וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעמיס לי ביסלי? התייקרות רוחבית במוצרי אסם

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 10:32

גל ההתיקרויות מגיע גם אל מוצרי הצריכה הבסיסיים ביותר כמו פסטה וקפה, כך עולה מהחלטת אסם לייקר חלק ניכר ממוצרי החברה בשיעור ממוצא של כ-5%. בחברה טוענים כי הדבר נועד לאזן במקצת את העליות החדות בתשומות הייצור והייבוא, אך מבטיחים כי מחיר המזון לתינוקות לא יעלה

זאת הייתה רק שאלה של זמן עד שגל ההתייקרויות בחלק ניכר מהמוצרים המרכיבים את סל הקניות הישראלי, יגיע גם אל המוצרים הבסיסיים ביותר, ובמקרה של אסם-נסטלה, גם לפסטות, קפה, חטיפים, רטבים ועוד.

חברת אסם החליטה לעדכן את מחירי חלק ניכר ממוצרי החברה, ההתייקרויות ינועו בשיעור של בין 3.5% ל-7%, לטענת החברה, פיצוי חלקי בלבד על העלייה בתשומות הייצור והייבוא.

לוגו אסם עגול. צילום מסך, צילום מסך
אסם, מקבוצות המזון החזקות בישראל/צילום מסך, צילום מסך

חשש שזו רק תחילתו של גל התייקרויות

בחברה טוענים כי על אף ששער החליפין של השקל מול המטבעות בעולם הקל על אסם לספוג חלק מהעליות, הרי שלא נותרה להם ברירה.

עם זאת, בחברה מבהירים כי מזון לתינוקות מתוצרת מטרנה לא יתייקר לפי שעה. אסם היא מיצרניות המזון הגדולות בישראל. החברה מחזיקה במותגים מקומיים חזקים כמו במבה, ביסלי, טבעול, צבר, פתיבר ועוד, וכן מייבאת מותגים בינלאומים אייקונים כמו נסטלה, קיטקט, פיטנס, מטרנה, גרבר ואחרים.

בגלל כוחה הרב של אסם-נסטלה, מעריכים גורמים בענף המזון שהחלטתה של החברה לעדכן את המחיר עלולה לגרור גם יצרנים ויבואנים נוספים (חלקם כבר העלו מחירים) לנהוג כמוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully