וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברים שיאים בטונות: זינוק של 36% השנה במשקל החבילות מחו"ל

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 17:06

20 חבילות בממוצע לכל משק בית: בשנת 2021 הגיעו לישראל 46.6 מיליון חבילות, דומה לשנת 2020, בה הגיעו לישראל 46.5 מיליון חבילות, ונמוך מ-2019 בה הגיעו 61.6 מיליון חבילות. הישראלים מזמינים פחות חבילות אבל יותר בטונות

ב-2021 הגיעו לישראל 20,253 טון מוצרים מחו"ל, זינוק של 36% לעומת 14,860 טון בשנת 2020, שנה בה נכנסה לחיינו הקורונה וחווינו האטה ברכישות בחו"ל בהשוואה לשנת 2019, אז הסתכם משקל החבילות ב-16,743 טון.

המשקל הממוצע של חבילה זינק ב-60% בשנתיים האחרונות, מ-272 גרם ב-2019 ל-435 גרם ב-2021.

נתוני דואר ישראל. יחסי ציבור,
נתוני דואר ישראל: חבילות בטונות/יחסי ציבור

מקבלים מהר - קונים יותר:

הזינוק במשקל החבילות מושפע בעיקר משתי מגמות מרכזיות, מצד המוכר ומצד הקונה:

אתרי הקניות הגדולים בחו"ל מאחדים פריטים למשלוח אחד, וכבר לא שולחים כל מוצר מ'סל הקניות' באריזה נפרדת.

מצד הצרכן הישראלי, המסירה המהירה של המשלוחים, בתוך ימים בודדים ברגע ההזמנה, תומכת ברכישה של יותר מוצרים יומיומיים כמו ביגוד ומתנות אותם הרוכשים מעוניינים לקבל בסמוך לביצוע הקנייה.

מרכז הסחר המקוון, דואר ישראל. אייל קרן,
מרכז הסחר המקוון, דואר ישראל/אייל קרן

השיא של השיא נרשם בחודש דצמבר

גם ב-2021, כמו ב-2020 וב-2019, החודש בו הגיעו הכי הרבה חבילות מחו"ל במשקל ומספר פריטים הוא חודש דצמבר - עם 4.2 מיליון חבילות במשקל כולל של 2,200 טון.

בחודש דצמבר המשקל הממוצע לחבילה עמד על 524 גרם, גבוה ב-20% מהמשקל הממוצע השנתי.

למה מגיעות יותר חבילות בדצמבר מבכל חודש אחר? כנראה בגלל שבחגי הקניות של נובמבר (יום הרווקים הסיני, Black Friday, Cyber Monday) קונים יותר, גם במספר הפריטים וגם במשקל, וההזמנות הגדולות מתחילות להגיע לאחר שבוע-שבועיים לישראל.

גיא רוב, סמנכ"ל הסחר דואר ישראל. רמי זרנגר,
גיא רוב, סמנכ"ל הסחר דואר ישראל/רמי זרנגר

מערך ההחזרות לחו"ל מקל על הרכישה

"אנחנו רואים מגמה ברורה של הסבת חלק הולך וגדל מהקניות היום-יומיות גם לאתרי הקניות הבינלאומיים", אומר גיא רוב, סמנכ"ל חטיבת הסחר בדואר ישראל. "בעבר, הישראלים קנו הרבה מוצרים קטנים וגאדג'טים זולים בחו"ל מתוך הבנה שייקח כמה שבועות עד שיגיעו. היום, רוב החבילות מגיעות בתוך ימים בודדים עד שבועיים, ואנחנו רואים שהקנייה היא משמעותית יותר, כלומר, המשקל הממוצע של כל חבילה כבר כפול ממה שהיה רק לפני שנתיים-שלוש".

"עוד גורם שמעלה את מגמת הקניות בחו"ל, הוא הזמינות והנוחות של ביצוע החלפות. "ראינו שבעבר לקוחות היססו אם לקנות בגדים בחו"ל, מתוך חשש שהבגד לא יתאים ואז יתקעו עם מוצר לא שמיש. היום, אנחנו רואים עלייה של עשרות אחוזים בהחזרות של מוצרים לאתרי הקניות בחו"ל, פעולה נוחה שניתן לבצע בכל יחידת דואר או מרכז מסירה של הדואר, כאשר במקרים רבים ההחזרה היא על חשבון אתר הקניות, שמציע את האפשרות הזו כשירות ללקוחותיו", מסביר רוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully