וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזרחי: ריקמור הבטיחה שריקליס יגיע לישראל להסדיר את חובות ברגר קינג

בן-ציון ציטרין

11.2.2003 / 8:46

בנק המזרחי הגיש אתמול בקשה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב למינוי כונס נכסים זמני לחברת ספידקס, שהיא חברה אחות לחברת ריקמור - מנהלת ובעלת המותג ברגר קינג



בנק המזרחי המאוחד הגיש אתמול בקשה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב למינוי כונס נכסים זמני לחברת ספידקס, שהיא חברה אחות לחברת ריקמור - מנהלת ובעלת המותג ברגר קינג. לטענת הבנק, בתחילת פברואר אמר מנהל הכספים של ריקמור כי בעלי ריקמור, משולם ריקליס, יגיע לישראל בתוך כמה ימים וידאג להסדרת חובות החברה לנושיה; לאחר ימים ספורים הגישה ריקמור בקשה להקפאת הליכים. הבנק, שהוא הנושה המרכזי בספידקס, טען כי הוליכו אותו שולל.



עיסוקה הבלעדי של ספידקס הוא אספקת מוצרים ושירותים לריקמור. ספידקס קיבלה מבנק המזרחי אשראי שהיקפו כ-2.9 מיליון שקל. לטענת הבנק, המיוצג על ידי עוה"ד מרים זפט וחן זפט-פייגלין, הוא נושה מובטח של החברה, עיקרי וכמעט יחידי.



לטענת הבנק, בשל הקפאת ההליכים, לא תוכל ריקמור לפרוע את התחייבויותיה לספידקס, ובהתאם לא תוכל ספידקס לפרוע התחייבויותיה לבנק. הבנק חושש בנוסף ממכירת הזיכיון במותג ברגר קינג; לדבריו, במקרה כזה תיהפך ספידקס לכלי ריק.



לטענת הבנק, קיים ניגוד עניינים בינו לבין נושים מובטחים של ריקמור, ובראשם בנק הפועלים, שהסכים להקפאת ההליכים. ביהמ"ש נעתר לבקשה להקפאת הליכים עקב הסכמתו למתן הצו של הנושה העיקרי, בנק הפועלים. בבנק המזרחי, לעומת זאת, לא די שלא ידעו במועד על הבקשה להקפאת ההליכים, אלא סברו, על סמך דברי מנהל הכספים בריקמור, כי החברה תסדיר את התחייבויותיה בתוך ימים ספורים.



דובר ריקמור מסר בתגובה כי הבוקר יוגשו הבהרות לביהמ"ש .


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully