וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת העצמאים: כדי לחדש את הצמיחה דרושים למגזר העסקי 17 מיליארד שקל - שיגיעו מהקיצוץ בתקציב

גולן פרידנפלד

11.2.2003 / 10:53

בין הסעיפים המוצעים לקיצוץ: ביטול אזורי עדיפות לאומית, קיצוץ של 5%-8% בשכר בשירות הציבורי; יישום התוכנית, הכוללת הקטנת נטל המס על עצמאים, צפוי להביא לצמיחה של 1.8%



"כדי להביא לחידוש מיידי של הצמיחה במשק דרושים למגזר העסקי כ-17 מיליארד שקל, אשר יועברו אליה מקיצוץ בסעיפים אחרים בתקציב המדינה", כך עולה מבדיקה שערכה המחלקה הכלכלית של לשכת ארגון העצמאים בישראל (לה"ב) בראשותו של ד"ר רובי נתנזון.



בלה"ב סבורים כי הסעיפים הדרושים שינוי הם ביטול אזורי עדיפות לאומית, הגבלת גובה הריבית לעסקים, השוואת הזכויות הסוציאליות, קיצוץ בשכר עובדי המגזר הציבורי, הקטנת נטל המס והקטנת המס על רווחים בלתי מחולקים.



בלה"ב מציעים להקטין את נטל המס על עצמאים מ-50% ל-36% כפי שמוטל על חברות בע"מ. שוויה של הטבה זו כפי שמעריכים בלה"ב נאמדת בכ-4.4 מיליארד שקל והיא תימנע את המשך ההתמוטטות של העסקים הקטנים והבינוניים, ש-50 אלף מהם כבר נסגרו בשנת 2002. בנוסף מצינים בלה"ב כי הקטנת המס על הרווחים הבלתי מחולקים מרמה של 36% ל-25% תאפשר להם להגביר את השקעותיהם. עלות סעיף זה מגיעה לכ-4.6 מיליארד שקל.



עוד מציינים בלשכת ארגון העצמאים כי ביטול אזורי העדיפות הלאומית והעברת הטבה זו לכל המגזר העסקי בישראל ללא תלות באזור גיאוגרפי נאמדת בכ-2 מילארד שקל. "אין היום הצדקה להפלות בין האזורים השונים משום שכל העם חזית אחת", ציין היום זאב וינר, נשיא ארגון לשכת העצמאים.



עוד מציין וינר כי בכדי שהסקטור העסקי יוכל להתאושש נדרשת הקפאה של כל התעריפים, האגרות וההיטלים המוטלים על סקטור זה ובראשם תשלומי הארנונה, החשמל והמים.



על פי התחזיות של המחלקה הכלכלית בלה"ב, עליה היא מבססת את עקרונות התוכנית, נהיה עדים גם השנה לצמיחה שלילית של 1%, אם התוכנית לא תופעל, ולצמיחה חיובית של 1.8% לאחר הפעלת התוכנית.



האבטלה לדעתם תגיע השנה לכדי יותר מ-12% מכוח העבודה במשק לעומת 10.5% אשתקד, היינו עלייה לכדי 300 אלף מובטלים. אימוץ התוכנית יביא להקטנת האבטלה לכדי 10.4% מכלל כוח העבודה האזרחי. הריבית הריאלית לטווח ארוך תגיע השנה לכדי 6%, אם התוכנית לא תופעל, וניתן יהיה להקטינה ל-5% אם התוכנית תופעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully