וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבא בתור: האם המחירים באתר NEXT עומדים לעלות?

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 9:14

רשת חנויות האופנה וכלי הבית, שמפעילה אתר סחר מקוון ופופולרי בישראל, הודיעה שתעדכן מחירים. הבשורות הטובות: זה לא יקרה, ככל הנראה, לפני האביב. מנכ"ל הרשת: "קשה לי לראות איך נתפקד בסביבת אינפלציה"

רשת NEXT הבריטית שלה עשרות סניפים ברחבי הממלכה המאוחדת וכן אתר מכירות מקוון שעוסק במכירה ושילוח בגדים לעשרות מדינות ברחבי העולם (ונחשב פופולרי גם בקרב הישראלים), סיכמה את נתוני מכירות חג המולד שלה.

מהנתונים עולה כי הרשת הרוויחה מעבר למצופה - והרבה מעבר להערכותיה מלפני שנתיים, ערב פרוץ הקורונה במערב אירופה. על פי הדיווח, הרוויחה הרשת כ-10% יותר מכפי שהעריכה בתחזיותיה לפני שנתיים.

למרות הרווחים הנאים שהשיגה הרשת - ושיאפשרו לה לחלק יותר מ-800 מיליון פאונד (קרוב ל-4 מיליארד שקל), הרשת הודיעה כי בכוונתה לייקר את מוצריה, בשתי פעימות עיקריות: הראשונה, להערכת המנכ"ל סיימון וולפסון, בחודש מאי, עם השקת ליין האביב-קיץ של החברה - בגובה של כ-4%, השנייה, בסביבות ספטמבר 2022, בקולקציית הסתיו שתימכר, ככל הנראה במחירים גבוהים ב-6% מהמחירים כיום.

NEXT - כתבת סילבסטר. יח"צ,
מתוך הקולקצייה של נקסט לקראת סוף השנה האזרחית. סיכוי שבאביב נשלם יותר/יח"צ

עדכוני שכר ואינפלציה

לדברי וולפסון מדובר בעלייה שמקורה בהתייקרות עלויות הייצור והשינוע, אך גם בגמילה מהסימפטום של צעירים שלא ממהרים לשוב למעגל העבודה, בעיקר ברמות השכר הנמוכות ויש לתגמל אותם בנדיבות גדולה יותר כדי שישתכנעו לעבוד. שכר העובדים ב-NEXT אמור לעלות ביותר מ-5%.

למרות האפשרות לעליית מחירים, נדמה כי הציטוט המטריד ביותר בריאיון שהעניק וולפסון לגרדיאן בבריטניה נוגע דווקא לאינפלציה. מנכ"ל נקסט ציין כי הוא לא זוכר אינפלציה כזאת כבר 30 שנה והודה כי אינו יודע איך החברה תתפקד בסביבה אינפלציונית.

במילים אחרות, גם עליית המחירים המתוכננת לא לוקחת בחשבון סחרור אינפלציוני שעלול לגרום יצרנים וסוחרים רבים לעדכן מעלה את המחירים הרבה מעבר לשיעור שמקורו בהתייקרות הייצור, השינוע והשכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully