וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד התייקרויות? תעריפי ביטוח הרכב יעלו

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 9:14

אתם בעלים של טויוטה קורולה, יונדאי i10 מאזדה 2 או ג'יפון? תתכוננו לעלייה במחירי ביטוח הרכב שלכם

מחירי פוליסות הביטוח התייקרו בשנת 2021 ב-2 אחוזים בממוצע, כאשר חודש מאי סימן את היפוך המגמה ביחס לשנה שעברה. העליות התלולות יותר נרשמו בחודשיים האחרונים של השנה וזה כנראה יהיה גם מה שילווה אותנו בשנה הבאה. כך מערכים בסוכנות הביטוח הדיגיטלית "וובי".

את שנת 2020 רובנו נשמח לשכוח לתמיד. אבל לשנה ההיא מרובת הסגרים, בה מיעטנו בנסיעה, עשינו פחות תאונות ובה נגנבו פחות מכונית, היה פן חיובי בכל הקשור לביטוח הרכב שלכם. מכיוון שככל שדברים אמורים בחשיפה לסיכונים האלו, שעל פיהם נקבעת פרמיית הביטוח שלכם.

וזה לא רק בתחושה שלכם, בדקנו גם את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ובשנת 2019 עמדה הנסועה השנתית של כלל כלי הרכב בישראל על 63 מיליארד ק"מ, ב-2020 היא ירדה ל-55.1 מיליארד ק"מ. במיקוד למכוניות הפרטיות בישראל, ב-2019 היא עמדה על 16,200 ק"מ ובשנת 2020 ירד הנתון ל-13,500. ויחד עם הנסועה, וצפיפות המכוניות על הכבישים, ירדה גם החשיפה לתאונות דרכים ושנת 2020 התאפיינה במיעוט יחסי של תאונות דרכים ביחס לשנים קודמות לה.

ביטוח רכב. ShutterStock
פחות תאונות, אבל יותר גניבות/ShutterStock

איך מסבירים בחברות הביטוח את ההתייקרות?

רכיב נוסף שמשפיע על עלויות הביטוח הוא כל נושא גניבת המכוניות. גם שם שנת 2020 הייתה בשורה טובה לאזרחים, פחות לחברות הביטוח. יותר נוכחות משטרתית על הכבישים, מחסומים ויותר אנשים שנשארו בבית עם המכוניות משמעם פחות אפשרויות, או לפחות קושי רב יותר לגנוב מכוניות.

אבל לא רק, אחד ממחוללי הגניבות של כלי רכב הוא ביקוש לחלפים, הן כאלו לתיקון רכב אחרי תאונה והן כאלו לתחזוקה שוטפת של המכונית. וכאן אנחנו תופרים את שני הנתונים האחרונים - הנסועה המופחתת ומיעוט יחסי של תאונות לרכיב השלישי: כאשר נוסעים פחות נדרשים להחלפה פחותה של חלפים ופחות תאונות מתרחשות וכך יורד גם הביקוש למכוניות הגנובות. לעומת זאת לפי נתוני איתוראן, שנת 2021 התאפיינה בעלייה של 43 אחוזים בגניבות הרכב.

אז כל זה השתנה ב-2021. "חברות הביטוח מסבירות את הירידה ברווחיות בנסועה שעלתה ובעלייה המשמעותית בגניבות הרכבים שהביאה לזינוק בתביעות לעומת השנה שעברה", אומר נדב שרייבמן, מנהל מחקר ואנליזה ב Wobi, ומוסיף עוד רכיב לעלייה בתעריפים, "עלויות חלקי החילוף עלו באופן משמעותי ועל כן החברות נאלצות להעלות מחירים".

עליית המחירים נוגעת לביטוחי החובה והמקיף של המכוניות וכאמור ממוצע אמנם עלה ב-2 אחוזים "בלבד" אבל חשוב למקד את תשומת הלב בשני היבטים. הראשון הוא שינוי המגמה שהחל במאי השנה אחרי ירידות המחירים של השנה שעברה והשני הוא העלייה התלולה יותר של 3 אחוזים בחודשיים האחרונים בלבד.

טויוטה קורולה. רמי גלבוע, אתר רשמי
טויוטה קורולה, בין הדגמים שתעריפי הביטוח עליהם יתייקרו/אתר רשמי, רמי גלבוע

לאילו דגמים יתייקר הביטוח?

כאשר מביטים על מפת ההתייקרויות מבחינת דגמים, נראה שאלו הדגמים הפופולריים יותר, אלו שמבוקשים גם אצל גנבי הרכב שסופגים את העלייה המשמעותית יותר. כך למשל יונדאי i10 עם מחיר ביטוח ממוצע של 2,839 שקלים התייקרה ב-6 אחוזים ביחס לשנה שעברה וב-2.6 אחוזים בחודשיים האחרונים. מאזדה 2 במחיר ממוצע של 3,165 שקלים התייקרה ב-7 אחוזים.

טויוטה קורולה המשפחתית עם 3,686 התייקרה גם היא ב-7 אחוזים. מי עוד התייקרו? חביבי הגנבים בסגמנט הג'יפונים והקרוסאוברים, כך לדוגמה אפשר לציין את קיה ספורטאז' שמחיר הפוליסה הממוצעת שלו עומדת על 3,826 שקלים התייקר ב-2 אחוזים ביחס לשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully