וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: גידול של 30% במספר עבירות הרכוש בעשור האחרון

MyMoney

11.2.2003 / 14:20

10% מהאוכלוסייה נפגעו מעבירה אישית, כגון גניבה, אלימות או עבירת מין; 18% מכלל משקי הבית נפגעו מעבירות כלפי רכושם; 60% לא דיווחו למשטרה



18% מכלל משקי הבית נפגעו בשנת 2000 מעבירות כלפי רכושם. 10% מהאוכלוסייה, בני 18 ומעלה, נפגעו מעבירה אישית כלפיהם: גניבה, אלימות או איום באלימות, עבירת מין, הטרדה מינית או עבירה אישית אחרת. כ-9% ממשקי הבית עם ילדים דיווחו שנפגעו מעבירה כלפי ילדיהם עד גיל 18 - גניבה, אלימות או איום באלימות או עבירת מין. כך עולה מפרסום חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), על אודות נפגעי עבריינות.



שיעור הנפגעים מעבירות כלפי רכוש באוכלוסייה היהודית ירד בכ-24% בעשור האחרון. ואולם, בלמ"ס מציינים כי מכיוון שאוכלוסיית ישראל גדלה מאוד באותה תקופה, מספר עבירות הרכוש עלה בעשור האחרון ב-30%, ומספר משקי הבית שנפגעו מעבירות אלה עלה ב-10% - בדומה למגמה בשנות ה-80'.



מהנתונים שקובצו עולה תמונה מדאיגה, לפיה למעלה מ-60% מנפגעי העבירות שנחקרו בסקר לא דיווחו למשטרה. 43% מבין משקי הבית שנפגעו מעבירה כלפי רכושם התלוננו עליה במשטרה. 17% ממשקי הבית שנפגעו מעבירות כנגד ילדיהם התלוננו במשטרה. מכלל האנשים בני 18 ומעלה, שנפגעו מעבירות אישיות, 38% התלוננו במשטרה על העבירה. 96% מנפגעי הטרדה מינית לא דיווחו על כך למשטרה.



בלמ"ס גורסים כי רמת ההיפגעות של ישראלים מגניבת מכוניות ומפריצה לדירתם גבוהה בהשוואה למדינות אחרות בעולם המפותח, אך הסיכוי להיפגע מאלימות (שלא במקרים ביטחוניים) ? נמוך יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully