וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטנט NIRFLEX של חברת מדינול אושר לשיווק בישראל

צורי דאר

11.2.2003 / 13:42

הנירפלקס מאושר לשיווק ברחבי אירופה מזה מספר חודשים; בארה"ב הסתיימו זה מכבר הניסויים הקליניים; מדינול אמורה להציג פתרון משלה לשוק הסטנטים מצופי התרופות



יצרנית הסטנטים הישראלית מדינול הודיעה היום כי קיבלה את אישור משרד הבריאות לשיווק בארץ של הסטנט מסוג נירפלקס - NIRFLEX, ממשפחת NIR.



סטנט הנירפלקס מאושר לשיווק ברחבי אירופה מזה מספר חודשים, לאחר שנוסה בהצלחה רבה על ידי מספר רב של רופאים באירופה. בארה"ב הסתיימו זה מכבר הניסויים הקליניים, שאושרו ע"י ה-FDA. על פי מדינול, הסטנט זכה לתגובות חמות גם מקבוצת הרופאים שהשתתפה בניסוי שם.



עוד נמסר כי היום תומחש בשידור ישיר השתלת הנירפלקס, במסגרת יום עיון שייערך במרכז הרפואי רמב"ם בנושא "אופקים בקרדיולוגיה פולשנית 2003".



"האישור שניתן עתה לשיווק הנירפלקס, שכל פיתוחו וייצורו נעשה בישראל, הינו בעל משמעות מיוחדת עבורנו במדינול, בהיותנו חברה ישראלית המקפידה על פעילות תעשייתית בארץ ועל שמירת זהותה הישראלית ברחבי העולם", אמרה ד"ר יהודית ריכטר, מנכ"לית מדינול. "אנו צופים כי הסטנט החדשני, המעניק יתרונות משמעותיים בטיפול בחולי לב, ישמש כלי חשוב בידי הרופאים הקרדיולוגים, גם בישראל".



סטנט הינו קפיץ רפואי המאפשר להשאיר עורקים כליליים (עורקי הלב) פתוחים בעת ניתוח מעקפים. בשוק הסטנטים בארה"ב שולטות כיום ארבע חברות: ג'ונסון אנד ג'ונסון, בוסטון סיינטיפיק, גאידנט ומדטרוניק. המגמה כיום בשוק העולמי היא לעבור לסטנטים מצופים בתרופה, המונעת היווצרות רקמה והישנות החסימה של העורק, ובכך מונעת את הצורך בניתוחים נוספים. להערכת מומחים, המכירות השנתיות של סטנטים מצופי תרופה צפויות להגיע ל-5 מיליארד דולר בשנת 2005.



חברת התרופות והמכשור הרפואי ג'ונסון אנד ג'ונסון צפויה להיות הראשונה שתשיק באופן מסחרי את הסטנט המצופה תרופת "סייפר" שפיתחה. בוסטון סיינטיפיק צפויה כנראה לקבל את האישור של מינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) לשווק את הסטנט מצופה התרופה שלה הנקרא TAXUS, רק במהלך 2003.



מדינול ושותפתה האמריקאית גור מדיקל הודיעו בנומבר 2002 כי בכוונתן להציג בקרוב פתרון לנושא הסטנטים מצופי התרופה. במסגרת הפתרון החדש הסטנט אינו מצופה בתרופה, ובמקום זאת יהיה פתרון תרופתי שונה, המעודד את התהליכים הטבעיים של הגוף ומונע את תהליך ההיסתמות מחדש של העורקים. יתרונה של השיטה החדשה נובע מכך שהשימוש בה אינו מוגבל לציפוי על גבי סטנט וניתן ליישום בכל תהליך צינתור.



גור מדיקל החליפה את בוסטון סיינטיפיק, בעלת מניות במדינול, כערוץ השיווק העיקרי של מדינול. לשתי החברות סכסוך משפטי מתוקשר שנבע מטענת מדינול כי בוסטון סיינטיפיק ניסתה לגזול את קניינה הרוחני. זאת, על ידי הקמת חברת קש באירלנד שתייצר בעצמה את הסטנטים תחת השם BBD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully