וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: צפי לעליות בפתיחת המסחר

אילן מוסנאים

11.2.2003 / 9:56

הסגר על השטחים, ביטול הנסיעה של המשלחת הישראלית לארה"ב והערכות על גירעון גדול בתקציב הממשלה בפברואר יעיבו על המסחר

הבורסה צפויה לפתוח את המסחר הבוקר במגמה מעורבת, תוך נטייה לעליות שערים קלות. אמש נרשמה בוול סטריט מגמה חיובית כאשר מדד הנאסד"ק סיים את המסחר בעליות שערים של 1.11%, ומדד הדאו ג'ונס עלה בשיעור של 0.71%. המסחר במניות הישראליות בארה"ב היה מעורב, אך מרבית המניות הדואליות פותחות הבוקר את המסחר בתל אביב עם פערי ארביטראז' שליליים.

מנכ"ל די.בי.אם השקעות, רמי דרור, מעריך כי המגמה המעורבת תימשך הבוקר - אולם בניגוד למסחר אתמול, תהיה נטייה לעליות בינוניות של עד 0.75%, שימחקו את הירידות מאתמול. לדברי דרור, ישנם מספר גורמים שישפיעו על השוק בכיוון של ירידות, כמו השבת הסגר המלא על השטחים עקב התרעות חמות על פיגועים וביטול ההקלות שניתנו לאוכלוסייה הפלשתינאית לרגל חג הקורבן, ביטול יציאת המשלחת הישראלית לארה"ב לדיונים על הערבויות, והדיבורים על כך שגם בפברואר צפוי גירעון גדול בתקציב הממשלה.

לעומת זאת, המסחר יושפע באופן חיובי מהעליות אמש בוול סטריט ומהפרסומים לפיהם "בכירים במשק" פנו אל רה"מ שרון בקריאה למנות את יעקב פרנקל לתפקיד שר האוצר, במקומו של סילבן שלום. פרסומים אלו על כוונה להחליף את שלום מתיישבים גם עם הידיעות שפורסמו אתמול, לפיהן הביקורת של שר האוצר לשעבר, יעקב נאמן, על האוצר בימים האחרונים היתה על דעתו של רה"מ. לדברי דרור, ברמות השפל בהן המשק נמצא - די בקריאה כזו כדי שבשוק יראו בה מעין חבל הצלה למשק, וזאת למרות שארוכה הדרך עד שמהלך כזה יקרום עור וגידים.

המניות הדואליות פותחות הבוקר את המסחר עם פערי ארביטראז' שליליים בדרך כלל, כאשר מעל כולם בולטת מניית בי.או.אס שתצטרך לרדת בכמעט 43% כדי לסגור את הפער השלילי בו היא פותחת את המסחר הבוקר. מניות נוספות שפותחות את המסחר עם פערים שליליים חדים הן ג'קדה , שסיימה את המסחר בארה"ב עם מחיר הנמוך בכ-13% ממחיר הפתיחה בתל אביב, מטאלינק שפותחת עם פער שלילי של 3.8%, פרטנר ומגל , שפותחות עם פערים של כ-3.7%, כור פותחת עם פער שלילי של 3.5% ומניות אלרון ונייס שפותחות עם פערים שליליים של 2.9% ו-1.9%.

בטריטוריה החיובית בולטת הבוקר מניית אורכית , שסיימה את המסחר בארה"ב במחיר הגבוה בכ-16% ממחירה בתל אביב, מגי'ק מציגה פער חיובי של 7% כמעט, לנאופטיקס וקומפיוג'ן פותחות עם פערים חיוביים של 3.4% ו-2.7% ומניית טבע פותחת עם פער חיובי של 1.5%.

דירקטוריון נצבא התנחלות החליט לנהל מו"מ על מכירת הקבוצה על בסיס כל חמש ההצעות שהוגשו - כך אמר אתמול יו"ר נצבא התנחלות ויו"ר החברה הבת נצבא החזקות, מאיר תורג'מן. עם זאת, הוחלט להעניק עדיפות להצעתה של חברת גרנית ולהצעתה של קבוצת משקיעים שמיוצגת על ידי עו"ד שאול ברגרזון.

הנכס העיקרי של נצבא התנחלות, אשר נמצאת בבעלות חברי הקואופרטיב אגד וגמלאיו, הוא החזקתה (63%) בנצבא החזקות, חברת הנדל"ן שמנהלת נכסי מקרקעין ובהן תחנות אוטובוס המושכרות לקואופרטיב. מלבד הצעה של חנ"ל, חברה משותפת לנפטא שבשליטת יעקב מימון (60%) ולקואופרטיב אגד (40%), הוגשו בשבוע שעבר ארבע הצעות לרכישת כל מניותיה של חברת נצבא התנחלות. ההצעות הוגשו על ידי גרנית, ברגרזון, גמול וריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully