וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה חדשה החלה ועמה אתגרים חדשים למנהלים

עודכן לאחרונה: 1.1.2022 / 8:55

ביקשנו ממנכ"לים של חברות מוכרות לפתוח את השנה האזרחית החדשה: מה צפוי להיות האתגר המרכזי בשנת 2022 וכיצד נערכים אליו?

סיכומי השנה תמו - ושנת עבודה חדשה בפתח. כולנו נערכים לשנה החדשה, אם באופן אישי, מקצועי או ארגוני. בכלל זה גם החברות הגדולות במשק.

לא מובן מאליו שהחברות שרובנו מכירים יחשפו בפנינו את "מאחורי הקלעים" של הארגון ובכל זאת, מנהלים בכירים במספר חברות גדולות, ידועות ומובילות בתחומן, הסכימו לשתף אותנו בהיערכות לשנה החדשה.

איזו משימה ארגונית תעסיק אותם ותלווה את השנה הבאה כולה? איזה נושא הוגדר על ידם כ"האתגר הבא לשנת 2022" ואיזו היערכות הם נדרשים לקיים במטרה לצלוח אותו באופן המיטבי?

אנשי עסקים במשרד. ShutterStock
מה האתגרים הצפויים שיעסיקו את החברה בשנה הקרובה?/ShutterStock

העלאת המודעות למוצרים חסכוניים וממוחזרים

Beko, מותג מכשירי החשמל לבית המוביל באירופה, הציב לעצמו בשנים האחרונות מטרת על, יחד עם חברת האם ארצ'ליק, לשמור על כדור הארץ באמצעות הפחתת פליטת הפחמן במפעלי החברה ופיתוח מוצרים ידידותיים לסביבה.

מנכ"ל Beko ישראל, בולנט סן: "האתגר הגדול שלי כמנכ"ל Beko ישראל בשנת 2022, הוא העלאת המודעות של הצרכנים הישראלים לקיימות בכלל ולרכישת מוצרים חשמל ממוחזרים וחסכוניים באנרגיה בפרט".

"מסקרים שערכנו, אנשים רבים ברחבי העולם מרגישים שזו אחריותם האישית לדאוג לסביבה ולטבע בחיי היום יום שלהם, על ידי צמצום פסולת, מחזור וחסכון באנרגיה. בסקר שערכנו לאחרונה בקרב צרכנים ישראלים, גילינו שגם כאן המודעות לשמירה על כדור הארץ עולה ובאה לידי ביטוי בשימוש במוצרי חשמל ידידותיים לסביבה כש-52% רוכשים מכשירי חשמל חסכוניים בצריכת אנרגיה, על מנת להפחית את צריכת האנרגיה והחשמל בבית".

"תוצאות הסקר מעודדות אותי להמשיך לפעול על מנת לייבא לישראל מוצרים טכנולוגיים ידידותיים לסביבה, מוצרים שיאפשרו לצרכנים הישראלים לשמור על כדור הארץ ובו זמנית לחסוך באנרגיה ובדרך עקיפה לחסוך בחשבון החשמל. המטרה שלנו עד לסוף שנת 2022 היא להביא מוצרים נוספים מקו מוצרי חשמל אקולוגיים וממוחזרים של המותג".

בולנט סן, מנכ"ל beko. יחסי ציבור,
מנכ"ל Beko ישראל, בולנט סן/יחסי ציבור

קידום מיחזור, קיימות וחיבור לחקלאים

חברת נספרסו, מאז ומעולם דאגה לקדם את הקיימות בגזרתה שלה, ככל שרק ניתן, וזאת מתוך האמונה כי הקיימות היא לב ליבה של הפעילות העסקית, ואחד מעמודי התווך של המותג. אנו מאמינים כי כל ספל של קפה נספרסו, יוביל להשפעה חיובית על החברה והסביבה.

סוניה נסטזה, מנכ"לית נספרסו ישראל: האתגר העסקי-ניהולי הוא קידום נושא המיחזור והקיימות: "שנת 2022 נפתחת בקול תרועה רמה בכל הקשור לשמירה על איכות הסביבה. מנושא שולי שהיה מוזכר בדפים האחוריים של העיתונים השונים, היום פותח מהדורות חדשות בכל רחבי העולם. העולם כבר לא נותר אדיש למתרחש, ומציף את הסוגייה באופן בולט הרבה יותר מבעבר".

במבט קדימה, משתפת נסטזה כי: "כמו בכל שנה, גם בשנת 2022, נספרסו תמשיך לקדם את נושא הקיימות, והשנה, אף לקחת זאת צעד אחד קדימה, ולייצר חיבור בין אוהבי הקפה המשובעים שלנו, לפעילות החקלאים בשטח, תוך מתן דגש על החשיבות והערך הרב של עבודת החקלאים. הפעילות אל מול החקלאים הורחבה, וכיום נספרסו עובדת ישירות עם 70 אלף חקלאים ב- 12 מדינות שונות, ונכונה להרחיב את הפעילות גם לאזורים נוספים".

"בנוסף לכל זאת, נספרסו מתכוונת להרחיב את יכולת איסוף הקפסולות למיחזור על מנת לשפר את אחוז המיחזור ולייצב אותו, ולהאיץ השקעות מימון משותף באמצעות קרן נספרסו לקיימות וחדשנות במודלים עסקיים מוכחים לפתרון סוגיות קריטיות כמו הידלדלות קהילות הקפה באזורי הגידול".

נסטזה מסכמת את ההתפתחות בנושאי קיימות: "באוגוסט האחרון, פורסם דו"ח המומחים הבין-ממשלתי על שינויי אקלים- IPCC, במסגרתו עלו מספר ממצאים חשובים, ביניהם, צוין כי עלינו לעשות שינוי דרמטי בכל אורחות חיינו ולצמצם בחצי את פליטת גזי חממה עד 2030, ועד להפסקה מלאה ב-2050. ממצא זה מתכתב עם המגמה של נספרסו, אשר החלה לפני למעלה מעשור להפחית את טביעת הפחמן שלה בעולם, תוך התחייבות לניטרליות פחמנית מלאה בכל שרשרת האספקה, עד לסוף 2022".

סוניה נסטזה, מנכ"לית נספרסו ישראל. יחסי ציבור,
סוניה נסטזה, מנכ"לית נספרסו ישראל/יחסי ציבור

"המשבר לא ישפיע: נדאג למחיר, לזמני אספקה ולמלאי"

"האתגר העיקרי שלנו בשיאומי ישראל מתמקד באספקה שוטפת ומספקת של מוצרים, משבר ייצור השבבים העולמי שהחל בתקופת הקורונה עדיין משפיע על מותגים רבים מתחומים רבים ובעיקר על מוצרי הסלולר והאלקטרוניקה", משתף מנכ"ל שיאומי ישראל, אבי קורנפלד.

"כאחד ממותגי הסלולר המובילים, שמנו לעצמנו כמטרה לא לתת למשבר הזה להשפיע על הצרכנים שלנו, לא במחיר ולא בזמן האספקה, לשם כך אנחנו כבר כמה חודשים בתהליך משותף עם היצרן לבניית מלאים מספקים של מגוון טלפונים חכמים ומוצרי אקו של שיאומי. עם זאת, למרות המאמצים והערכות המוגברת, עדיין לא מדובר בכמויות הרגילות בתחום, אנחנו לא צופים חוסר או עליית מחירים אבל אנחנו תמיד שואפים למלאי נוסף שיסייע לנו להמשיך במגמת הצמיחה של המותג בישראל".

העובדה שאנחנו מצליחים לייבא לארץ את מוצרי המותג בכמויות מספקות, מתאפשרת הודות לשיתוף הפעולה הצמוד מצד היצרן שזיהה את הפוטנציאל והאהדה בשוק המקומי וממשיך לספק לנו את מיטב המוצרים בכמויות מספקות. מערכת היחסים הצמודה עם היצרן תאפשר לנו להמשיך ולספק את מוצרי הדגל בסמוך להשקות העולמיות וכך לאפשר לצרכנים הישראלים להנות מהמוצרים החדשים ביותר במחירים המשתלמים ביותר בייבוא רשמי", מוסיף קורנפלד.

"אתגר נוסף, הוא גיוס עובדים וכוח אדם בעיקר לצוותים הטכניים שלנו. אנחנו ערים לשיח הציבורי ומבינים שמדובר באתגר רוחבי בשוק העבודה", משתף קורנפלד, "העובדה שהעבודה אצלנו דורשת ידע וניסיון טכני קודם, יוצרת קושי בגיוס שהחל עוד מהשנה האחרונה. במטרה לפתור את הבעיה אנחנו משלבים בתהליך הקליטה לימוד והכשרה עם המנהלים הטכניים של המותג על מנת שעובדי החברה יקבלו את הכלים הטובים ביותר בשוק".

מנכ"ל שיאומי ישראל, אבי קורנפלד. סיני יצחקי,
מנכ"ל שיאומי ישראל, אבי קורנפלד/סיני יצחקי

היכולת להגיב לאתגר "המטר הקרוב"

שאול גלברד מנכ"ל בנק יהב מתחיל את דבריו בעובדה קיומית: "אנחנו אוהבים את המוכר ופחות אוהבים שינויים. בעבר, האיטיות היחסית בהמרת תהליכים וקצב השינויים בכל הנוגע לניהול חיינו ועיסוקנו, אפשרו מהלכים כבדים יחסית של קביעת יעד עתידי ותכנונים אסטרטגים ארוכי טווח שכוללים היערכויות משמעותיות בדרך לעבר השגת המטרה. אלא שאותו חזון והאסטרטגיה של פעם - השתנו בקיצוניות".

"שנת 2022 מחייבת אותנו להבין שמהירות תגובה, גמישות ובחינה מתמדת של תנאי השוק המשתנים, הם הקובעים את האסטרטגיה ולא להפך. בעולם הכלכלה בכלל ובעולם הפיננסי בפרט, ארגון בעל תפיסות מקובעות פשוט לא יעמוד בקצב ואם לא ישתנה גם עלול להעלם או להיבלע על ידי כוחות חזקים יותר בשוק. יש מי שיגיד שמדובר בתיאוריה רדודה, ובדרך כלל זה יישמע ממי שנצמדים בפנאטיות לתהליכי עבודה שאין להם כל אחיזה במציאות הנוכחית ובקצב ההפתעות שמכתיבה המאה ה-21".

עם הפנים קדימה משתף גלברד: "האתגר החדש של 2022 מכתיב גם אסטרטגיה חדשה - להסתכל רחוק מתוך הרגע המיידי, ביכולת לצפות, להשתנות ולהיות מסוגל להגיב בטווח ה"מטר-הקרוב" לבורות, גשרים, כשלים והזדמנויות עסקיות. הטקטיקה כאסטרטגיה תפסה מקום מרכזי כגורם משפיע ביותר בעולם הכלכלי על מימוש כל ת כנית, יהיה הטווח שלה ככל שיהיה, שנתי, דו-שנתי או חומש".

"השינוי הנדרש בחשיבה לא פשוט ליישום. האסטרטגיה כוללת גיבוש תכניות עבודה גמישות שחותרות ליעד נתון, עם שלבי ביניים קצרים וניידים, המאפשרים תוואי שינויים מהיר בטווח אסטרטגי של שנים בודדות והבנה שההשפעה המשמעותית ביותר בשנים הבאות על יכולת מימוש תכנית עבודה טובה של ארגון פיננסי, הינה ביצועה של טקטיקה מושלמת".

"כיום, לא מעט גופים מחנכים להיצמדות לתכניות קשיחות, ובכך הסיכוי שלהם לכשל, גבוה ואף קטלני. השחקנים המעודכנים הם גופים גמישים, שאינם אוחזים במסורות קשיחות ושלומדים במהירות את הסביבה המשתנה. הם בנויים כלכלית ותרבותית לעמוד בשינויים התכופים בהפעלת צוותי עבודה גמישים ובכך מגבירים את כושר השרידות והשגשוג".

לבקשתנו, פירט גלברד ואמר: "הדוגמאות בדור האחרון של גופים שבחרו להיצמד לתוכניות קשיחות וארוכות טווח וכשלו, הן רבות; חלקם לא שרדו או נבלעו על ידי גופים חדשים. האם יש לנו את האומץ, הכוח והיכולת להשתנות בתפיסות ולהיפרד מאזור הנוחות שלנו? שאלה גדולה, אתגר ענק".

שאול גלברד מנכל בנק יהב. באדיבות בנק יהב,
שאול גלברד מנכ"ל בנק יהב/באדיבות בנק יהב

אטרקטיביות לדור הצעיר במקום העבודה

על האתגר הגדול של חברת טמבור, שיתף אותנו מנכ"ל החברה, מיכה שרייר: "האתגר הגדול שהצבתי לעצמי לשנת 2022 ולאחריה הוא גיוס ופיתוח ההון האנושי. אני רואה באיכות ההון האנושי, התאמתו לתפקיד אותו הוא עושה והחיבור שלו למקום העבודה את המפתח להצלחת הקבוצה. אחד האתגרים המורכבים בתחום הפעילות של טמבור הוא למתג את התעשייה המסורתית כאלטרנטיבה אטרקטיבית עבור הדור הצעיר ובכך גם לייצר המשכיות לתעשייה עצמה".

"שוק העבודה עובר בשנים האחרונות שינויים רבים ובשוק כה תחרותי מוטלת עלינו האחריות לייצר לעובדים שלנו ערכים מוספים. התעשייה הישראלית מתפתחת ויחד איתה גם אנחנו. כחברת הצבע וחומרי הבנייה המובילה בישראל, אנו מציעים לעובדים ולמנהלים שלנו עניין רב, אפשרויות קידום ואתגרים מגוונים".

"אצלנו בטמבור רואים את ההון האנושי כמכלול, משקיעים בהתפתחות המקצועית וברווחתם האישית של עובדינו ומכבדים את הצורך החיוני באיזון בין קריירה לחיים אישיים. על מנת להכשיר את הדור הבא של עובדי התעשייה הישראלית, אנחנו מקדמים בין השאר שיתופי פעולה עם מוסדות אקדמיים מובילים, בדגש על המקצועות הטכנולוגיים והמדעיים, ומייצרים מקומות עבודה למהנדסים והנדסאים בכל אתרי הייצור שלנו, מעכו בצפון ועד אשקלון בדרום".

מנכ"ל טמבור מיכה שרייר. אלי גרוס,
מנכ"ל טמבור, מיכה שרייר/אלי גרוס

נשקיע במנוע ההצלחה של הארגון - ההון האנושי

רוית קלוד, מנכ"לית תאגיד הממתקים הבינלאומי מרס ריגלי ישראל, המייצר בין היתר את הממתקים המוכרים: M&M, Snickers, Skittles, Orbit ומתפאר במחזור מכירות של 35 מיליארד דולרים בשנה עם 125 אלף עובדים ברחבי העולם.

קלוד משתפת כי האתגר ב-2021 ימשיך ויהווה אתגר גם בשנה הקרובה: "מעסיק אותנו במיוחד האתגר שבגיוס ושימור טאלנטים - הון אנושי תמיד היה מדורג גבוה בסדר החשיבות מבחינתי כמנוע להצלחה של ארגון. בשנים האחרונות, עם העלייה המטאורית בביקוש העובדים בענף ההייטק, גיוס ושימור של עובדים איכותיים הפך להיות אחד האתגרים הגדולים עבור כל ארגון חפץ חיים וחפץ צמיחה בארץ ובעולם. במציאות של ישראל כמעצמת הייטק, חברות מוצרי הצריכה ומרס ביניהן, נדרשות להמציא את עצמן מחדש ולהתחרות בחברות הטכנולוגיה".

"במיוחד בתקופות המאתגרות שהביאה הקורונה לשוק העבודה ולפתח ביתם של העובדים בחברה, אנחנו ממשיכים להשקיע בעובדים שלנו בדרכים שונות ומגוונות. אנחנו שמים דגש על בניית קהילה מחוברת ומחוייבת, פיתוח מיומנויות מקצועיות ואישיות התורמות הן לחיים המקצועיים והן לאישיים".

"חלק מה-DNA של מרס הוא לתת לעמיתים (כך נקראים העובדים שלנו) את המקום וההזדמנות להיות במיטבם. אנו מצפים מהעובד ומעודדים אותו לממש את מלוא הפוטנציאל גם מעבר להגדרת תפקידו הפורמלית. כחברה גלובלית, חשוב לנו לתת לכל עובד תחושת שייכות וערך בכך שידע וירגיש שהוא חלק ממשהו גדול יותר ולבנות מסלול קריירה בסביבה מפרה ומעודדת מעורבות ומחויבות".

רוית קלוד מנכ"לית מרס ריגלי ישראל. סיון פרג',
רוית קלוד מנכ"לית מרס ריגלי ישראל/סיון פרג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully