וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוף האשראי החוץ בנקאי הגדול בישראל? פנינסולה נכנסת לנדל"ן

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 12:56

קבוצת פנינסולה (מבית מיטב דש) מדווחת על כוונתה להרחיב פעילותה גם לתחום המימון הנדל"ני, זאת במקביל להצבת יעד של תיק אשראי בגובה 2 מיליארד שקל כבר במהלך השנה הקרובה. המנכ"ל: "אבן דרך משמעותית בהפיכתנו לגוף האשראי החוץ בנקאי הגדול והמוביל בישראל"

שנה אחרי שרכשה את תיק האשראי ליהלומנים מבנק אגוד, מדווחת הבוקר קבוצת פנינסולה על כוונתה להיכנס לתחום המימון הנדל"ני. על פי הדיווח, צפויה פנינסולה להעניק אשראי ליזמי נדל"ן הפועלים בתחומי הנדל"ן למגורים והנדל"ן המסחרי, תוך התמקדות בשלושה סוגי הלוואות: (1) העמדת אשראי מגובה בשעבוד מדרגה ראשונה לצורך רכישת קרקעות עבור פרויקטים; (2) העמדת מימון להשלמת הון עצמי בפרויקטים (הלוואות מזנין); (3) ליווי פיננסי מלא של פרויקטים לבנייה הכולל גם שיתוף פעולה עם חברות ביטוח שיעמידו ערבויות מכר.

ביחס למטרות ארוכות הטווח של הקבוצה, מפרטת החברה כי תוכניתה העסקית ממשיכה להיות מבוססת על השאיפה להפוך "לקבוצה המובילה בענף האשראי החוץ בנקאי בישראל", כאשר במסגרת זו מודיעה פנינסולה על כוונתה "לפעול להגדלת תיק האשראי עד לסך של כ-2 מיליארד ₪ עד לתום שנת 2022 וזאת על בסיס מבנה ההון הקיים של החברה, בעיקר בדרך של הרחבת פעילותה הקיימת וכן באמצעות כניסתה לתחום המימון הנדל"ני".

יצוין כי נכון למועד פרסום דוח זה, עומד תיק האשראי של פנינסולה על סך של כ- 1.37 מיליארד שקל (לעומת 1.04 מיליארד שקל ליום 30 בספטמבר 2021 ו-1.20 מיליארד שקל ליום 16 בנובמבר 2021, כמפורט בדוח החברה לרבעון השלישי לשנת 2021).

מייסד ומנכ"ל קבוצת פנינסולה, מיכה אבני: "כניסתנו לתחום מימון הנדל"ן היא אבן דרך משמעותית בהפיכת פנינסולה לגוף האשראי החוץ בנקאי הגדול והמוביל בישראל - המהווה One stop shop בתחום המימון. הביקושים לאשראי עבור מיזמי נדל"ן נמצאים בשיא של כל הזמנים וגורמים רבים בענף משוועים לפתרונות מימון איכותיים ויעילים מחוץ למערכת הבנקאית.

צרכי האשראי הייחודיים של יזמי הנדל"ן מחייבים התמקצעות והבנה עמוקים, ולשם כך אנו מקימים זרוע נדל"ן ייעודית ובה מומחים פיננסיים ומשפטיים בעלי ניסיון עשיר במימון נדל"ן. בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח עליה החליטה הנהלת החברה, בכוונתנו להמשיך ולפעול באופן אקטיבי לבחינת מיזוגים ורכישות במסגרת עסקאות אן-אורגניות, תוך המשך שמירה על רמות סיכון נמוכות ועיבוי ביטחונות בתיק האשראי של החברה - שהחברה תפעל להגדילו ל-2 מיליארד ₪ עד תום 2022".

מיכה אבני, מנכ"ל פנינסולה. קבוצת פנינסולה,
מייסד ומנכ"ל קבוצת פנינסולה, מיכה אבני/קבוצת פנינסולה

17 שנים ו-15 מיליארד

קבוצת פנינסולה הפועלת בתחום האשראי העסקי נוסדה בשנת 2004 על ידי עו"ד מיכה אבני. הקבוצה מתמחה במתן אשראי לחברות בישראל והיא מחזיקה ברישיונות מורחבים למתן אשראי מטעם המפקח על הביטוח ומרשות שוק ההון. קבוצת פנינסולה הפועלת כ-17 שנים, העמידה לרשות אלפי עסקים מגוון פתרונות אשראי בהיקפים של יותר מ-15 מיליארד שקל למימון צמיחה עסקית.

מאז הקמת החברה היא נמצאת בצמיחה מתמדת. הקבוצה מדורגת ilA על ידי S&P מעלות ומדורגת 2A על ידי מידרוג. בעל השליטה בחברה הינו בית ההשקעות מיטב דש. ניירות הערך של החברה נסחרים בבורסה לניירות ערך בתל אביב ונכללים במדד ת"א SME60 ובמדד התל בונד השקלי והתל בונד הכללי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully