וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסה פאסיבית מאנרגיות מתחדשות? לא כל כך מהר

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 10:29

מנכ"ל חברת אנרפוינט ניר פלג: "ללא כדאיות כלכלית ליזמים ולבעלי המתקנים, לא יהיו מתקנים פוטו וולטאים על גגות של בתים פרטיים וגם לא גגות מסחריים בהיקפים עליהם מדברים בממשלה"

על פי החלטת הממשלה יצור חשמל מאנרגיה מתחדשת עד שנת 2025 אמור להיות כ-20% מכלל צריכת החשמל ועד 2030 כ-30%. ניר פלג מנכ"ל חברת אנרפוינט, מתרה: "בשנת 2020 ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת היה 7% מכלל צריכת החשמל פחות מיעדי הממשלה ל-10% מכלל צריכת החשמל בישראל".

ניר פלג מנכ"ל אנרפוינט. יחצ,
ניר פלג/יחצ

פלג טוען כי "אחת מאבני היסוד שמרכיבות את הצלחת התחום היא האסדרה, ושני מימדים לא עובדים בצורה המיטבית ורק שינוי בהם יכול להביא לבוסט רציני לתחום הזה. הראשון הוא הנושא של ההתנהלות עצמה - קיימת תנודתיות רבה מדי בכל מה שקשור לנושא האסדרות וכל שנה פותחים מחדש מהלכים מהסוג הזה המייצרים חוסר יציבות, אי ודאות, עיכוב בקבלת ההחלטות גם מצד בעלי המתקנים והיזמים, וגם מצד החברות אשר רוצות להתפתח, לחזק ולבנות תשתיות בכדי להיות שחקן משמעותי לאורך זמן ולשרת את כל הפעילות הזו.

"המימד האחר שבלעדיו לא יהיה שיפור בתחום הוא המחירים והתעריפים. ללא כדאיות כלכלית ליזמים ולבעלי המתקנים לא יהיו מתקנים פוטו וולטאים על גגות, ולא במגזר הפרטי ולא במגזר העסקי. רשות החשמל צריכה לנתח את סיגמנט הכלכלי בשיתוף החברות המתמחות בזה ולבנות מודל תעריפים נכון יותר, אשר יעודד את בעלי הנכסים להקים מערכות סולאריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully