וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעילות של UcnGo תרמה כ-1.7 מיליון דולר למכירות של אמבלייז במחצית השנייה של 2002

בעז בבאי

11.2.2003 / 13:20

כך נודע ל-Themarker; הכנסות UcnGo נבעו מהסכם שיתוף פעולה עם אריקסון; הכנסות UcnGo היו גבוהות מהתחזיות, ולכן תגדל התמורה של בעלי המניות שלה מהעסקה - בהם פיטנגו וקבוצת משקיעים פרטיים



פעילות חברת הסטארט אפ הישראלית UcnGo, אשר נרכשה ע"י קבוצת אמבלייז בתחילת יולי 2002, תרמה כ-1.7 מיליון דולר למכירות אמבלייז במחצית השנייה של 2002 - ככל הנראה אחד ממקורות ההכנסה העיקריים של החברה ביוני-דצמבר 2002. כך נודע ל-Themarker. אמבלייז רשמה הכנסות של כ-3 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2002.



ההכנסות של UcnGo נבעו מהסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת אריקסון, לפיו משולב פתרון הטראנסקודר במערכת ה-MMSC של אריקסון - כאשר כל הודעת מולטימדיה בטכנולוגיית MMS, שמועברת באמצעות המערכת של אריקסון, מניבה הכנסות לחברה הישראלית. הפתרון של UcnGo הוא מנגנון המאפשר למשתמשים לשלוח ולקבל תמונה כקובץ MMS ממכשירים סלולריים שונים עם יכולות דחיסה שונות, גודל מסך שונה ואף תמיכה במספר צבעים.



אריקסון ונוקיה נחשבות כיום לשתי השחקניות העיקריות בשוק מערכות ה-MMSC בתעשיית הסלולר העולמית. הצפי לצמיחה חזקה בהיקף התעבורה של הודעות MMS דרך רשתות סלולריות, בעיקר באירופה, יכול להניב לאמבלייז הכנסות של מעל 5 מיליון דולר בשנת 2003.



אמבלייז רכשה את UcnGo תמורת 3.6 מיליון דולר בעסקה משולבת של מזומן ומניות. כתוצאה מכך שההכנסות של UcnGo היו גבוהות מהתחזיות, תגדל התמורה של בעלי המניות של UcnGo מהעסקה - בהם קרן ההון סיכון פיטנגו וקבוצת משקיעים פרטיים.



החברה הוקמה בספטמבר 2000 על ידי צבי לב ועופר בר אור. האחרון, אשר שימש כמנכ"ל, מונה למנהל חטיבה באמבלייז בעקבות העסקה. 15 עובדי החברה עברו למשרדים של אמבלייז ברעננה.



מניות אמבלייז נסחרות היום בבורסה בלונדון בלא שינוי ברמה של 104 פני, המשקף לחברה שווי שוק של 210 מיליון דולר. מניות אמבלייז זינקו ביותר מ-70%, מאז צנחו בספטמבר האחרון לשפל של 60 פני למניה.



קבוצת אמבלייז ערכה בדצמבר האחרון סבב פיטורים נוסף במטרה להקטין את ההוצאות התפעוליות שלה. החברה פיטרה 70 מעובדי חטיבת אמבלייז סיסטמס - החטיבה הגדולה בקבוצת אמבלייז, המספקת פתרונות תשתיתיים להעברת כל סוגי המדיה - מתמונה, דרך אנימציה ועד לווידיאו, על גבי רשתות סלולריות מדור 2, 2.5 ודור 3.



החברה, המנוהלת על ידי אלי רייפמן, מעסיקה כיום כ-400 עובדים. טרם נתקבלה תגובה של החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully