וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אכלנו השנה? המנות המוזמנות ביותר של 2021

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 16:46

המבורגר עם צ'יפס, פיצה מרגריטה וגלידה בטעם בייגלה: 'תן ביס' מפרסמת את נתוני הזמנות האוכל בקרב ישראלים בשנה החולפת. בחברה מספרים כי על אף פתיחת המשק, ישראלים רבים ממשיכים להזמין משלוחי אוכל הביתה ומספר המשלוחים עלה בצורה משמעותית גם ב-2021

אחד המאפיינים של שנת 2021 הוא ההתמכרות שלנו למשלוחים. נכון, זה התחיל עוד בשנה שעברה בעת הסגרים שבהם רק שליחים הורשו לנוע ברחובות, אבל התרגלנו, הפנמנו - ורבים מאתנו הבינו שלשבת בבית עם המשפחה או חברים ולהזמין ארוחת ערב, יכול להיות מהנה לא פחות - ומשתלם הרבה יותר - מאשר ללכת למסעדה: לא צריך לחפש חניה או להזמין מונית, לא חייבים בייביסיטר, היין שבארון או במקרר הוא במחיר חנות - ובסוף הארוחה אפשר פשוט לזרוק הכל לפח במקום למלא את המדיח...

אבל לא רק תדירות המשלוחים גברה, גם ההרכב השתנה: אם בעבר נהגנו להזמין בעיקר פיצה, בימים אלו היא עוברת למקום פחות מרכזי ברשימת המאכלים הפופולריים.

האם הפכנו לאניני טעם עם השנים? האם הצורך בגיוון הוא זה שמשפיע על המגמות או בכלל האג'נדה והעקרונות הם אלו שהוביל את האוכל הטבעוני למקום המכובד בו הוא נמצא?

נורית שקד, מנכ"לית תן ביס מסכמת את פעילות המשלוחים השנה במשפט אחד: "גם בישראל וגם בעולם להזמין אוכל הפך לבילוי עצמו!".

ואלו הנתונים שעלו מבדיקה של 'תן ביס' אודות המנות המבוקשות ביותר להזמנות במהלך השנה האחרונה:

פיצה. ShutterStock
המנות המוזמנות ביותר בישראל, 2021: הפיצה ירדה למקום הרביעי/ShutterStock

בצהרים אוכלים סלט ובערב מתפרעים

במבט על נתוני ההזמנות ניתן לראות שהמנות המבוקשות ביותר בשעות הצהריים שונות מעט מהמנות הפופלאריות שהישראלים מזמינים בשעות הערב.

בעוד שבצהריים המנות הכי מוזמנות הן סלט במקום הראשון, שניצל במקום השני, המבורגר וצ'יפס במקום השלישי ופוקי במקום הרביעי, בערב המנות הכי מוזמנות הן המבורגר או צ'יזבורגר עם צ'יפס במקום הראשון, גלידה במקום השני, אוכל מוקפץ במקום השלישי ופיצה מרגריטה במקום הרביעי. עוד ציינו בתן ביס כי טעמי הגלידה האהובים ביותר השנה היו: בייגלה שוקולד חלב, קינדר בואנו וקרמל מלוח.

שווארמה כרובית ממסעדת מימוניס ירושלים. מלי ארואסטי,
גידול בביקושים למנות טבעוניות. שווארמה מכרובית/מלי ארואסטי

שווארמה מכרובית ואטריות סובה

בתן ביס מצביעים גם על טרנדים שהראו מגמת עלייה בביקוש בשנה האחרונה, כאשר הבולטים מבינהם היו מאקי דג, פוקי סלמון ועוף מטוגן אשר הזמנותיהם קפצו במאות אחוזים. בלט במיוחד גם טרנד הטבעונות שבא לידי ביטוי בעלייה של כ- 10% בהזמנת מנות טבעוניות, כאשר המנות המובילות בקטגוריה זו הן: אטריות סובה, כריך מקושקשת טופו ושווארמה כרובית.

פוקי סלמון מרשת פוקישופ. פוקישופ,
מבין המנות הטרנדיות של השנה: פוקי סלמון/פוקישופ

ההמבורגר שולט גם בגרמניה

נתונים זהים נאספו גם על ידי החברות האחיות של תן ביס באירופה תחת חברת האם ההולנדית Just Eat Takeaway.

נמצא כי בגרמניה המנות האהובות ביותר למשלוחים היו: צ'יזבורגר, באטר צ'יקן, פיצה סלמי ופיצה מרגריטה. בצרפת, כיכבו בהזמנות השנה דווקא הטאקוס, ואחריהם באטר צ'יקן, המבורגר בקר ונאגטס.

באיטליה, באופן לא מפתיע, פיצה דיאבלו ופיצה מרגריטה מככבות בשני המקומות הראשונים. אחריהן נמצאים הספרינג רולז והסופלי - חטיף איטלקי מטוגן המצופה בפירורי לחם וממולא בכדור אורז עם רוטב עגבניות וחתיכת מוצרלה.

בהולנד המנות המוזמנות ביותר השנה היו: מוקפץ, פיצה מרגריטה, הקפסלון המקומי- מנת צ'יפס, בשר, גבינת גאודה וירקות, ובמקום הרביעי- צלעות חזיר.

בשוויץ, המנה המבוקשת ביותר השנה הייתה פיצה מרגריטה ומיד אחריה - המבורגר קלאסי, צ'יזבורגר וצ'יפס. לעומת זאת בפולין, בראש טבלת ההזמנות נמצאו הבאטר צ'יקן, צלעות חזיר, עוף קראנצ'י ועוף ויטנאמי.

בדומה לישראל, גם באירופה ניכר גידול בביקוש למנות צמחוניות וטבעוניות בעשרות אחוזים בהשוואה לשנה החולפת.

המבורגר. אנה ברדיבקוב,
ההמבוגר תופס את המקום הראשון במנות הלילה שלנו/אנה ברדיבקוב

"האוכל הוא הבילוי עצמו"

"אנחנו רואים שגם ב-2021 יותר ויותר ישראלים בוחרים להזמין אוכל הביתה" אמרה מנכ"לית תן ביס, נורית שקד, "זו מגמה שאנחנו מזהים בשנים האחרונות וקיבלה תאוצה עם התפרצות הקורונה.

גם בישראל וגם בעולם מבינים היום שלהזמין אוכל הפך לבילוי בפני עצמו, ואנחנו צופים לראות עלייה בביקושים גם במהלך 2022. מעניין לראות שהזמנות הגלידה הביתה קפצו בשנתיים האחרונות והפכו להיות מוצר צריכה כמעט בכל בית. ניראה כי זהו טרנד עכשיו שהוא כדי להישאר".

גלידה, midnight kiss. my social,
גלידה הביתה התחילה כטרנד שהפך לנצחי/my social

תן ביס היא פלטפורמת המשלוחים מהגדולות בישראל המציעה בין היתר שירות משלוחים ממגוון רחב של מסעדות בכל רחבי הארץ. החברה נוסדה בשנת 2000 ומתמחה במתן פתרונות לעסקים, באמצעות סבסוד ארוחות לעובדיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully