וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנ"ר לא מאפשר לבזק לקבל יותר מ-50% מחובות העבר של תבל בפשרה בעניין שירותי ההתקנה

ערן גבאי

11.2.2003 / 18:43

חוב העבר שאינו שנוי במחלוקת הוא 15 מיליון שקל, והחוב בגין שירותי ההתקנה שמופחת מהתשלומים הרבעוניים העתידיים של תבל מסתכם ב-10 מיליון שקל



הסכם הפשרה שהושג בין תבל לבזק , בעניין חובות חברת הכבלים כלפי בזק בגין שירותי התקנה, הבטיח לבזק החזרת יותר מ-50% מחובות העבר של החברה, ולכך התנגדתי - כך טוען היום כונס הנכסים הרשמי, שלמה שחר, שממתין לתגובת הצדדים.



שחר, שציין כי עיקר תפקידו ככנ"ר הוא לדאוג לנושים הבלית מובטחים, הביא היום כדוגמה את החלטתו להגן על כספי הנושים הלא מובטחים בתבל, ולמנוע תיאום חובות עבר לבזק.



חוב העבר שאינו שנוי במחלוקת הסתכם ב-15 מיליון שקל, והחוב בגין שירותי ההתקנה שמופחת מהתשלומים הרבעוניים העתידיים של תבל ושמהווה חוב עבר הוא בסך 10 מיליון שקל.



בזק ביקשה מתבל פירעון חובות העבר, ובית המשפט ביקש את הצדדים להגיע להסדר. הצדדים, לדברי שחר, הציגו בפניו הסדר על פיו בזק תקבל את רוב חובות העבר שלה, ולכך הוא התנגד בתוקף ואסר על נאמן תבל, צבי יוכמן, להחזיר לבזק יותר מ-50% מחובות העבר כדי לא לפגוע בנושים הלא מובטחים האחרים של תבל.



הכנ"ר קבע בעת השגת הסדר הפשרה בין תבל ובזק, כי הפשרה לא תהווה העדפת נושים אם המיזוג בין חברות הכבלים יאושר בזמן הקרוב, מאחר שהחברה הממוזגת תספוג את ההוצאות השוטפות.



החוב של תבל לבזק הוא בגין עבודות הקמה שביצעה בזק. בשנת 1990 חתמה תבל על הסכם עם בזק לפיו רשת הכבלים מותקנת בתשתיות בזק אך נותרת בבעלות תבל. בתמורה לביצוע התקנה ותחזוקת הרשת משלמת תבל לבזק תשלומים רבעוניים צמודים למדד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully