וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות אימקלון זינקו ב-17% בעקבות תחזית להצלחה בניסויים הקליניים בתרופה לסרטן

דפנה מאור

11.2.2003 / 9:59

אנליסט מתומאס ויזל חוזה כי החברה תקבל אישור לתרופה, ותגיע למחזור מכירות של 324 מיליון דולר ב-2005



מניות אימקלון (סימול IMCL) זינקו אמש ב-17% במסחר בנאסד"ק בעקבות תחזית של אנליסט, לפיה תירשם הצלחה רבה לניסוי הקליני בתרופת הארביטוקס של אימקלון - לטיפול במחלת הסרטן.



האנליסט פטריק מוני מתומאס ויזל פרטנרס העלה המלצה על מניית אימקלון מ"תשואת שוק" ל"קנייה", בשל דעיכתה של השערוריה שנגעה לסחר במידע פנים על ידי בעלי עניין בחברה.



מוני צופה כי הניסוי הקליני המשותף של אימקלון עם מרק KgaA האירופית יניב תוצאות חיוביות, ויוביל לקבלת אישור מהאיחוד האירופי. בנוסף חוזה האנליסט הצלחה לשיתוף הפעולה של אימקלון עם השותפה האמריקאית בריסטול מאיירס סקוויב, אשר צפויה להגיש בקשה לאישור התרופה השנה - עם השקה מתוכננת לאמצע 2004.



מוני צופה כי ארביטוקס תגלגל מכירות של 157 מיליון דולר ב-2004, ותכפילן ל-324 מיליון דולר בשנה שלאחר כן.



אימקלון ותרופת הארביטוקס עמדו במרכזה של שערוריה גדולה בשנה שעברה. בתחילתה, עוררה התרופה עניין רב ותקוות גדולות בקרב חולי סרטן. ניסויים קליניים ראשוניים שערכה החברה עד 2001 הראו כי לארביטוקס השפעה חיובית גדולה בטיפול בסרטן המעי הגס, בשילוב כימותרפיה. רבבות פניות שהגיעו לאימקלון מחולים הובילו להתעניינות רבה באימקלון, והיא זכתה להשקעה של 1.2 מיליארד דולר מחברת התרופות הגדולה בריסטול מאיירס סקוויב (סימול BMY).



אולם, לאחר ההבטחה הגדולה הגיע מפח נפש עז. אימקלון הזדרזה מדי, כך נראה, לערוך את הניסויים והגישה בקשה בוסרית לדיון באישור התרופה. ימים ספורים לפני שה-FDA פירסם את הדחייה שלו, קיבלה בריסטול מאיירס מסר מעו"ד המקורב למינהל, ולפיו תידחה בקשת הדיון בתרופה.



המידע הועבר לאימקלון, והוביל כמה ממנהלי החברה ומקורביהם למכור את המניות שבידיהם. מכאן החל להתגלגל כדור שלג אשר הגיע בשבוע שעבר לשפל כאשר סם וקסאל, מייסד אימקלון והמנכ"ל שלה לשעבר, הודה בשורת אישומים הכוללים סחר על פי מידע פנים והונאה. אנשים נוספים, בהם אשת העסקים מרתה סטיוארט ובני משפחתו של וקסאל, נמצאים היום תחת חקירה בחשד שמכרו מניות אימקלון על פי מידע שהדליף להם וקסאל.



כיום מפתחת אימקלון שתי תרופות נוספות לטיפול בסוגים שונים של סרטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully