וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלכסה של עולם משאבי האנוש": יוניקורן חדש נולד

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 14:20

'פרדוקס' האמריקאית, שפיתחה את המקבילה של העוזרת הווירטואלית של אמזון בעולם גיוס העובדים - 'אוליביה' (דמות וירטואלית שמבוססת על בת הזוג של מייסד החברה), השלימה גיוס של 200 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר. הגיוס יאפשר את הרחבת מרכז הפיתוח של החברה

בקרוב נקבל הצעות לעבודת החלומות ישירות לטלפון הנייד? חברת ההזנק האמריקאית 'Paradox', שפיתחה מגייסת משאבי אנוש דיגיטלית בשם 'אוליביה', הודיעה על השלמת גיוס של 200 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

אלו מצטרפים ל-50 מיליון הדולר שגייסה החברה מאז הוקמה ב-2016 על ידי אהרון מתוס, בעל השליטה בה, ושוויה החדש מצרף אותה למועדון היוניקורנים (חברות פרטיות ששווין עולה על 1 מיליארד דולר) היוקרתי, יומיים בלבד לפני ששנת 2021 מסיימת.

'אוליביה' מאפשרת אוטומציה בתהליכי גיוס מועמדים ופועלת על גבי כלל הפלטפורמות הקיימות, החל מסינון ובדיקת התאמה של קורות החיים, דרך תזמון אוטומטי של ראיונות ותזכורות למילוי טפסים, ועד הנגשת מידע לצוותי הגיוס ומשלוח אוטומטי של הצעות עבודה למועמדים שנמצאו על ידה כמתאימים.

על פי החברה, המגייסת הווירטואלית ניהלה כ-30 מיליון שיחות עם מועמדים לעבודה במאות חברות ומ-50 מדינות במהלך השנה האחרונה, וקבעה כ-3.1 מיליון ראיונות עבודה באופן עצמאי.

צוות פרדוקס. רענן גבאי,
צוות פרדוקס. גם הצוות בישראל יגדל בשנה הבאה/רענן גבאי

הצעת עבודה בווטסאפ

החברה מציינת עוד, כי מדובר בחיסכון של מיליוני דולרים לחברות בשל מאות אלפי השעות האבודות של צוותי הגיוס, לצד מתן חוויית גיוס יעילה וטובה יותר הן למגייסים והן למועמדים, שההתקשרות עימם נעשית גם בלילות, סופי שבוע וחגים - זמנים בהם נמצא כי רוב המועמדים מגישים את מועמדותם מחד, בעוד מאידך המגייסים אינם זמינים.

'אוליביה' פועלת על כל פלטפורמה קיימת, החל מאפליקציה, במסגרתה ניתן להתנהל עמה כדוגמת פעילות מערכת 'סירי' של 'אפל', דרך מערכות אינטרנטיות, ועד לסנכרון עם מערכות הגיוס של החברות.

בישראל ניתן לקבל תוסף חינמי המאפשר חלק מהיכולות של 'אוליביה', ומותקן על גבי דפדפן הכרום של גוגל. התוסף מאפשר למועמדים לקבל הודעות בכל דרך שיחפצו, כאשר הפופולרית בהן, לעת זו, היא באמצעות אפליקציית הוואטסאפ, לצד כל אפליקציית מסרים מהירה אחרת.

אוליביה (דמות וירטואלית). פרדוקס,
נעים מאוד, אני המגייסת הווירטואלית שלך/פרדוקס

תהליך גיוס חווייתי

המגייסת הווירטואלית מבוססת על בינה מלאכותית (AI) וככזו היא לומדת כל אחת מהשיחות שהיא מבצעת, תוך הסקת מסקנות לשיפור האלגוריתם ועבודת הארגון, במטרה להפכם למהירים, יעילים וחווייתיים יותר.

השוק העיקרי בו פועלת כיום החברה הינו ארה"ב, ובין לקוחותיה נמנות החברות: מקדונלדס, ג'נרל מוטורס, יוניליבר, נסטלה, פפסיקו, CVS health, רשת המסעדות האמריקאית וונדיס, סיטיזן בנק, US Express, ונוספות.

דמותה של אוליביה אמנם הועתקה מדמותה של בת זוגו של מייסד החברה (ראו תמונה), שגם עבדה בה בעבר - אוליביה מתוס, אך המערכת עצמה מתבססת על פיתוח של חברת הסטארט אפ הישראלית Spetz.IO, שהוקמה על ידי יעל פלורנטל, אלון סלוצקי, וים דביר.

Spetz נמכרה בתחילת ינואר השנה לפרדוקס תמורת סכום מוערך של כ-5 מיליון דולר, ומאז הפכה למרכז הפיתוח של פרדוקס בישראל, שעתיד להתרחב בקרוב לאור הגיוס האחרון.

ים דביר, המייסד-שותף של Spetz ומי שמכהן כמנכ"ל פרדוקס ישראל, מסר, כי "אנשי משאבי אנוש וצוותי גיוס משקיעים 25 שעות שבועיות בממוצע במשימות טכניות שחוזרות על עצמן, שהופכות עתה למיותרות בעזרת המערכת שפיתחנו.

הניסיון מוכיח שככל שתהליך הגיוס חוויתי יותר, כך יותר עובדים מתאימים מגויסים אליו, ועם הרבה יותר מוטיבציה. בארץ התוסף הינו חינמי, ופידבק השפעתו על הליכי הגיוס חיובי.

כספי הגיוס האחרון יאפשרו למרכז הפיתוח בישראל, הממוקם בשרונה תל אביב, להתרחב, ובכוונתנו לגייס עשרות עובדים חדשים לשורותינו עד סוף 2022".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully