וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הרחבה לניהול ספורט: יצא לדרך קורס הדירקטוריות של הוועד האולימפי

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 13:39

מטרת התוכנית היא לטייב ולקדם את ניהול הספורט בישראל מחד ולהוות גורם מאיץ להשתלבותן של נשים בהנהלות ובתפקידי ניהול בכירים מאידך: "ההיענות מוכיחה כמה נשים רוצות להשפיע"

יצא לדרך קורס דירקטוריות השלישי במספר, של הוועד האולימפי בישראל. מטרת התכנית החדשה המתנהלת בשיתוף המי"ל, המרכז הישראלי לניהול בהובלתה של עו"ד ענת פילצר סומך-לטפח, לטייב ולקדם את ניהול הספורט בישראל מחד ולהוות גורם מאיץ להשתלבותן של נשים בהנהלות ובתפקידי ניהול בכירים מאידך.

התכנים של הקורס כוללים הסמכה מלאה לכל דירקטוריון בישראל עם הרחבה לניהול ספורט. בקורס הנוכחי ישולבו לראשונה פרקים נבחרים מתוך המדריך לניהול ספורט של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC). התכנים שיועברו על ידי ירדן הר לב ראשת מערך החינוך של הוועד האולימפי בישראל, יקנו למשתתפות תעודת הסמכה לניהול גם מטעם הוועד האולימפי הבינלאומי.

תמונת מחזור דירקטוריות. עמית שיסל, הוועד האולימפי,
הדירקטוריות החדשות/עמית שיסל, הוועד האולימפי

הקורס הנוכחי מונה 28 משתתפות שנבחרו מבין רשימה ארוכה, כולן בעלות תואר ראשון וביניהן אף בעלות תואר שלישי, עם ניסיון ניהולי וזיקה לספורט. גם במחזור זה ועדת האיתור נתנה עדיפות לספורטאיות ומאמנות בהווה ובעבר אך שילבה גם אחרות ובכללם 4 גברים. בין המשתתפות בקורס הנוכחי משתתפות: האתלטית האולימפית חנה מיננקו (טוקיו 2020, ריו 2021 הממשיכה לפריז 2024) הטניסאית האולימפית ציפי אובזילר, הכדורגלנית מורן לביא דגן, גילה רון סעדה מנכ"ל איגוד הקיאקים וגל לוי מנכ"ל איגוד האתלטיקה. בקורסים הקודמים השתתפו: רויטל גלוסקא כהן יו"ר איגוד הכדורמים, חברת הנהלת הוועד האולימפי בישראל, כנרת צדף, יו"ר איגוד ההתעמלות היוצאת חברת הנהלת הוועד האולימפי בישראל, סמדר פינטוב מנכ"ל איגוד השייט, שרית שנער מנכ"ל איגוד ההתעמלות, נעה שמידע מנכ"ל איגוד הטאקוונדו, מורן מסיקה מנכ"לית אתנה, השחיינית האולימפית עדי ביכמן, מורן בוזובסקי קפטנית נבחרת ההתעמלות האומנותית לונדון 2012, קפטניות נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל: לימור מזרחי, שרון זאבי אורנית שוורץ וליעד סואץ קרני.

יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "אחוז הנשים המנהלות בספורט הישראלי הינו מהנמוכים בעולם. בישראל מכהנת אשה אחת בלבד כיו"ר איגוד ספורט. לשמחתי חל גידול במספר המנכ"ליות באיגודים אך הוא רחוק מלהיות שוויוני. במקום לשאול מה לעשות החלטנו פשוט ליזום, לעשות ולהוביל את השינוי מתוך הבית. בספורט הישראלי ככלל, אין הכשרת מנהלים ומנהלות או קורסי העשרה משמעותיים כפי שקיים במגזר העסקי וחשבנו שעידוד נשות ואנשי ניהול במערכות השונות להתפתח בתחום הניהולי יסייעו להשתלבותן של נשים בניהול הספורט בישראל.

אנחנו מעודדים את הנשים להיות אקטיביות בהתקדמות בסולם הניהולי ובד ובד פונים ליושבי ראש בהנהלות השונות להנות מנבחרת דירקטוריות מצוינת ולפעול להשתלבותן.

גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל: "הוועד האולימפי בישראל רואה בהון האנושי את המשאב החשוב ביותר. לאחר ההשקעה בתכנית היום שאחרי, המסייעת לספורטאים וספורטאיות במגוון תחומי עניין ותכניות העשרה למאמני ומאמנות העתיד של ישראל, החלטנו לטפח ולקדם גם את ניהול הספורט בעיקר בקרב נשים. לשמחתנו התכנית צברה מוניטין והביקוש רק גדל. עד כה הכשרנו 47 נשים ו- 7 גברים. בסיום ההכשרה תצטרפנה הבוגרות לנבחרת המכובדת של הדירקטוריות בספורט בישראל ואנו כבר נערכים לקורס הרביעי אך לא האחרון".

סוזי יוגב, יו"ר הוועדה לשיוויון מגדרי בוועד האולימפי בישראל: "אנו בוועד האולימפי בישראל פועלים כל העת לצמצום הפערים המגדריים בהנהלת הארגון, בוועדות ובייצוג שוויוני של הספורטאים והספורטאיות במשחקים האולימפיים. תת ייצוג של נשים בספורט בכלל ובתפקידי ניהול בכירים בפרט, מושפעת מחסמים מובנים ולא מחוסר יכולת. ההיענות הרחבה והמשמחת להרשמה לקורס הדירקטוריות מוכיחה עד כמה נשים מעוניינות להשתלב ולהשפיע. אין לי ספק שאיכותן ושילובן בעתיד בארגוני הספורט השונים ובעמדות מפתח תשפיע בעתיד על איכות ניהול הספורט בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully