וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד איכות החיים: תל אביב ועוד 15

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 15:03

חודש לאחר שזכתה בתואר המפוקפק "העיר היקרה בעולם", מתברר שתל אביב היא העיר שהכי טוב לחיות בה בישראל, לפחות על פי מדד איכות החיים של למ"ס. איזו עיר גדולה נמצאת במקום האחרון - ובאיזה מחוז מצביעים הכי הרבה לכנסת?

הלמ"ס פרסמה היום את נתוני מדד איכות החיים בישראל. לפחות על פי הנתונים היבשים שמפרסמת הלשכה, הכי טוב לחיות בתל אביב, למרות שעל פי דירוגים אחרים, היא העיר היקרה בעולם.

מחוז תל אביב מוביל במדדים שנבדקו והם: שיעור מועסקים שתפקידם בעבודה תואם את תחום לימודיהם, שיעור נמוך של תמותת תינוקות, צפיפות דיור, שביעות רצון מהתחבורה הציבורית באזור המגורים, השכלה על-תיכונית והשכלה גבוהה, מעורבות אזרחית, פסולת שהועברה למחזור והשיעור הנמוך ביותר של הרוגים מתוך נפגעים בתאונות דרכים.

לא רחוק מתל אביב, תרתי משמע, מככב מחוז המרכז, שהוא המחוז אשר מוביל במדדים האלה: שיעור התעסוקה, שיעור המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון, שיעור המועסקים שתפקידם מאפשר קידום, הכנסה חציונית, תוחלת חיים, שיעור הזכאות לתעודת בגרות, שביעות רצון מפארקים ומשטחים ירוקים באזור המגורים, אחוז נמוך של תחושת בדידות, מדד ג'יני לאי-שוויון, הכנסה כספית וכלכלית לנפש, נגישות למחשב ושיעור השימוש באינטרנט.

טיול אופניים בתל אביב. Shutterstock, ShutterStock
תל אביב של מעלה: העיר היקרה בעולם, אבל גם זו שהכי טוב לחיות בה בישראל/ShutterStock, Shutterstock

הכי הרבה מצביעים לכנסת - במחוז יהודה והשומרון

מחוז ירושלים אמנם סוגר את המדדים בין הערים הגדולות, אך מוביל במדדים האלה: שיעור נמוך של מקרי רצח, מספר נמוך של מקרים חדשים של מחלות ממאירות (סרטן) בקרב נשים וגברים, אמון במערכת הבריאות, איכות מי השתייה ושביעות רצון מהאיזון בין העבודה לתחומי חיים אחרים.

אזור יהודה והשומרון מוביל במדדים האלה: שיעור אבטלה הממושכת הנמוכה ביותר, שביעות רצון מההכנסה, שביעות רצון מהעבודה, תחושת ביטחון ללכת לבד באזור המגורים בשעות החשכה, תוחלת חיים, עודף משקל בכיתה א' ובכיתה ז', הערכה עצמית של בריאות, שביעות רצון מאזור המגורים ומהדירה, שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת, שביעות רצון מהניקיון באזור המגורים, אחוז נמוך של מדווחים על רעש חיצוני המפריע בדירה, שביעות רצון מהחיים, ציפיות ביחס לעתיד, תחושת יכולת להתמודד עם בעיות, אמון כללי (ביטחון בזולת), תחושת הערכה מבני משפחה, שביעות רצון מהמצב הכלכלי, עיסוק בפעילות התנדבותית ושימוש בשירותי ממשל מקוונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully