וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת משקיעים בראשות קרן ספארק של יוצאי המודיעין קיבלה הזיכיון להפעלת טארגט - החממה הטכנולוגית בנתניה

בעז בבאי

11.2.2003 / 12:19

כך נודע ל-TheMarker; הקבוצה גייסה 3 מיליון ד' מאנשי עסקים, בהם דן פרופר ובנג'י קהאן, בנו של מוריס קהאן; התחייבה לבצע 15 השקעות ב-3 השנים הבאות ב-900 אלף ד'



קבוצת משקיעים, בראשות קרן ההון סיכון ספארק של יוצאי קהילת המודיעין, קיבלה את הזכיון להפעיל את החממה הממשלתית הטכנולוגית בנתניה - טארגט, תמורת התחייבות למדען הראשי להפעיל את החממה ולבצע 15 השקעות חדשות בשלוש השנים הבאות בהיקף כולל של 900 אלף דולר. הקבוצה גייסה 3 מיליון דולר לצורך המהלך מאנשי עסקים, בהם מנכ"ל אסם, דן פרופר ובנג'י קהאן, בנו של איש העסקים מוריס קהאן וכן חברת ממגורות דגן והארגון הבינלאומי, ICCC - לשכת סחר בין ישראל לנוצרים.



ספארק השקיעה בעבר ב-6 פרויקטים טכנולוגיים במסגרת החממה בנתניה. במסגרת הפרטת החממה, תקבל קבוצת המשקיעים את האחזקה של החממה ב-9 הפרויקטים הפועלים בחממה - קדיו, סרהלייזר, ג'ייטוואי, מדאק, מדיהל, סליפאפ, שורפייס, וירטואל לוקליטי וטראנססארק, וכן את מניות החממה בחברות שיצאו כבר מהחממה, בהן סרקונקט, פלאסמטק, M.E.A וסייקלטק.



החממה המופרטת, הנקראת טארגט טק, כבר ביצעה השקעה ראשונה בחברת השקיעו בחברת אומבק, שגייסה 460 אלף דולר, מתוכם 400 אלף דולר מהמדען הראשי ו-60 אלף דולר נוספים מקבוצת המשקיעים החדשה שמפעילה החממה. כמו כן, ועדת ההשקעות של טארגטק אישרה שלושה פרויקטים חדשים, שיגישו בקשות למימון מהמדען הראשי. אלו כוללים מערכת לאימון קוגנטיווי של ספורטאים המבוססת על מחקר של ד"ר דני גופר מהטכניון, מערכת לא פולשנית לאבחון של דגימת דם של נשים בהריון כדי לערוך בדיקה גנטית של תאי דם של העובר - ופרויקט נוסף הנקרא דיינמיק פריים לפיתוח של מדפסת דיגיטלית.



קרן ספארק הוקמה על ידי שלושה בכירים מקהילת המודיעין - מאיר עמית, המשמש כיו"ר הקרן, אודי רם , לשעבר מפקד יחידת המחשב של חיל מודיעין, אשר משמש כמנכ"ל של הקרן, וכן רפי איתן. הקרן, שמטרתה לתמוך במימון פעילותו של המרכז המורשת של חיל המודיעין, גייסה 20 מיליון דולר מ-44 משקיעים פרטיים, בהם דן וגד פרופר, חבר מועצת מנהלים של ספארק, מנהלים בכירים בחברת טריון, איתן מתוקי, לשעבר מנכ"ל קבוצת ח. מר, המשמש כמנהל שותף בקרן ספארק.



הקרן השקיעה עד כה כ-11 מיליון דולר ב-6 חברות סטארט אפ ישראליות, בהם נויוטק, ג'אסט אסק, ספארויו, מיוזיק גנום, בי.אס.די ומיינדסייט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully