וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות התחרות: מנכ"לית חדשה מול אתגרים גדולים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 12:43

ברגע האחרון של שנת 2021 בחרה שרת הכלכלה במנהלת חדשה לרשות התחרות, עו"ד מיכל כהן, מי שהייתה מ"מ של ראשת הרשות הקודמת. בפני כהן עומדות משימות דחופות, אבל אולי הדחופה שבהן היא להתנתק מחקירות ראווה ולהתמקד בעשייה, למשל בניסיון לעצור את עליית המחירים של אסם

ברגע האחרון של 2021, בחרה שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי בעו"ד מיכל כהן כמחליפתה של ראשת רשות התחרות הקודמת, מיכל הלפרין.

וועדת האיתור שהוקמה לצורך איוש המשרה בדקה 14 מועמדים וביום חמישי העבירה הוועדה שני מועמדים סופיים כהמלצה לממונה על רשות התחרות: עו"ד מיכל כהן וד"ר אורן רגבי.

כאמור, לאחר פגישות אישיות עם שני המועמדים הסופיים, החליטה ברביבאי כי עו"ד מיכל כהן, היא זו שתומלץ לממשלה על מינויה לתפקיד ראש רשות התחרות. המינוי צפוי להיות מאושר בישיבת הממשלה .

מנכ"לית רשות התחרות עו"ד מיכל כהן. אתר רשות התחרות,
עו"ד מיכל כהן, עוברת מתפקיד ממלאת המקום לראש רשות התחרות/אתר רשות התחרות

עו"ד מיכל כהן, בעלת תואר במשפטים בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב, ובוגרת תכנית נוספת בלימודי תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות יתרה מאוניברסיטת תל אביב. בעלת תואר מוסמך מחקרי בכלכלה ומשפט, בהצטיינות, תוכנית ERASMUS ואוניברסיטת compultense מדריד.

משנת 2006 משמשת כהן בתפקידים משפטיים ברשות התחרות. שימשה בתפקיד סגנית היועץ המשפטי (פלילי), סגנית בכירה ליועץ המשפטי (אזרחי), יועצת משפטית ומאוגוסט 2021 משמשת כממלאת מקום הממונה על התחרות.

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי: "הרשות מופקדת על תהליכי התחרות ויש לה אחריות לאומית לשמירה והגנה על רווחת הצרכנים מפני פגיעה מצד גופים עסקיים ולעודד צמיחה כלכלית במשק. אני מצפה כי הרשות תגביר את הפיקוח והאכיפה כגורם מקצועי מוביל בתחום התחרות, ותפעל כגוף עצמאי ופרואקטיבי בכל מקרה של חשש לפגיעה בתחרות ובצרכן.

לעורכת הדין מיכל כהן יש את מלוא הכישורים לעמוד בראש הרשות והיא נבחרה בתום תהליך מעמיק שביצעה ועדת האיתור בראשות מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד"ר רון מלכא.

עו"ד כהן תזכה לגיבוי מלא בביצוע תפקידה ואני מאחלת לה בהצלחה רבה. תודה לחברי הוועדה שלא חסכו מאמץ בתהליך האיתור ולכלל המועמדים שהגישו את מועמדותם. ההחלטה למנות את עו"ד מיכל כהן, תובא לאישור הממשלה בהקדם".

ועדת הכלכלה | רמי לוי במהלך הדיון בבכנסת 10 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, עיבוד תמונה
רמי לוי בדיון שבו הורחק מוועדת הכלכלה, קודם חקירתו ברשות. ספק אם מיכל כהן תצליח לתעדף עשייה על פופוליזם/עיבוד תמונה, יונתן זינדל

המשימה הדחופה: מלחמה במונופולים

רשות התחרות, עד לאחרונה רשות אפורה במשרד הכלכלה, הפכה לשם השגור בפי כל בשל חקירת הקמעונאים, וחלק מהיצרנים והיבואנים בחשד לתיאום מחירים.

במסגרת זו חזינו במצעד בכירים בעולם המזון, הייבוא והקמעונאות בדרכם לתשאול במשרדי הרשות. אלא שעולה החדשש שקצת כמו זימון בכירי הקמעונאים לטקס שיימינג בוועדת הכלכלה של הכנסת, אפשר היה כאן יותר רצון להראות עשייה מאשר עשייה אמיתית.

אמנם בכירים ברשות דיברו אז על "ראיות מוצקות" לכאורה, אך עד כה לא נודע על תוצאות כלשהן, זאת בשעה שגופים מסחריים שעל פניהם נראים כמונופול, לא מוכרזים ככאלה ומעלים מחירים כאוות נפשם.

לפיכך משימתה הראשונה של עו"ד כהן בתפקידה כראשת רשות התחרות תהייה להתנתק מהפופוליזם שאפיין את העשייה במחצית השנייה של 2021 (אחרי תקופה של חוסר מעש מספיק, שזכה להתייחסות גם בדוח מבקר המדינה) ולהתחיל לפעול לקידום תחרות שתפעל למען כלל הציבור.

כך למשל בכל הקשור לכוונת אסם להעלות מחירים, עליה הודיעה החברה בשבוע שעבר, הגם שמחיריהם של מרבית מוצריה הנמכרים בישראל גבוהים דרמטית ממוצרים מקבילים בחו"ל. האם הרשות תפעל להכרזה על היצרן הוותיק, שעבר לבעלות שוויצרית, כמונופול?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully