וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארט תשתף פעולה עם UIQ, חברה בת של סימביאן, בתחום זיהוי קול

צורי דאר

11.2.2003 / 11:55

פוטנציאל ההסכם - כמה מיליוני דולרים; השת"פ בין החברות מיושם בטלפון הסלולרי החדש של סוני-אריקסון, P800 שיוצג בתערוכה



חברת ארט טכנולוגיות זיהוי מתקדמות (ART), המתמחה בתחום ממשק אנושי ובפיתוח טכנולוגיות זיהוי קול וכתב יד לשוק הסלולרי, וחברת UIQ Technologies, המפתחת ממשקי משתמש עבור טלפונים סלולרים מבוססי מערכת ההפעלה של Symbian חתמו על הסכם שיתוף פעולה.



UIQ הינה חברה בת של סימביאן, שהוקמה כמיזם משותף של שחקניות מובילות בתחום התקשורת האלחוטית, לצורך פיתוח מערכת הפעלה לסביבת מכשירים ניידים המתחרה במערכת הפעלה של מיקרוסופט. במסגרת ההסכם האמור, תוטמענה הטכנולוגיות לזיהוי קול וכתב יד של ארט בממשק המשתמש של UIQ. בכך תוכל UIQ להציע לקהל לקוחותיה פתרון אינטגרלי, המשלב בממשק המשתמש אותו פיתחה גם אפשרויות זיהוי מתקדמות.



עוד נמסר כי ארט תארח השנה את חברת UIQ בביתן החברה, במסגרת תערוכת 3GSM שתתקיים בשבוע הבא בקאן שבצרפת. כהמשך ישיר לשיתוף הפעולה בין החברות, יצגו השתיים במהלך התערוכה דוגמה לפתרון משותף ראשון - טכנולוגיות הזיהוי של ארט יתמכו במכשיר הסלולר החדש של סוני-אריקסון, P800, המבוסס על ממשק המשתמש של UIQ ומערכת ההפעלה של סימביאן.



ערן אהרונסון, מנכ"ל ארט, אמר ל-TheMarker כי המכירות של דגם P800 ושל דגמים עתידיים ממשפחת מכשירים זו, הינו כמה מיליוני יחידות לשנה. לדבריו, בשם כפל הפונקציות שהוסיפה למכשיר - זיהוי קול וזיהוי כתב יד - ארט תקבל ככל הנראה כמה דולרים על כל מכשיר שיימכר - מה שמשקף לשת"פ פוטנציאל הכנסות של כמה מיליוני דולרים.



ארט, שנוסדה ב-1990, מתמחה בפיתוח טכנולוגיות זיהוי קול וזיהוי כתב יד עבור שוק המכשירים הניידים. החברה גייסה עד כה כ-23 מיליון דולר מקרן יורופנד, אינוונטק, נומורה, קרדיט סוויס, ג'יי פי מורגן, ג'יי אנד או סליגמן, לאומי השקעות, פיקטט ונוטובל.



לחברה מספר חוזים עם יצרניות מובילות של מכשירי קצה, בהן מוטורולה, פנסוניק, GVC, מיצובישי, קסיו, מיקרוסופט, היטאצ'י, סימנס, פיליפס וסמסונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully