וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית האופנה חייבת להתיישר עם שינויי האקלים

רון שמיר

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 13:24

תחרות מיס יוניברס רק הבהירה שאין לה עוד מקום בעולם הזה. יותר נשים שמות את עצמן במרכז ואת המותגים היקרים מחליפים מוצרים בריאותיים. הגיע הזמן לעבור לאופנה אורגנית. התשתית כבר הונחה

תעשיית האופנה סופגת לא מעט ביקורת בשנים האחרונות. תרומתה לזיהום הסביבתי ולהגדלת המשבר היא ידועה ומדוברת לא מעט, וקולות אמיצים היוצאים נגד תעשיית הניצול המופעלת בראשות החברות הגדולות בעולם ממשיכים לעלות. עידן הרשתות החברתיות והנגישות למידע אודות המתרחש בקצוות העולם, מאפשרים לנו להבין את סדר גודל העוולות המוסריות המתרחשות בשם בצע הכסף במרתפים של המותגים הנוצצים. אבל הם גם מאפשרים לעלות ביקורת נוספת על התעשייה שמדוברת מעט פחות, אך עלתה גם היא לכותרות לאחרונה. היא נוגעת למאפיינים התרבותיים והחברתיים אותן היא מחדירה בתודעה הנשית.

מותגי הלבשה תחתונה ענקיים וותיקים הרגילו נשים לקריטריונים מסוימים של יוקרה, מיתוג, טרנדים אופנתיים ובעיקר עד כמה סקסיות הן יראו בהם. מילים כמו נוחות ובריאות היו מזוהות יותר עם הפיג'מה הביתית ועם תפריט האוכל, אבל בכל הנוגע להלבשה תחתונה הן היו בתחתית הרשימה. כיום הדברים נראים כבר אחרת, אנחנו עדים לשינויים משמעותיים שנשים מובילות במגוון תפיסות, במעמדן בחברה וביחסים הבינאישיים, וכמובן בתפיסת המראה ומודל היופי. הביקורת סביב תחרות מיס יוניברס שהתקיימה ממש עכשיו היא דוגמא מצוינת לאותו השינוי התודעתי, תחרויות כאלו מבקשות לקבוע את מודל היופי הנשי על בסיס קריטריונים שכבר לא מייצגים אותו בשנת 2021, ולא עולים בקנה אחד עם רוח התקופה המודרנית בה נשים רבות נאבקות נגד החפצתן.

מיס יוניברס הכתרה הודו. TRACY NGUYEN, אתר רשמי
במקום תחרויות כאלה הגיע הזמן לשנות מאפיינים חברתיים, תרבותיים ואקלימיים/אתר רשמי, TRACY NGUYEN

יותר נשים מבינות כי תפקידן הוא לא לשעשע ולא להוות תפאורה עבור הגברים, הן מובילות קמפיינים חשובים והדבר הבולט הוא שנשים שמות את עצמן יותר ויותר במרכז. רבות מהן מתחילות להציב את הנוחות והבריאות שלהן בראש הרשימה, הן רוצות קודם כל להרגיש טוב עם עצמן. וכאן נכנס גם השינוי התרבותי בעולם האופנה, והוא מתחיל לחלחל ולהשפיע על תרבות הצריכה שלהן שבאה לידי ביטוי בעיקר בהלבשה תחתונה. מה שמוביל אותן לפנות אל תעשיית הביגוד האורגני, המציבה את הנוחות וההיגיינה הנשית מקדימה.

תהליך הגידול של כותנה רגילה כולל שימוש בחומרי הדברה כימיים, ומעבר לעובדה שהם מתפזרים ומרעילים את מקורות המזון והמים שלנו, ומשפיעים גם על שינויי האקלים, הכימיקלים האלה פוגעים גם באיכות הבדים, ויכולים לגרום ללא מעט קושי בתפקוד היום יומי של נשים, לגרום לזיהומים ולמחלות באזורים המוצנעים.

מדובר בתהליך מפוקח הנעשה ללא שימוש של כימיקלים וחומרי הדברה מסוכנים, ועדיף בהרבה על הגידול הרגיל. מדובר בתעשייה שהיא אתית יותר, מזהמת הרבה פחות, הבדים איכותיים יותר, נוחים והרבה יותר "נושמים" ובריאים לגוף האישה. מן הראוי לציין שהנוחות והבריאות לאו דווקא מגיעים על חשבון הסטייל, תעשיית הטקסטיל מכותנה אורגנית מגוונת ומכילה מבחר רחב של אפשרויות בחירה.

המודעות לנושא בישראל הולכת וגוברת אבל אנחנו עוד לא שם, באופן די סטנדרטי הטרנדים האופנתיים מגיעים אלינו מאוחר יותר משאר העולם. אך הפעם לא מדובר בטרנד אופנתי, לא עוד קולקציה של מעצב על או מותג יוקרה, מדובר בשינוי תרבותי ותודעתי אמיתי שמתקיים לנגד עינינו, והוא טוב יותר לנו ולעולם כולו. אין ספק כי משבר האקלים הביא לדחיפה אדירה של תעשייה זו, אנחנו עדים לתופעות הולכות וגוברות בהן יותר אנשים קונים בגדים מיד שניה, מאמצים אורח חיים מינימליסטי, ממחזרים ורוכשים פחות. אך בסופו של דבר התופעות האלו מובילות לרווח כפול, אנחנו שומרים על העולם ועל הבריאות שלנו.

כותב הטור הוא בעלים של מותג ההלבשה התחתונה Lililbloom

  • עוד באותו נושא:
  • אופנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully