וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בעשור השישי לחייהם: הישראלים מוטרדים מעתידם הכלכלי

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 10:39

ברמת המאקרו, הכלכלה הישראלית פורחת. במיקרו, הישראלים חרדים ומבולבלים באשר לעתידם: סקר של הסטארטאפ goola מעלה - 43% מהציבור הישראלי בגילאי 25-54 לא מרגיש שליטה על חייו ואינו ערוך לעתידו הכלכלי. הישראלים גם לא מאמינים לבנקאים, חברות ביטוח ויועצי השקעות

43% מהציבור הישראלי בגילאי 25-54 לא מרגיש שהוא בשליטה על ניהול חייו ואינו מגדיר תכנית יעדים ברורה ומיישם אותה לאורך השנים, כך עולה מסקר של חברת הסטארט אפ goola, שבחנה את מידת המוכנות של הציבור הישראלי להתמודד עם מורכבותו של העולם במאה ה-21, בפרט לאור התארכות תוחלת החיים.

הסקר האינטרנטי נערך החודש (דצמבר) עם Midgam Panel בקרב 604 נשאלים עם סטיית התקן: 4% (ללא המגזר הערבי).

התוצאות מפתיעות, בעיקר כי הן אינן עולות בקנה אחד עם המדדים הכלכליים ברמת המאקרו, שמציגים עלייה כמעט בכל פרמטר. לעומת זאת, לפחות על פי הסקר, נתוני המאקרו אינם מקבלים ביטוי ברמת המיקרו: האזרחים חרדים לעתידם הכלכלי, אולי גם בשל המגפה שמטלטלת את חיינו בשנתיים האחרונות.

מחאת ענף התיירות הנכנסת בנתב"ג, 13 בדצמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
אי ודאות כמצב קיומי: הפגנת אנשי ענף התיירות בשבוע שעבר. הקורונה העצימה את החרדה מהעתיד/פלאש 90, אבשלום ששוני

חוסר שליטה - בעיקר בגלל המצב הכלכלי

מהסקר עולה כי הסיבה המרכזית לתחושת חוסר השליטה (44%) היא המצב הכלכלי. סיבות משניות עם ייצוג יתר למגזרים: מצב משפחתי/זוגי אצל נשים (24%) , קריירה אצל צעירים (27.3%), גורם בריאותי אצל מבוגרים בגילאי 65+ התקבל בקרב (43.3%).

עוד עולה מהסקר כי ל-66% מהציבור אין - תכנית כלכלית מסודרת לגיל פרישה. 87% מהאוכלוסייה מתחת לגיל 34 אינה מודעת או ערוכה לשנות הפנסיה ומעניין לגלות כי ל60% מהציבור בגילאים 55-64 אין כלל תכנית לשנים שאחרי הפרישה.

פגישת ייעוץ עם בנקאי. ShutterStock
הישראלים לא מאמינים למי שאמור לייעץ להם בנשואים כלכליים: בנקאים, יועצי השקעות וסוכני ביטוח/ShutterStock

בכל מה שנוגע לכסף - אין על מי לסמוך

הסקר מגלה כי רוב הציבור (57%) בגילאי 45-64 לא מרגיש שיש לו על מי לסמוך בהתלבטויות כלכליות ורובו המוחלט (79%) של הציבור הישראלי אינו סומך על הגופים הפיננסים הקיימים (בנקים, חברות ביטוח, בתי השקעות) שינהלו את הכסף שלו באופן מקצועי, אובייקטיבי ונטול אינטרסים. בקרב בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע, הנתון מאמיר ל- 94%.

אייל קליין. נמרוד סונדרס
מבולבלים, חרדים, חסרי יכולת לקבל החלטות נכונות. אייל קליין/נמרוד סונדרס

אייל קליין, מנכ"ל ומייסד הסטארטפ goola: "כמויות המידע ואינסוף האפשרויות של העולם במאה ה-21 מותירים את כולנו מבולבלים, חרדים, חסרי יכולת לקבל החלטות נכונות ולנהל את חיינו כפי שהיינו רוצים. תאגידי הענק מנצלים את הבטן הרכה שלנו, רותמים טכנולוגיות שיווקיות ומעודדים צריכה של מוצרים כערך מרכזי".

עוד מוסיף קליין: "תוחלת החיים העולה מחייבת אנשים לתכנן באופן אסטרטגי את חייהם לאורך זמן. לשם כך דרושה קודם כל ולפני הכל היכרות עמוקה עם האדם - רצונותיו, חלומותיו וצרכיו, היות ולכל אחד מאיתנו סיפור אחר ומטרות שונות. רק אחרי שלמדנו היטב את האדם וצרכיו ניתן לבנות יחד תכנית אסטרטגית לחיים, המושתתת על תשתית טכנולוגית מתקדמת ותשתית פיננסית מתאימה ודינאמית - המשתנה לאורך החיים, בהתאמה למסע חייו של אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully