וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון למצוקת כח אדם בהייטק? מהתפוצות לתכנית קריירה בישראל

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 15:37

חברות ההייטק מסתערות על שוק חדש: צעירים יהודים מהתפוצות מגיעים לתכניות התמחות בישראל לאחר לימודי הקולג'. בעקבות המחסור המתגבר בכח אדם, התקיים יריד תעסוקה בהשתתפות 500 צעירים יהודים מהעולם, בוגרי תואר ראשון שהגיעו להשתתף בתכנית פיתוח קריירה של ארגון מסע

הצעירים היהודים הגיעו לישראל בחודשים האחרונים לתכנית פיתוח קריירה של ארגון מסע, מיסודן של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל, על מנת להתמחות במשק הישראלי ולהתחבר לישראל.

18 חברות מובילות במשק בתחומי פינטק, סייבר ופיתוח עסקי כמו KPNG, BDO, Deloitte, אוור-קרואד, פייבר וסימלר-ווב, הציגו בפני הצעירים אשר הגיעו ארצה מ-25 מדינות ביניהם: ארגנטינה, צ'ילה, ארה"ב, קולומביה, הולנד וצרפת את המוצרים הטכנולוגיים אותם הם מפתחים בניסיון לגייס אותם לעבודה עם אופציה לעלייה באופן רשמי לישראל.

ארגון מסע: "בשנה האחרונה חלה עלייה בכ-150% בביקוש לתכניות קריירה. תרומתם למשק הישראלי נאמדת בכ-720 מיליון שקל בשנה"

ארגון מסע. ארגון מסע,
צעירים יהודים בעלי תואר ראשון, הגיעו לישראל ממקומות שונים בעולם כדי להשתתף בתכנית קריירה של ארגון מסע/ארגון מסע

"שואף למצוא את הפרק הבא בישראל"

בין משתתפי היריד אותו יזם ארגון מסע, השתתף דייויד שץ מזרחי (26) מהנדס מכונות מניו יורק מתמחה בחברת A2Z Design כמעצב מוצר של עגלות נגישות וציור אוטומטי. כעת הוא מחפש את האתגר הבא בישראל: "מסע היוותה עבורי הזדמנות לרכוש ניסיון ולבנות את העתיד שלי להמשך. כיהודי רציתי לבוא לכאן לתקופה, לראות איך מתנהל המשק המקומי ובעיקר החברה הישראלית. הגעתי ליריד כדי לפגוש את קשת החברות שמציעות משרות מובילות בתחומים הטכנולוגיים בשאיפה שאמצא את הפרק הבא שלי בישראל".

ארגון מסע. ארגון מסע,
ארגון מסע מציע תכנית לפיתוח קריירה עבור צעירים יהודים מהעולם/ארגון מסע

"יוצאים מאזור הנוחות ומגלים אומץ"

שמואל לזרוף, מנהל M&A של פירמת ראיית החשבון KPMG שנמנית בין ארבעת המובילות בעולם, השתתף ביריד והסביר את הייחודיות בגיוס צעירים אלו: "מי שהחליט לעזוב את מקום מגוריו ולצאת למסע בישראל, הם אנשים שמוכנים לאתגרים. הצעירים הללו יוצאים מאזור הנוחות שלהם, מגלים אומץ ויצירתיות וזה בדיוק ההון האנושי שאנחנו מחפשים אצלנו".

"כפירמה של ייעוץ אסטרטגי במגוון תחומים כמו חשבונאות, סייבר ופינטק, אנחנו מגייסים משרות מתמחים, סטודנטים, עורכי דין, אנליסטים וכלכלנים מקשת רחבה של דיספלינות. בעידן הקורונה המלאה באתגרים, אנחנו גם רואים ערך גדול בלחבק את הצעירים הללו, לצרפם לקהילה, ולקחת חלק במסע הציוני שלהם, תוך הענקת הזדמנות אמיתית להצליח כאן בארץ", הרחיב לזרוף.

שמואל?. ארגון מסע,
"הצעירים בתכנית יוצאים מאזור הנוחות, מגלים אומץ ויצירתיות וזה בדיוק ההון האנושי שאנחנו מחפשים אצלנו", ארגון מסע/ארגון מסע

"תכנית היא למעשה סטארט-אפ ציוני"

מנכ"ל ארגון מסע, עופר גוטמן הסביר: "התכנית הזו היא למעשה סטארט-אפ ציוני. לצד משבר כח האדם שפוקד את עולם ההייטק אנו מעניקים פתרון מציאותי לענף על ידי הבאת המוחות הצעירים המובילים בעולם היהודי, אשר בסופו של דבר נטמעים כחלק אינטגרלי בחברה הישראלית. בשנה האחרונה, בצל מגיפת הקורונה חלה עלייה בכ-150% בביקוש לתכניות קריירה מה שיוצר מצב כל הצדדים מרוויחים".

ארגון מסע. ארגון מסע,
יריד תעסוקה בהשתתפות 500 צעירים יהודים מהעולם/ארגון מסע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully