וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקיות הטכנולוגיה העולמיות הגישו תלונה חדשה על התנהגות לא תחרותית נגד מיקרוסופט באירופה

סוכנויות הידיעות

11.2.2003 / 9:17

קבוצה הכוללת את נוקיה, קודאק, NTT, אורקל ופוג'יטסו טוענת כי חלונות XP של מיקרוסופט מאיימת להפוך מונופול בשווקים חדשים



קבוצת חברות טכנולוגיה הגישה תלונה לנציבות האירופית נגד מיקרוסופט , בניסיון לחסום את הרחבת מונופול "חלונות" לשווקים חדשים. איגוד CCIA, הכולל את נוקיה, אורקל וענקיות אחרות מרחבי העולם, טוען כי גירסה חדשה של מערכת ההפעלה חלונות XP מהווה איום לתחרות החופשית בתחומים כמו תקשורת ניידת, שירותי אינטרנט ונגני מדיה.



בתלונה נטען שמיקרוסופט מפרה את סעיף 82 של האמנה של האיחוד האירופי, הקובעת חוקי הגבלים עסקיים. מיקרוסופט, לפי טענת החברות ב-CIAA, כורכת עם חלונות XP מוצרים אחרים מתוצרתה - כולל תוכנות מוזיקה ועריכת וידאו. לפי המתלוננים, מיקרוסופט נותנת יתרון בלתי הוגן למוצריה בשימוש בסביבת חלונות XP.



המתלוננות אף טוענות כי חבילת תוכנות היישומים אופיס, מתוצרת מיקרוסופט, מתוכננת בצורה שתקשה על לקוחות להשתמש בה בשילוב מערכות הפעלה שאינן חלונות - כמו אלה של לינוקס ואפל. CIAA, הכולל בעיקר מתחרות של מיקרוסופט בתחומים שונים, מבקש מהרגולטורים האירופיים לפעול בצורה מקיפה יותר מרשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב, שכן האחרונות לא תיקנו במידה הראויה את הנזק שגרמה מיקרוסופט לצרכנים, לדברי CIAA.



התלונה הוגשה לידי הממונה על ההגבלים העסקיים בנציבות האירופית, מאריו מונטי, והיא תובעת מהנציבות לערוך חקירה בנוגע לטקטיקות של מיקרוסופט. המתלוננות טוענות כי מיקרוסופט פועלת ליצירת מונופול נוסף עבור מערכת ההפעלה שלה, ומנצלת לרעה את הדומיננטיות המכריעה שלה כדי להגיע לכל פינה באירופה.



כבר כיום נמצאת מיקרוסופט תחת חקירת האיחוד האירופי, בעקבות תלונה שהגישה מתחרתה סאן. לדברי הנציבות, לא תגרום התלונה החדשה שהוגשה לעיכוב בפסיקה במקרה שכבר נדון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully