וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עשור בעמותת צלול: המנכ"לית מאיה יעקבס מסיימת את תפקידה

דוד רוזנטל

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 0:49

יעקבס שימשה בתפקיד מ-2012, מחליפה יהיה מנכ"ל עמותת מגמה ירוקה לשעבר מור גלבוע. יעקבס: "מעמותה קטנה עם חזון הפכה צלול לעמותה חזקה שנאבקת ומנצחת בעלי הון, אינטרסים כלכליים וממשלות"

מנכ"לית צלול מאיה יעקבס תסיים את תפקידה החודש לאחר עשור בו שימשה מנכ"לית העמותה, מאז שנת 2012. את יעקבס יחליף מור גלבוע, מנכ"ל עמותת מגמה ירוקה לשעבר, פעיל חברתי וסביבתי. כמו כן, ד"ר יובל ארבל, רכז הים וקשרי הממשל של העמותה יקודם לתפקיד סמנכ"ל ומנהל מקצועי.

העמותה הסביבתית צלול נוסדה ב-1999 כדי לשמור על הים, הנחלים, ומקורות המים של מדינת ישראל. היא החלה את דרכה במאבק המצליח להפסקת פעילות כלובי הדגים במפרץ אילת שגרמו לזיהום הים ולהרס שונית האלמוגים.

מאיה יעקבס. דור מלכה,
מאיה יעקבס/דור מלכה

תחת הובלתה של מאיה יעקבס, "צלול" הפכה לאחד מארגוני הסביבה החשובים ומשפיעים בישראל, החתום על שורה ארוכה של הישגים במאבקים, בהם סגירת מיכל האמוניה של חיפה כימיקלים, הפסקת הזרמת 5 מיליון טון בוצת ביוב מזוהמת מהשפד"ן בכל שנה לים, הפסקת הזרמת הביוב של שליש מעיריית ירושלים לנחל קדרון, חוק השקיות, ועוד. ולצד זה, העמותה מובילה שיתופי פעולה פורצי דרך עם רשויות מקומיות ועסקים, בראשם "עיר ללא פלסטיק" בהרצליה, שחוללה קפיצת מדרגה ביחס של רשויות מקומיות בישראל לנושא פלסטיק חד פעמי והובילה גם לאיסור שימוש בכלים חד פעמיים בחופי הרצליה ואילת שנכנס לתוקף השנה, וכן "השפעה מקומית" המסייעת לעסקים בפריפריה היהודית וערבית לצמצם שימוש בפלסטיק חד פעמי וצמצום בזבוז מזון, בשיתוף עם ארגונים נוספים.

מאז שנת 2013 מובילה צלול את הדרישה להגנה על הים מפני זיהומי נפט וקונדנסט (דלק שמופק עם הגז), אשר בשנה החולפת זכתה לקפיצת מדרגה משמעותית, בעקבות אסון הזפת בחופי ישראל בפברואר וייזום והובלת המאבק נגד הסכם צינור הנפט של קצא"א אשר טומן בחובו נזקים סביבתיים- כלכליים ובריאותיים משמעותיים לישראל, שהפך לאחד הקמפיינים הסביבתיים המוצלחים ונרחבים בתולדות ישראל.

את מאיה יחליף מור גלבוע, פעיל סביבתי וחברתי וותיק. גלבוע כיהן למעלה משמונה שנים כמנכ"ל מגמה ירוקה והיה ממקימי תנועת האקלים בארץ וממובילי המאבקים הסביבתיים הגדולים בשנים האחרונות: מאבקי הגז נגד היצוא ופירוק המונופול, המאבק להבראת מפרץ חיפה ולסגירת בתי הזיקוק, מאבקי חופים, ים ותכנון בר קיימא. כניסתו לתפקיד של גלבוע מסמלת את המשך המובילות של צלול בתנועת האקלים ובתנועה הסביבתית ואת המשך הפעילות האקטיביסטית והנחושה של העמותה למען מנהל תקין וסביבה בריאה לכולנו.

לדברי מאיה יעקבס, מנכ"לית עמותת צלול היוצאת: "מעמותה קטנה עם חזון הפכה צלול לעמותה חזקה שנאבקת ומנצחת בעלי הון, אינטרסים כלכליים וממשלות אשר פוגעים בבריאות האדם והטבע. כיום ישנו ציבור של עשרות אלפי אנשים בישראל שדורש ים להגן על הים מפני זיהום בכלל וזיהום נפט בפרט, ולמעשה הקמנו "צבא הגנה אזרחי למען הסביבה הימית". היו לי הזכות והכבוד לעבוד לצד הצוות המדהים של צלול. צלול היא לא סתם עמותה אלא משפחה של ממש ואני בטוחה שתחת הובלתו של מור גלבוע הארגון ימשיך לצמוח ולחזק את המשימה החשובה של הגנה על הים, נחלים ומים, שהם מקור החיים, המשאב החשוב ביותר שיש לנו, ולהבטיח פיתוח בר קיימא המתאים לסיכוני המשבר האקלימי".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully