וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס על חברת החשמל: "לולא שיעור הבעלות הגבוה של המדינה - דירוג האשראי היה יורד לספקולטיווי"

אמיר טייג

11.2.2003 / 10:05

כך כותב צ'טאן מודי המסקר את חברת החשמל; "הפרופיל הפיננסי של החברה לבדו אינו תומך בדירוג אטרקטיווי להשקעה"; לפני כחודש הורידה מודי'ס הדירוג בשתי רמות



"הפרופיל הפיננסי של חברת החשמל לבדו אינו מאפיין דירוג אטרקטיווי להשקעה", כך כותב צ'טאן מודי, האנליסט המסקר את חברת החשמל בחברת הדירוג הבינלאומית מודי'ס. מודי מציין כי תזרים המזומנים של החברה ממשיך להיות נמוך ביחס לגודלו של החוב הכללי של חברת החשמל ומדגיש כי החברה ממשיכה בתוכנית ההשקעה הנרחבת בתשתית חשמל, כלומר צפויה עוד להגדיל את היקף החוב. "השינויים בתעריף החשמל שהתקבלו ביולי 2002 משפרים את המצב עבור חברת החשמל, אך לא ישנו בצורה משמעותית את מצבה הפיננסי המתוח של חברת החשמל", כותב מודי.



למעשה, כותב מודי כי ללא שיעור הבעלות הגבוה של המדינה, הפרופיל הפיננסי העצמאי של חברת החשמל לא מסוגל לתמוך בדירוג אשראי אשר מסווג כרמת השקעה. לפני כחודש מודי'ס הורידה את דירוג חברת החשמל בשתי רמות לרמה של Baa2, המוגדרת עדיין כרמת השקעה אך נמצאת שתי רמות בלבד על סולם הדירוג של מודי'ס מעל רמה ספקולטיווית.



"למרות שהאפשרות להפרטת חברת החשמל בצורה חלקית או מלאה אינה בלתי אפשרית, אין זה צפוי כי צעדים בכיוון ייעשו בטווח הקצר", אומר מודי. במודי'ס מאמינים כי הזיכיון הבלעדי של חברת החשמל לא צפוי להיפגע בטווח הבינוני. עם זאת, כל שינוי בתנאי הזיכיון עשוי לגרום למודי'ס לשקול מחדש את תמיכת המדינה בחברה ואת דירוג האשראי של חברת החשמל.



מודי מציין כי "תחזית הדירוג של חברת החשמל היא עדיין שלילית, אך זה עשוי להשתנות לטובה אם חברת החשמל תעשה את הצעדים הנדרשים לשפר את הפרופיל הפיננסי שלה". עם זאת, במהלך שנת 2003 עשויים להתחדש הלחצים השליליים על רמת הדירוג אם לא יינקטו הצעדים הנדרשים, בהם העלאת היחס בין התזרים להיקף החוב. אחד הצעדים שמודי'ס מצפה מחברת החשמל שתנקוט על מנת לשמר את דירוגה הנוכחי - להגיע ליחס של 7% בין תזרים המזומנים ובין היקף החוב.



סנדרין הורי, מנכ"לית גולדהר סקיוריטיס, החברה העוסקת במסחר באג"ח של חברת חשמל בחו"ל, מציינת כי בימים האחרונים לא רואים תכונה מיוחדת במסחר באג"ח של חברת חשמל. "המחזורים מוסיפים להיות נמוכים, כפי שמאפיין את המסחר מאז הורדת הדירוג", אומרת הורי. התשואה באג"ח הדולרי של חברת החשמל עדיין יציבה על כ-7% דולרי לשנה, כפי שעמדה לפני הורדת הדירוג באמצע ינואר". הורי מעריכה כי מרבית מחזיקי האג"ח של חברת החשמל הם גופים ישראליים אשר אינם מאמינים כי קיים סיכוי שחברת חשמל לא תעמוד בהתחייבויותיה. כמו כן מציינת הורי כי "עוד לפני הורדת הדירוג, בעלי האג"ח הישראלים תימחרו את הורדת הדירוג אשר היתה צפויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully