וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל ההתיקרויות לא עוצר: גם מקדונלד'ס תעלה מחירים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 10:44

שבועות אחדים מאז ייקרה עשר מנות בתפריט, הודיעה רשת מקדונלדס כי היא מייקרת את כלל מוצריה באופן אחיד ובשיעור של 1.25%. הרשת מסבירה את ההתייקרות בעליית שכר העובדים במהלך 2021. העלייה חותמת התייקרויות בכלל רשתות בתי הקפה והמזון המהיר במחצית השנייה של השנה

פחות מחודש אחרי שהעלתה את המחירים של עשרה מוצרים מהתפריט שלה, כגוןהמבורגר ילדים בלחמנייה, מיני רויאל, צ'יקן מיקס, דאבל מק דג, מיני קריספי צ'יקן ועוד, בשיעור של כ- 10%, הודיעה רשת המזון המהיר על התייקרות רוחבית של כלל מוצריה בשיעור של 1.25%.

יצויין כי המהלך מאפיין לא רק את רשת ההמבורגרים הידועה אלא גם רשתות נוספות. כך למשל, כאשר ייקרה רשת קופיקס את המחירים בקרוב ל-40% בקיץ, הוציאה רשת ארומה מהתפריט את הקפה ההפוך הקטן, שנמכר ב-8 שקלים ונועד להתחרות בזה שהציעה קופיקס.

כן התייקרו מאוד רכיבים אחרים בתפריטי רשתות בתי הקפה, כגון מאפים, ארוחות בוקר, כריכים ועוד.

קטשופ על צ'יפס במקדונלדס. Giphy
התייקרות נוספת במקדונלד'ס בתוך כמה שבועות. הפעם לרוחב כל סל המוצרים/Giphy

תפסו אמריקה

יצויין כי הרשת בארה"ב העלתה מחירים בשיעור של כ-8% כבר בחודש יולי 2021, כחלק מגל של עליות מחירים במרבית רשתות המזון המהיר, כמו שאנקן דונאטס, טאקו בל ועוד.

בעדכון המחירים הקודם התגאו במקדונלד'ס ישראל בכך שלא העלו את מחירי הארוחות, אך עתה, ההתייקרות הרוחבית, הגם שהיא מתונה (1.25% בלבד), תחול על כלל המוצרים הנמכרים ברשת לרבות גלידה, שתייה קלה ועוד. החברה מסבירה את העלייה בכך ששכר העובדים ברשת עלה ב-6% במהלך 2021.

התייקרות במקדונלדס. ללא, מערכת וואלה!
הודעת מקדונלד'ס ללקוחותיה/מערכת וואלה!, ללא

יותר חל"ת מאשר אינפלציה

על פי מדד ביג-מק שמפרסם ה"אקונומיסט" בבריטניה ומודד את ערכו של המטבע המקומי ביחס לשער החליפין הרשמי על פי מחירו של ה"ביג מאק" - אחד ממוצרי הדגל של החברה, עמדה ישראל בצמרת הרשימה, אחרי ונצואלה, מדינות סקדינביה וצפון אמריקה.

העלייה במחירי המזון המהיר, לא רק בישראל אלא במרבית מדינות העולם משקפת היטב את בעיית האינפלציה העולמית, אך לפחות לגבי ישראל נראה כי ההשפעה המרכזית אינה האינפלציה, שעלתה במתינות יחסית, אלא ממגוון של סיבות אחרות. המרכזית שבהן היא הצורך לחזר אחר עובדים, שכן צעירים רבים, רוב העובדים ברשתות המזון המהיר, לא ממהרים לשוב למעגל העבודה גם לאחר הפסקת תשלומי החל"ת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully