וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת Comme il Faut מציגה אופנה בת קיימא עם הפרויקט 'מעבירות'

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 14:55

בעבר, המושג "וינטג'" תיאר בעיקר סגנון לבוש המשלב פריטים היסטוריים אך בעידן של פוסט משבר האקלים, הרעיון של וינטג' מקבל משמעות קריטית. Comme il Faut משיקה את פרויקט "מעבירות" בו כל פריט ישן מקבל חיים חדשים ומזכה אתכן ב-150 שקל - כך מובילים אופנה בת-קיימא

חברת האופנה Comme il Faut השיקה את פרויקט מעבירות השנתי לשנת 2022 Comme il Faut Vintage: יש לכן בארון פריט של המותג שאתן כבר לא לובשות אבל נשבר לכן הלב רק מהמחשבה לזרוק אותו? זאת ההזדמנות שלנו להמעיט ברכישה של בגדים חדשים ולמחזר פריטי לבוש קיימים, ובשתי מילים - אופנה בת-קיימא.

כל פריט שיוחזר יזכה בשובר לקנייה בשווי 150 שקל, פריטים נבחרים יועמדו למכירה בחנות בנמל ת"א, ועל כל פריט שיימכר, תקבלו זיכוי נוסף על סך 30% מסכום המכירה, פרויקט החזרת הפריטים יימשך עד סוף חודש ינואר.

פרויקט וינטג' של קום איל פו. יעל ביבר,
פרויקט וינטג' של קום איל פו/יעל ביבר

מחנכים לקיימות ולמשבר האקלים

סיביל גולדפיינר מנכ"לית ומייסדת המותג: "אנחנו גאות להוביל פרויקט כה חשוב שהשקנו אותו בפעם הראשונה כבר בשנת 2008. הרעיון מאחורי מעבירות הוא לייצר מעורבות ופעולה בין העסק, הלקוחות והחברה או הסביבה. מאז ועד היום פרויקט "מעבירות" מתקיים מידי שנה בשיתוף פעולה עם עמותות שונות. השנה 10% מהרווחים של הפרויקט יתרמו לארגון "הרשת הירוקה" אשר בהמשך גם ייקח חלק בפעולות הסברה בנושא בתוך החנויות עצמן. הארגון מוביל חינוך לקיימות ולמשבר האקלים. כך כולנו מרוויחות וגם כדור הארץ שלנו".

היום, בעידן של פוסט משבר האקלים, הרעיון של בגדי וינטג' מקבל משמעויות נוספות, אפילו קריטיות. בז'רגון המקצועי של עולם האופנה קוראים לזה re-sale. ומה ההבדל אתן שואלות? ובכן, עתידנו על פני כדור הארץ.

קום איל פו - פרויקט 'מעבירות' לאופנה בת קיימא. גדי דגון,
קום איל פו - פרויקט 'מעבירות' לאופנה בת קיימא/גדי דגון

350,000 טונות של בגדים משומשים - לזבל

בשנים האחרונות נחשפנו ליצרניות האופנה הגדולות בעולם שנתפסו שורפות בגדים על מנת להמשיך ולמכור, ראינו שהן מעדיפות לזהם מאשר שרווחי החברה ירדו. כדי לייצר חולצת טי שירט 1 צריך 2700 ליטרים של מים מתוקים, כמות שאדם ממוצע שותה במשך שנתיים.

קבלו דוגמא קטנה נוספת, באנגליה נזרקים מידי שנה 350,000 טונות של בגדים משומשים בשווי של 140 מיליון פאונד. אבל כסף בצד - לאן הולכים כל הבגדים האלו? לזבל. הררי זבל ויכולת ההתכלות שלהם היא מצומצמת ביותר. בארה"ב כמות הבגדים המשומשים שנזרקים לזבל מידי שנה הכפילה את עצמה בעשרים השנים האחרונות. אלו רק כמה מהנתונים המחרידים של הזיהום שמייצרת תעשיית האופנה.

אנחנו מתמודדים עם ערמות של בגדים נטולי ביקוש, וכך תעשיית האופנה הפכה לתעשייה השנייה הכי מזהמת בעולם. ולכן בימינו, וינטג' לא רק ישמור לכן על הכיס וישדרג לכן את הסטייל - הוא גם ישמור על כדור הארץ. בגדי וינטג' לא דורשים בזבוז נוסף של משאבים ומים, מה גם שבגדים ששרדו בצורה טובה כמה שנים משמע שגם איכותם בהתאם.

לשמחתנו, ה-re-sale הולך וצובר תאוצה, גם מעצבי אופנה בינלאומיים הצהירו על מכירה של פריטי יד שנייה של המותג, כמו מעצב האופנה דריס ואן נוטן וגם גוצי השיקו לאחרונה את חנות האונליין VAULT, בה ניתן לרכוש רק פריטי וינטג' יד שנייה ייחודיים של המותג משנות ה-60 ועד ה-90.

גם בארץ ניתן לראות רשתות אופנה שיצאו במהלך דומה של החזרת פריטים ומכירתם מחדש, חנויות יד שנייה שכבר יצאו מגבולות תל אביב והמרכז, מסיבות החלפת בגדים, והצפי שהביקוש לאופנה יד שנייה רק ילך ויגדל, הרבה בזכות דור ה-Z שנושא זיהום כדור הארץ קרוב לליבו.

comme il faut vintage - פרויקט מעבירות. יעל יאירי,
comme il faut vintage - פרויקט מעבירות/יעל יאירי

יימכר או יועבר לשימוש חוזר

פרויקט 'מעבירות' של Comme il Faut Vintage מזמין אתכן לפשפש בארון ולהביא לחנות פריטים מיוחדים של קום איל פו מהעבר; שמלות, ג'קטים, חולצות מכופתרות, חצאיות ומכנסיים שהם יחידים במינם, יתקבלו בחנות וחלקם שוב יעמדו למכירה בחנות בנמל ת"א. על כל פריט שיימכר תקבלו זיכוי נוסף על סך 30% מסכום המכירה. פריטים שיתקבלו אך לא יועמדו למכירה, יועברו למחזור ושימוש חוזר.

להרחבה מוזמנים לקרוא עוד באתר המותג: https://www.comme-il-faut.com/vintage

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully