחצ סיילספורס,
איתי מרגלית, סמנכ"ל אזורי ומנהל מערך המכירות של SALESFORCE מסכם שנה בתחום המכירות, השיווק וה- CRM/יחצ סיילספורס

טרנספורמציה דיגיטלית: מפנים מקום לחדשנות טכנולוגית

נועה אשר, מנכ"לית מעבדת החדשנות של NTT בישראל, מסכמת שנה בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית: "הקורונה ככל הנראה לא תעלם מחיינו בתקופה הקרובה וגם בשנה הבאה אני צופה שנמשיך לראות האצה של תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית בחברות, בארגונים ובממשלות. דבר היוצר אתגרים רבים אך גם הזדמנויות חדשות ומקום רב לחדשנות טכנולוגית ועסקית בתחומים כגון הבריאות הדיגיטלית, הפינטק והחינוך".

"בנוסף, הקורונה, ואיתה מודל העבודה ההיברידי, זימנו אתגרים רבים בתחום אבטחת הסייבר. לדוגמה, שימוש של עובדים בציוד אישי וברשת התקשורת הביתית, של בית הקפה או המשרד במקביל, ארגונים רבים מעבירים חלקים ניכרים מהשירותים שלהם לענן כדי לתמוך בצורה מיטבית בדרישות המשתנות של הארגון ובהתאמתו למודלי העבודה החדשים המתהווים. מציאות זו מייצרת מגוון חדש של סיכונים לאבטחת המידע בארגון".

נועה אשר. עינת דון,
נועה אשר, מנכ"לית מעבדת החדשנות של NTT בישראל, מסכמת שנה בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית/עינת דון

אנרגיה - שגשוג בזמינות, צריכה ומחיר

כפיר נבון, מנכ"ל סופרגז אנרגיה מסכם שנה בתחום האנרגיה: "לצד העלייה הדרמטית במחירי האנרגיה בעולם, מדינת ישראל חווה שגשוג אנרגטי במונחי זמינות, צריכה ומחיר. תודות לגילויי הגז הטבעי והזרמה רציפה למשק, נמנעה מדינת ישראל ממשבר אנרגיה חמור. השנה ישראל עשתה מהפכה של ממש עם רפורמת החשמל, אשר הפריטה ופתחה את התחרות בשוק ריכוזי זה עבור משקי בית פרטיים והעסקים הקטנים".

"אנו מאמינים שבשנת 2022 הרפורמה תתרחב ויותר צרכנים יוכלו ליהנות מיתרונותיה. בהתאם לכך, אנחנו נמשיך את המגמה ונרחיב את מגוון פתרונות האנרגיה שלנו עבור לקוחותינו, שיוכלו מעתה לרכוש מאיתנו בנוסף לגז בישול וגז טבעי, גם חשמל, מערכות סולאריות ועמדות טעינה לרכבים חשמליים ונצעד יחד לעידן אנרגטי ירוק, חכם ומתקדם יותר. בנוסף, נמשיך לספק גז טבעי דחוס לתעשייה ולתחום התחבורה הציבורית, לפתח ולהקים מערכות אנרגיה סולאריות בישראל ובארה"ב שבעתיד הקרוב ישתלבו יחד עם מערכות לאגירת אנרגיה".

כפיר נבון - מנכל סופרגז. אלדד רפאלי,
כפיר נבון, מנכ"ל סופרגז אנרגיה מסכם שנה בתחום האנרגיה/אלדד רפאלי

ביטוח - רפורמת ה"סוכן האובייקטיבי"

שי מלמד, מנכ"ל מלמד יועצים מסכם שנה בענף הביטוחים: "בשנת 2022 נמשיך לראות זינוק גדול בפיתוחים דיגיטליים הקשורים בעולמות הביטוח. כבר כיום, ישנם בארץ למעלה מ-30 סטארטאפים שונים המפתחים חידושים, בין במישרין או בעקיפין, בעולמות הביטוח. החברות הגדולות, כטבען, משנות את כיוון הספינה באופן איתי יותר, אך ניתן למצוא כבר כמעט בכולן הליכי תביעה דיגיטליים, אזורים אישיים מפורטים ועוד".

"ארבע החברות הישירות-דיגיטליות ממשיכות לצמוח ובוחנות התפתחות לכיוונים נוספים שהיו שמורים עד כה לתחומי הפעילות של החברות הגדולות. ביטוח מותאם אישית כבר קיים בביטוחי הרכב ובתקופה הקרובה נראה מגמה דומה בביטוחי הבריאות, בהן יתומחר הסיכון לפי אורח החיים של המבוטח. פיתוחים אלו הולכים וממעיטים בחשיבותו של הסוכן בתחום התביעות והעברת המידע וממצבות אותו כאיש שיווק ומכירות, ככל שרפורמת ה"סוכן האובייקטיבי" אותה מובילה רשות הפיקוח, תכנס לתוקף היא תעדן במעט את ניגוד העניינים החמור בענף. לא ירחק היום בו החברות הגדולות יעברו למודל שיווק ישיר ללקוחות וכבר היום הן בעיצומן של ההכנות לכך. עד אז, ימשיכו המבוטחים לחפש גורמים אובייקטיבים ונטולי אינטרס שיווקי לייעוץ והכוונה למצבם הביטוחי".

שי מלמד.. אורן קאן,
שי מלמד, מנכ"ל מלמד יועצים מסכם שנה בענף הביטוחים/אורן קאן

סייבר - השפעה הרסנית מתקיפות ואיומים

שרון יצחקי, סמנכ"ל שירותי סייבר בחברת Sygnia, חברת הסייבר של Team8 ו-Temasek, המספקת שירותי ייעוץ ותגובה למתקפות סייבר מורכבות, מסכם שנה בתחום הסייבר: "תקיפות סייבר נמצאות בעלייה מתמדת וב-2021 היינו עדים להחרפה ניכרת באיומים במרחב הסייבר. השפעתן ההרסנית מורגשת אצל חברות גדולות כקטנות, אולם בסופו של דבר הן פוגעות בחיי היום יום של אזרחים שצורכים את השירותים של אותן חברות וממשלות. דוגמאות מוכרות בשנה האחרונה הן תקיפת בית חולים הלל יפה, מספר עיריות בארה"ב, התקיפה של מגוון אתרים ישראלים ובהם אתר אטרף, ועד ל-Colonial Pipeline בארה"ב ששיתק את אספקת הגז במזרח ארה"ב".

"בשנה האחרונה, אנו רואים שממשלות שונות בעולם, ובמיוחד בארה"ב, מגבירות את המאבק בארגוני הפשיעה המאורגנת במרחב הסייבר, כולל תקיפות נגד (hack back). מגמה זו הביאה לסגירת מספר קבוצות האקרים בזכות מבצעי אכיפת חוק, כתבי אישום, הסכמי הסגרה, עונשים כבדים על אזרחים שנמצאים אשמים במתקפות סייבר וכן שיתופי פעולה בינלאומיים בין מדינות. התקווה לשנה הבאה, היא שגם בישראל נראה התארגנות משמעותית ופרואקטיבית יותר - הן מצד הממשלה והן מצג המגזר העסקי, כדי להתכונן ולוודא שהמשק מוכן לאיומים ההולכים וגוברים, ולצוד ולהביס מערכי תקיפה שפועלים מול חברות והמשק הישראלי".

שרון יצחק, סמנכ"ל שירותי סייבר בחברת Sygnia. גיא להב,
שרון יצחקי, סמנכ"ל שירותי סייבר בחברת Sygnia, מסכם שנה בתחום הסייבר/גיא להב

איקומרס - מנוע צמיחה משמעותי

אבירם גנות, מנכ"ל QUIK מסכם שנה בשוק האיקומרס: "אחרי שנים בהן האיקומרס הישראלי היה בעיקר הנושא המרכזי שמדברים עליו בתוכניות צופות פני עתיד או בכנסים, והיווה פוטנציאל חצי ממומש, שנת 2021 הייתה השנה בה ניתן לומר כי האיקומרס הפך מנער לבוגר. לראשונה, האיקומרס תפס מקום ליד השולחן המרכזי בכל מובן אפשרי. כבר אפשר להבחין בו כמנוע משמעותי המייצר בידול בין חברות שנשארו מאחור לכאלה שהשקיעו ונערכו בזמן וקצרו את הפירות בשנתיים האחרונות".

"השנה ראינו יותר כיצד חברות בחרו להשקיע תקציבים בתחום, הן בשוק ההון, והן בכח אדם איכותי שמגיע לזירה הזאת והופך אותה להרבה יותר מקצועיות. אני צופה כי בשנת 2022 נראה התבגרות נוספת של השוק והחברות המובילות הפועלות בו, כדוגמת קוויק. כמו כן, בעיקר נראה קפיצה בבשלות של הלקוחות, ובהתאם את הציפייה שלהם לקבל מוצר ושירות בעל ערך גבוה ומבדל, ולא רק מחיר וזמינות. חברות שירצו לצמוח ולהוביל יצטרכו להתמקד במוצר ולא רק בנתחי שוק, אחרת ימצאו את עצמן מחוץ למרוץ".

אבירם גנות מנכ"ל קוויק. רפי דלויה,
אבירם גנות, מנכ"ל QUIK מסכם שנה בשוק האיקומרס/רפי דלויה

סיעוד - 'טכנולוגיה בשירות אנשים'

דרור פלנבאום, מנכ"ל דנאל סיעוד מקבוצת דנאל מסכם שנה בענף הסיעוד: "נגיף הקורונה אשר פרץ לחיינו לפני כמעט שנתיים, שינה את המציאות אליה היינו רגילים בכל תחום במשק. המצב השפיע גם על חברות שנותנות שירותים חיוניים וחשובים לציבור, ביניהן חברות הסיעוד, אשר מספקות שירותי סיעוד לקשישים הזכאים לכך וזקוקים לטיפול והשגחה קבועה ויומיומית באמצעות המטפלות. האתגרים החדשים שהביאה עמה הקורונה הם מחסור בכוח אדם, מציאת מטפלות מתאימות, מיגון מטפלות מפני הנגיף, אתגרים גיאוגרפיים ועוד".

"המטרה המרכזית שעמדה בפנינו היא להיות יעילים ולהתאים את עצמנו לשינויים, בהתחשב בכל הגורמים, ולא יכולנו לעשות זאת ללא שימוש בטכנולוגיה מתאימה, חדשנות וקידמה. טכנולוגיה היא כלי חשוב בענף הסיעוד כי היא יכולה לייעל אותו משמעותית. לכן, בשנים האחרונות התחלנו לבסס את עבודתנו השוטפת על מערכות טכנולוגיות מתקדמות במטרה לייעל את מערך העבודה ולתת למטופלים את השירות הטוב, המהיר והמקצועי ביותר. המשפט 'טכנולוגיה בשירות אנשים' מנחה ומלווה אותנו כל הזמן. השלב הבא בתחום הסיעוד, שאנו מקווים שיקרה בשנים הקרובות, הוא בניית מערכת ידע טכנולוגית פורצת דרך שמשותפת לכל הגופים המטפלים בבני הגיל השלישי שתסייע במניעת הדרדרות מצב הקשישים ותשמור על איכות חייהם".

דרור פלנבאום. עידן גרוס,
דרור פלנבאום, מנכ"ל דנאל סיעוד מקבוצת דנאל מסכם שנה בענף הסיעוד/עידן גרוס

גיימינג - צמיחת הסטרימינג והמטאוורס

עילי דה-בר, מנכ"ל חברת באפ טכנולוגיות מסכם שנה בענף הגיימינג: "ישנם כמה דברים שבלטו בשנים האחרונות בתחום הגיימינג, אחד מהם הוא הצמיחה של עולם הסטרימינג וה-Esports, דוגמא לכך היא כניסה של קטגוריה זו למשחקי האולימפיאדה הבאים, כמו גם מאות הסטרימרים (שחקנים שמשדרים בלייב) החדשים שגורפים אלפי צפיות והכניסה החזקה לשוק של YouTube Gaming שבא להתחרות ב-TWITCH.

"דבר נוסף שבלט ואף יהיה נושא מרכזי בשנים הקרובות ויעסיק את עולם הגיימינג יהיה נושא ה-מטאוורס (METAVERSE), שענף זה נמצא בחוד החנית שלו. כבר בשנת 2021 ראינו ניצנים ראשונים של עולם זה עם ההופעה החיה שאריאנה גרנדה עשתה בפורטנייט וסביר להניח שבשנה הקרובה נמשיך לראות יותר ויותר חברות ומשחקים אשר ייכנסו לתחום זה".

עילי דה בר, מנכ"ל באפ. אילן ספירא,
עילי דה-בר, מנכ"ל חברת באפ טכנולוגיות מסכם שנה בענף הגיימינג/אילן ספירא

פוד-טק - עלייה של 555% במכירות בורגר מהצומח

תמר מורג-סלע, עורכת פטנטים ושותפה בכירה בקבוצת ריינהולד כהן, מומחית לקניין רוחני, מסכמת שנה בתחום הפוד-טק: "בשנים האחרונות השיח על חקלאות ומזון בר קיימא הפכו ליום יומיים, בפרט לאור ההבנה שקצב גידול האוכלוסין צפוי להגיע ל- 9 ביליון איש בשנת 2050, בד בבד עם שינויי האקלים והתחממות כדור הארץ. כל אלה מחייבים אותנו למצוא פתרונות טכנולוגים משני עולם שיאפשרו לנו את המשך קיומו של כדור הארץ".

"בשנתיים האחרונות המכירות של חלבונים אלטרנטיביים עלה ב- 38% בעיקר בזכות העלייה ב- 555% במכירות של בורגר מהצומח (לפי נתוני GFI). ב-2020 מאות מוצרים חדשים על בסיס חלבון אלטרנטיבי יצאו לשוק הגלובלי ועל אף שהמגיפה גרמה להאטה כללית בתחום תעשיות המזון, הצמיחה במוצרים אלטרנטיביים לבשר, חלב וביצים מעידה על הדרישה הגוברת בתחליפים ברי קיימא למוצרים הקונבנציונליים מהחי".

"ההשערה היא שהמוצרים הסופיים ישלבו טכנולוגיות ויכילו, למשל, חלבונים מתהליכי פרמנטציה ביחד עם מרכיבים מהצומח או מרכיבים מתאים, לרבות מתאי בעלי חיים המגודלים בתרבית. ישראל נמנית בין 7 המדינות המובילות בעידוד ופיתוח תחליפי חלבון מהצומח".

תמר מורג סלע. אייל יצהר,
תמר מורג-סלע, עורכת פטנטים ושותפה בכירה בקבוצת ריינהולד כהן, מסכמת שנה בתחום הפוד-טק/אייל יצהר

נדל"ן מניב - חיבור בין נדל"ן פשוט לטכנולוגיה

ערן לב, שותף בחברת קרדן- גבע מסכם שנה בתחום הנדל"ן מניב: "ענף הלוגיסטיקה התפתח מאוד בשנים האחרונות, שכן הוא התשתית שתומכת הלכה למעשה במסחר הפיזי והמקוון. הקורונה, האיצה את המעבר לרכישות באונליין ויצרה עומסים כבדים על כל שרשרת האספקה וענף הלוגיסטיקה היה צריך להגיב בהתאם, בעיקר על ידי בנייה של מרלו"גים והכנסת טכנולוגיות חדשות".

"אנחנו רואים את ההתפתחות של המרכזים הלוגיסטיים בעולמות הטכנולוגיים, הן מבחינת האוטומציה של המחסנים, ייעול התפעול והשירות ללקוחות הקצה והן בבחינת אחסון המידע, מעבר לשירותי ענן ופיתוח של חוות שרתים. מרלו"ג, באופן קלאסי, לא עושה שימוש בתת הקרקע, בעוד שחוות שרתים צריכות את תת הקרקע. החיבור בין השניים מייצר ניצול מיטבי ואידיאלי של זכויות הבניה וגם הופך את המתחמים לחכמים והיברידיים".

" הרבה חברות מתחום הלוגיסטיקה, המזון, התרופות והביוטק מחפשות את החיבור בין נדל"ן פשוט לטכנולוגיה. החיבור בין השימושים מייצר ניצול מיטבי ואידיאלי של זכויות הבניה וגם הופך את המתחמים לחכמים והיברידיים. אני צופה שזה יהיה התחום החם הבא בנדל"ן בישראל - עירוב שימושים בתעשייה יוביל למקסום התשואה ומקסום זכויות הבניה".

ערן לב. אלעד מלכה,
ערן לב, שותף בחברת קרדן- גבע מסכם שנה בתחום הנדל"ן מניב/אלעד מלכה

יגאל סייג, מנכ"ל ובעלי רשת "אליתה ליוינג", המייבאת פריטי ריהוט ומותגים איטלקיים לבית מסכם שנה בתחום העיצוב: "אין ספק ששנת 2021 היא שנה של רענון, שדרוג, ושיפוץ הבית, החל מחללים חללים קטנים, דירות קטנות ועד לדירות ובתים גדולים ואפילו משרדים. הקורונה העלתה את משמעותו של הבית והפכה את המשפט "ביתי הוא מבצרי" למשפט מוביל חשוב ודומיננטי".

"הבית הפך להיות העוגן שלנו והוא זה שמספק עבורנו את הצרכים שבעבר מצאנו בעיר, במסעדה, בהופעה או בחו"ל, עם תשומת לב רבה לחללים כמו מטבח וחללי רחצה, לצד הרצון לטשטש בין הפנים לחוץ ולהתאים את הבית לצרכים הספציפיים של הלקוח ובני ביתו. הישראלים גילו את הבית שלהם מחדש והם רוצים לעצב אותו, להפוך אותו למפנק ועם זאת בלי לוותר על הפונקציונליות. הצבעים החמים הם השולטים בעיצוב בשנת 2021 ויחד איתם השחור ושילובי עץ. בנוסף, ישנן הרבה השפעות אקולוגיות שימוש רחב בחומרים טבעיים ובעיקר עמידים ככאלו שצריכים לשמש הרבה פונקציות בילוי, למידה, עבודה ואירוח".

"הקורונה, לצד עסקאות הנדל"ן המרובות שהתרחשו בשנה האחרונה, ושדרוג דירות קיימות, לצד שפע של היצע וביקוש לדירות קבלן, הובילו את ענף העיצוב לשיאים חשובים, עם מותגים, חברות ורשתות שפונים לקשת רחבה של לקוחות על מנת לספק פתרונות המותאמים לכל כיס".

"מגמה נוספת שחווינו השנה היא עליית מחירי חומרי הגלם בכ-20 אחוזים כשהסיבות לכך הן רבות ובניהן, הסגרים בחו"ל שהשביתו את המפעלים וגם הדרישה העולמית הגוברת למוצרים לעיצוב הבית שמאתגרת מאוד את המפעלים בחו"ל. בנוסף, מחירי היבוא והשינוע עלו גם הם והובילו לעליית מחירים ושינוי סדרי עבודה בישראל. אם בעבר היו מחכים למוצרי יבוא כחודשיים וחצי בממוצע היום הזמן התארך והוא עומד על חמישה חודשים בממוצע. נדמה כי הישראלים מתחילים להפנים את שינויי השוק ולא מתחילים שיפוץ או בניה לפני שרכשו את כל מוצרי הגמר לבית".

יגאל סייג, מנכ"ל ובעלי רשת "אליתה ליוינג", המייבאת פריטי ריהוט ומותגים איטלקיים לבית מסכם שנה בתחום העיצוב. ראול שיין,
יגאל סייג, מנכ"ל ובעלי רשת "אליתה ליוינג", מסכם שנה בתחום העיצוב/ראול שיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully