וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותים בלי חשבון: המשקאות הכי יקרים לפתוח אתם שנה חדשה

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 12:12

הנה משקאות שרובנו יכולים רק לחלום עליהם, אבל רק למקרה שיש לכם כמה אלפי שקלים, מינימום, להוציא על בקבוק אחד, ליקטנו כמה הצעות: שמפניה, קוניאק, ויסקי ואפילו וודקה. המשותף לכולם: לרובנו אין כסף אפילו לשלוק קטן מהם

לו הייתי... שאטו לאפיט רוטשילד

חנות הקונספט ליינות, Deli Vino, שילוב בר יין ומעדנייה, מציעה מגוון יינות פרמיום מתיישנים.

הייחודי שבהם הוא "שאטו לאפיט רוטשילד" המורכב מ-80% קברנה סוביניון ו-20% מרלו. מכיוון שזכה לתשומת לב אדוקה מצדו של המלך לואי ה-15 וקיבל את התואר הנחשק: "היין של המלך".

ב-1868 רכש הברון ג'יימס דה רוטשילד את אחוזת לאפיט והוסיף את שם משפחתו לשם השאטו. המותג האייקוני הצרפתי מוביל בקטגוריה הראשונה (Premier Grand Cru). המחיר לבקבוק: 5,690 שקל. ניתן להשיג ב- Deli Vino נתניה.

2. שאטו לאפיט רוטשילד להשיג בדלי וינו מחיר 5,690 שקל. יח"צ,
שאטו לאפיט רוטשילד, מחיר 5,690 שקל/יח"צ

הביצה שהתחפשה: וודקה "אימפריאל קולקשן"

הוודקה מיוצרת בסנט פטרבורג ממים מאגם לדוגה, מחיטה ושיפון שמקורם במרכז ודרום רוסיה. הוודקה עוברת 12 סינונים, ולאחר 5 זיקוקי פחם היא עוברת תהליך סינון נוסף בעזרת תאי אצה, מה שמקנה לה טעם, צלילות ורכות מיוחדת.

האריזה מעוצבת בצורה של ביצה מבית פברז'ה, המיוצרת בעבודת יד, עשויה ממתכת מצופה זהב ומוצגת כאלגנטית בעלת עיטורים מצופים בזהב 24 קרט. האריזה כוללת דיקנטר (750 מ"ל תכולה) ו-4 כוסות אלגנטיות המיוצרות מזכוכית וונציאנית. היבואן לישראל הוא א.ג.ת.ד. המחיר המומלץ לצרכן: 6,900 שקל, אך בחנויות המשקאות ניתן להשיגה ב-6,00 שקל "בלבד".

3. וודקה ביצת פברזה. יח"צ חו"ל,
וודקה ביצת פברזה, המחיר המומלץ לצרכן: 6,900 שקל/יח"צ חו"ל

מסבא לנכד: קוניאק - Mauxion selection cognac

משפחת מאוקסיון היא משפחה בעלת כרמים בחבל קוניאק המגדלת משנת 1743 זנים של ענבים משובחים המשמשים לייצור המשקה. כיום ממשיך ומנהל הדור העשירי של המשפחה את כל תהליך טיפוח הכרמים בהתאם למסורת ארוכת שנים שעוברת מדור לדור. המשפחה מוכרת את התוצרת שלה לכל בתי הקוניאק הגדולים.

הקולקציה של משפחת מאוקסיון כוללת קוניאק מאוקסיון סלקשן לוט 14/19 - מחבית ייחודית שהועברה בירושה מסבא לנכד והתיישנה במשך תקופה של יותר מ-100 שנים. המחיר: כ-10,000 שקל. להשיג בחנויות ואתרי המשקאות.

5. קוניאק מאוקסיון סלקשן לוט 1419, המחיר: 10 אלף שקל. יח"צ,
קוניאק מאוקסיון סלקשן לוט 1419, המחיר:10,000 שקל/יח"צ

למבינים ולעשירים בלבד: מקאלן 52 שנה

מקאלן הוא אחד השמות המוכרים והאהובים בקרב חובבי סינגל מאלט מאזור ספיי-סייד שבסקוטלנד, אבל הוויסקי הזה הוא חריג, בלשון המעטה, אפילו בנוף המהדורות המיוחדות של אספני הוויסקי, אולי גם בגלל שאפילו בקרבם אין רבים שיכולים להרשות לעצמם בקבוק וויסקי במחיר של חדר בדירה...

הוויסקי מבית מקאלן התיישן במשך יותר מחמישה עשורים בחבית אחת ויחידה שלפני כן לא החזיקה כלום מלבד יין שרי ספרדי משובח. רק 250 בקבוקים ממוספרים ידנית של ויסקי נדיר זה נשלחו לחנויות היוקרה ברחבי העולם. מקאלן 52 שנים, מהדורת 2018, המחיר: 350,000 שקל. להשיג ברשת הרמיטאז'.

6. מקלאן 52 the-macallan-52. יח"צ חו"ל,
מקלאן 52/יח"צ חו"ל

שמפניה לא צפויה: קרוג ברוט רוזה

שמפניה, השם הנחשב ביותר בקרב היינות המבעבעים, היא המלכה של ליל הסילבסטר. אמנם אין שמפניה אמיתית שהיא גם זולה, אבל בכל זאת אפשר למצוא ביום בישראל בקבוקים של הנוזל האמיתי משמפיין בפחות מ-200 שקל לבקבוק.

ואפשר כמובן גם ביותר... כמו השמפניה הזאת, שמשלבת אלגנטיות ונועזות המיוצרת מענבי פינו נואר (40%), ענבי ויונייה (32%) וענבי שרדונה (28%). השמפניה היוקרתית הינה בלנד של 22 יינות מ-7 בצירים שונים (2006-2012) שהתיישנו כ-7 שנים במרתפים של בית השמפניה היוקרתי.

קרוג ברוט רוזה היא שמפניה עשירה ועמוקה בעלת ארומות של ורדים ופירות בדגש על תות ואשכולית. לשמפניה טעמים עדינים של דבש, הדרים ופירות יבשים עם סיומת ארוכה ובועות עדינות להשלמת החוויה. המחיר: 1,399 שקל. בעצם, במחירים שכאלה, אין מה להפחית שקל כדי לא להחליף קידומת: בשבילכם: 1,400 שקל.

7. קרוג ברוט רוזה. יח"צ,
קרוג ברוט רוזה, המחיר: 1,399 שקל/יח"צ

הכל זהב: קוניאק deau L.V.O קוניאק פרימיום

גם קוניאק הוא משקה שאפילו הגרסאות הזולות-יחסית שלו, נחשבות ליקרות - ולו רק משום שהצרפתים השכילו להגביל את השם המפורש לחבל הארץ קוניאק שבארצם, מה שבאופן טבעי מצמצם את המלאי (אם כי חשוב לדעת שממש כפי שיש יינות מבעבעים נפלאים מחוץ לשמפיין, כך יש גם משקאות ברנדי נהדרים מחוץ לחבל קוניאק.

מכל מקום, הקוניאק הזה, שממיוצר מהחביות האיכותיות של כרמי אזור גרנד שמפיין, בקבוק הקוניאק עשוי משכבת זהב טהור 24 קראט בעל מראה יוצא דופן המשדר יוקרה ועוצמה עיצובית הבקבוק עוצב על ידי התכשיטנים הפריזאים ארתוס ברטרנד. שם הקוניאק "La Vie en Or" מתאר את החיים בזהב הבאים לידי ביטוי במראה הבקבוק.

הקוניאק בעל צבע ענברי, ניחוחות של פירות בשלים - אגס, אפרסק, גווני דבש, תאנה. ניחוח עמוק ומלא מאופיין בווניל, טבק טרי וקינמון חריף. טעם עשיר ונימוח, ומאוזן להפליא ובעל גוון של אגוזים וליקריץ בנוכחות מעודנת. המחיר: 25,000 שקל. ניתן להשיג בבנא משקאות ובחנויות נוספות.

9. בנא משקאות בלעדי ברשת קוניאק deau lvo 25 אלף שקל בקבוק זהב טהור 24 קראט. יח"צ,
קוניאק deau lvo בקבוק זהב טהור 24 קראט, המחיר: 25 אלף שקל/יח"צ

מון שרי: ויסקי גלנאלכי 25 שנה

אם הוויסקי הקודם שסקרנו, הוא מעט מחוץ להישג ידם אפילו של חובבי ויסקי אמיתיים, הנה משקה יוקרתי שמתקרב מעט במחירו לכמה בקבוקים מיושנים ונדירים במחירים מעט יותר הגישים, אם כי כמובן לא זולים...

הסינגל מאלט של מזקקת גלנאלאכי מאזור הספייסייד, שזכה במספר מדליות זהב וכסף בתחרות מובילות לאלכוהול בעולם, הוא בעל ארומות אופייניות לאזור, מושלם עבור לאוהבי הוויסקי. הוויסקי מיושן 25 שנה בחביות שרי פדרו חימנז ואולורוסו המעניקות לוויסקי מתיקות ועומק.

טעם של אננס ושוקולד מריר. ניחוחות של תבלינים ומתוקים ומרמלדה בסיומת עוגת שכבות של חג המולד ותבלינים מתוקים ארץ ייצור: סקוטלנד I 700 מ"ל I 48% אלכוהול. המחיר: 1,900 שקל. ניתן להשיג ברשת בנא משקאות ובחנויות נבחרות

10. בנא משקאות בלעדי ברשת וויסקי glenallachie 25 וויסקי גלנאלאכי 25 שנה 1900 שקל. יח"צ,
וויסקי glenallachie 25 המחיר: 1,900 שקל/יח"צ

הטובה בעולם: שמפניה פול רוג'ר

שנסתכן ונאמר: "הטובה בעולם"? יהיו מי שייחלקו על הקבויעה החותכת הזו, אבל גם מי שניחן בחך אנין שמבכר שמפניה אחת, בוודאי לא ימחה אם נאמר ש"פול רוג'ר" נחשבת לאחת מהטובות בעולם.

פול רוג'ר סיר וינסטון צ'רצ'יל, היא שמפניה מיוחדת למביני עניין המיוצרת בחבל שמפיין שבצרפת. יין מבעבע ואיכותי שכל אחד ישמח ללגום ממנו לכבוד השנה האזרחית החדשה, או לכבוד מאורע חגיגי במיוחד. מחיר: 1,360 שקל. מיובאת ע"י חברת אנוטקה, להשיג ברשת וויין אנד מור (חינאווי) ובחנויות המובחרות ברחבי הארץ.

11. שמפניה פול .רוגר. יח"צ חו"ל,
שמפניה פול רוג'ר, המחיר: 1,360 שקל/יח"צ חו"ל

עוצמה ואלגנטיות: קרוג קולקשן 1988

ממשיכים עם השמפניות וחוזרים לבית "קרוג". השמפניה הזאת היא בלנד של היינות הטובים ביותר לשנת 1988 שהתיישנו 29 שנים במרתפים של בית השמפניה היוקרתי.

שנת 1988 הייתה שנה יוצאת דופן עם אקלים שונה לחלוטין מה שהוליד שמפניה מיוחדת במינה. קרוג קולקשן 1988 מיוצר מענבי שרדונה (32%), פינו נואר (50%) ופינו מונייה (18%) המגיעים מ-21 כפרים שונים באזור ויוצרים יחדיו שמפניה עוצמתית ואלגנטית. לשמפניה ארומה אקזוטית ומורכבת המשלבת פירות לבנים, תבלינים, דבש ורמזים פרחוניים.

קרוג קולקשן 1988 בעלת טעם מרענן ואלגנטי המשלב פריחת תפוזים, תבלינים עדינים ושוקולד מריר וסיומת ארוכה. מחיר: 2,900 שקל.

12. קרוג קולקשן , המחיר 2900 שקל 1988. יח"צ,
קרוג קולקשן 1988, המחיר 2,900 שקל/יח"צ

אס-פיק: בלאן דה בלאן - ace of spades

את סקירת המשקאות היקרים שלנו נחתום בשמפניה נוספת, הפעם שמפניה המופקת מ 100% ענבי שרדונה, מיוצרת בכמות קטנה מאוד מפירות אשר מקורם באזור הגידול המסורתי, קוט דה בלאן, וכמעט מחצית מהתערובת היא מאזור מונט דה ריימס הנחשב לטוב במיוחד.

המכלול הייחודי הזה מספק מינרליות, גמישות, עיגול וקלילות. הארומה: תווי מאפה אפויים בחמאה קלה ואחריהם ניחוחות של אגס, אגוזי לוז ורמז של זנגוויל. בחך: טעמים של גויאבה, דומדמניות ואפרסק מלווים בטעמי תבלינים מתוקים וגימור מינרלי נטרלי.

אספנים יכולים להשביח אותו יותר בתנאי מרתף אולטימטיביים למשך 20 שנה נוספות, כדי לראות התפתחות של טעמים נוספים. המחיר לבקבוק של 750 מ"ל - 4,649 שקל. גם כאן נרמוז ליבואן כי היה מיותר להפחית שקל אחד מהערך הנקוב של הבקבוק: אין הרבה צרכנים שיישלמו 4,650 שקל - ויתעקשו על העודף... ניתן להשיג ברשת הרמיטאז'.

13. השמפניה של .  גיי זי. יח"צ חו"ל,
בלאן דה בלאן - ace of spades, המחיר: 4,649 שקל/יח"צ חו"ל

סקירת הבקבוקים היקרים ביותר לחגיגות השנה האזרחית החדשה, מתפרסמת גם במוסף "עסקים" של מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully