וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטת הממשלה עדיין פוגעת בעסקים ובעובדים

מאיר נג'בי

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 10:25

התו הסגול המחמיר יותיר את החנויות שוממות ואת העובדים חסרי תעסוקה, התו הירוק בחנויות גדולות ייצור אפקט חמור במיוחד. כך שוב לקחה הממשלה את המסחר כבן ערובה

החלטת הממשלה הקודמת, המחייבת הצגת תו ירוק בכניסה אל מרכזי הקניות הסגורים וענידת צמידים לבאי המקום, גרמה לחלק משרי הממשלה להפעיל לחץ ולמתן אותה משמעותית. הדבר מבורך ומראה כי חלקם לפחות הבינו כי טעו, שכן מדובר בהנחיה שהייתה אינה הגיונית ואינה בת ביצוע. עם זאת ההחלטה על המתווים החדשים שהתקבלה שלשום, מתווה התו הסגול החדש- ישן וזה הירוק המעודכן, עדיין מהוה פגיעה כלכלית חמורה בבעלי העסקים ובעובדים המועסקים על ידם.

ההחלטה הזו תוביל לצמצום דרסטי של כמות הלקוחות הנכנסים אל מרכזי הקניות, ובתוך זאת אל חנויות המסחר הפועלות במקומות אלו. חובת הצגת התו הירוק עדיין תחול על מי מהמבקשים להיכנס אל חנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר, ובכך תמנע הכניסה של אלו שאינם זכאים אליו. התו הסגול הקובע יחס תפוסה של אדם אחד על כל 15 מטרים יותיר את החניות שוממות ואת העובדים חסרי תעסוקה. מדובר במכה קשה מאוד שכן אנחנו בדיוק התחלנו את עונת החורף, המחסנים מלאים בסחורות רלוונטיות לעונה והלקוחות החלו להגיע ולהצטייד בביגוד והנעלה לעבור את תקופה הקרה.

פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מכה קשה ביותר/ראובן קסטרו

מאז פרוץ מגפת הקורונה לפי כשנתיים לערך, נרשמת גם ככה ירידה דרסטית בכמות כניסת הלקוחות התדירה אל חניות המסחר, בעלי העסקים חווים ירידה משמעותית בהכנסות, ומי מבין אלו שהצליחו לשרוד את תקופת המשבר הראשונה נאלצו לעבור תקופת התאוששות לא פשוטה, ורק כעת מצליחים לעמוד שוב על הרגליים. ההחלטה הזו תחזיר אותם אחורה ורבים מהם לא יצליחו להתרומם מחדש.

במציאות כזאת בעלי העסקים יצטרכו שוב לקבל החלטות קשות שהם אינם מעוניינים לקבל, שכן לא תיוותר להם ברירה אלא לפטר או להוציא שוב עובדים רבים לחל"ת. אלו המועסקים בחנויות הגדולות ואינם זכאים לתו הירוק גם ככה לא יוכלו לעבוד, מה שיוביל אותם לפנות אל מקומות תעסוקה בהם לא קיימת החובה הזו, ולמעשה הענף שגם ככה קשה לו לגייס עובדים ישאר ללא כוח עבודה לאחר שהגל יעבור והרוחות יירגעו. בעוד לא מעט מהם יחזרו שוב לעמוד בתורים הארוכים של לשכת התעסוקה על מנת לחתום על דמי האבטלה. בדיוק כשהיה נדמה כי המשק בשלבי התאוששות הממשלה מנחיתה עליו שוב מכה קשה.

אנחנו איננו מעוניינים בפיצויים ולא מבקשים סיוע כלכלי, אנחנו סה"כ רוצים לעבוד ולאפשר זאת גם לעובדים שלנו. פעם אחר פעם הממשלה לוקחת את ענף המסחר כבני ערובה והוא הראשון להיפגע, היא משתמשת בנו על מנת להפעיל לחץ על הציבור להתחסן, ואנחנו אלו שצריכים לשלם את המחיר בעקבות העובדה כי הממשלה לא מוצאת פתרונות אחרים להתמודד עם המגיפה.

חשוב להדגיש, איננו מתעלמים מהמורכבות של המציאות החדשה אליה נקלענו, אנחנו מבינים שצריכות להתקבל החלטות על מנת להתמודד עם המגפה, וכמו כן מכירים בחשיבות של עידוד הציבור ללכת ולהתחסן. עם זאת, לא יכול להיות שענף המסחר, העובדים ובעלי העסקים יהיו הקורבן התמידי, והם אלו שיצטרכו לשלם את המחיר הכבד בכל החלטה הקובעת הגבלות על הציבור. קברניטי הממשלה צריכים לזכור כי הענף הזה מפרנס עשרות אלפי אנשים ומשפחות, אסור לאפשר את הפגיעה בהם בכל פעם מחדש.

הכותב הוא בעלים של רשת ההנעלה TO GO.

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully