וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון לקורונה? הטכנולוגיה החדשה של תדיראן

עודכן לאחרונה: 31.12.2021 / 8:46

טכנולוגיה שפיתחה חברת תדיראן גרופ הצליחה להפחית 99.99% מריכוז נגיף הקורונה בחללים סגורים. החברה צפויה להטמיע את הטכנולוגיה באולמות הקולנוע של רשת סינמה סיטי בישראל. משה ממרוד, מנכ"ל תדיראן גרופ: "טכנולוגיית ה-Air Care O2 תאפשר שדרוג מרחב המחיה"

האם מזגן, משוכלל ככל שיהיה, הוא שיאפשר הקלות בתו הירוק? חברת מיזוג האוויר והאנרגיה 'תדיראן גרופ' הודיעה כי הצליחה להפחית עד 99.9% מריכוז וירוס הקורונה בחללי אוויר סגורים באמצעות טכנולוגיית ה-Air Care O2 שפיתחה.

ריכוזי ההפחתה נמצאו במסגרת ניסוי שערכה החברה במעבדת Innovative Bioanalysis שבקליפורניה ארה"ב, שהחל מספר חודשים לאחר שנמצא כי הטכנולוגיה יעילה לטיהור אוויר מעובשים, חיידקים ווירוסים דוגמת השפעת.

הניסוי דימה את פעילות הטכנולוגיה החדשה בחלל סגור בגודל של 1 מטר מעוקב, שתוך כ-30 דקות מאז הפעלתה במערכת האוויר הצליחה להפחית 87.94% בריכוז נגיף הקורונה.

לאחר כשעה של פעילות כבר חלה הפחתה של 99.86% בריכוז הנגיף באוויר, ולאחר כשעה וחצי הופחת ריכוזו ל-99.998%. לאור התוצאות מעריכים בתדיראן, כי הטכנולוגיה יכולה לסייע בהפחתת הדבקות קורונה בחללים סגורים.

טכנולוגיית AIR CARE 02 של תדיראן. תדיראן גרופ,
מערכת המיזוג וטיהור האוויר של תדיראן: ההמצאה שתנצח את הקורונה?/תדיראן גרופ

"למעשה מדובר בסדרה של ניסויים שבחנו את יעילות הפיתוח", מסביר פרופ' אריאל קושמרו, ראש המעבדה לביוטכנולוגיה סביבתית במחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה שבאוניברסיטת בן גוריון, ששימש כיועץ לניסוי החברה, "המהווה פיתוח ישראלי חדש לטיהור אוויר ממיקרואורגניזמים, לטובת שיפור איכות האוויר בחללים סגורים".

על פי יועצי החברה, טכנולוגיית ה-Air Care O2 ממירה את הלחות בחלל הסגור למולקולות מי חמצן (H2O2), הקוטלות את העובשים, החיידקים והנגיפים עם הגעה למגע עימם.

בכוונת תדיראן להטמיע את הטכנולוגיה במזגניה החדשים, לצד מכירתה כתוסף למערכות מיזוג אוויר מרכזיות ומיני מרכזיות קיימות אחרות. החברה רשמה את הטכנולוגיה כפטנט בישראל ובמדינות יעד נוספות של החברה, כדוגמת ארה"ב, יפן, סין ומדינות אירופה.

לתדיראן הסכם שיתוף פעולה עם רשת בתי הקולנוע סינמה סיטי במסגרתו היא צפויה להטמיע את הטכנולוגיה בכ-127 אולמות הקולנוע שהרשת מפעילה בישראל - הסכם שנולד עם השבתת האחרונים במהלך מגפת הקורונה.

יש לציין, כי כבר קיימים מספר פתרונות לטיהור אוויר בחלל סגור, אך בתדיראן מציינים כי בנוסף למיגור הנגיף, הטכנולוגיה שפיתחו ממגרת גם את הצורך בתחזוקת מערכת האוויר, ובכך מפחיתה את העלות הכוללת שלה.

משה ממרוד מנכ"ל תדיראן. סיון פרג',
משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה בתדיראן גרופ/סיון פרג'

משה ממרוד, מנכ"ל תדיראן גרופ ובעל השליטה בה (64.41%): "תדיראן מתפתחת עם צרכי הלקוחות, וחזון החברה להפיכת מערכות האוויר למוצר המשדרג את בריאות ואיכות החיים של הצרכנים יצא לפועל. טכנולוגיית ה-Air Care O2 נטמעת בקלות, ותאפשר שדרוג מרחב המחיה של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully