וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניתם זמן? בפעם הבאה תקנו לנו גם בדיקות קורונה בחינם

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 15:32

טענת ההגנה של ממשלת ישראל בכל הקשור לאומיקרון היא שבזכות הצעדים בהם נקטה קנינו זמן להיערך טוב יותר לגל החמישי. בפעם הבאה, חוץ מלקנות זמן כדאי לקנות גם בדיקות, כדי שהעלות לא תיפול על אזרחי ישראל ותהפוך רבים מאתנו לעבריינים רק כי אין לנו מאות שקלים מיותרים

יש לכם כבר מלאי בדיקות אנטיגן בבית? זכיתם בפיס!

אזרחים שניסו למצוא בדיקות כאלה בסוף השבוע שעבר והצליחו לאתר חנויות שהצטיידו מראש, נאלצו לשלם על ערכה "זולה" של 20 בדיקות 189 שקל, זאת אומרת 9.45 שקל לבדיקה, ועל אותה ערכה בדיוק, רק אצל מי שהחליט לנצל את המצב כדי לעשות קופה, 500 שקל, 25 שקל לבדיקה. בחלק מרשתות הפארם "זכו" הלקוחות לשלם את הסכום העגול של 40 שקל לבדיקה אחת.

עולם המסחר הוא עניין של היצע וביקוש, אבל אין לי גרם של חיבה לסוחרים שמנצלים מצוקות כדי להתעשר, בעיקר כי בעתות משבר מצופה מעט סולידריות ולא עושק של מאות שקלים מעבר לרווח סביר - ומרבית הרשתות, בין אם מדובר בקמעונאים או ברשתות הפארם, סוגרות שנתיים של רווחי עתק בזכות הקורונה.

רק שהסוחרים לא חייבים לנו כלום. לעומת זאת, ממשלת ישראל דווקא כן - ולכן את הטענות צריך להפנות כלפי מי שמאפשרת לכל אותם רודפי בצע לנצל את נקודת החולשה שלנו.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ. מוטי מילרוד, פול
קניתם זמן? נהדר - בפעם הבאה תקנו גם בדיקות/פול, מוטי מילרוד

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורביץ, מתגאים מול כל מיקרופון פתוח שבעקבות הסקת המסקנות המהירה שנעשתה, בהתבסס על נתוני התפרצות האומיקרון בעולם, נסגרו השמים, הוטלו כמה הגבלות ובכך הרווחנו זמן יקר שבו חוסנו ילדים, החל מתן בוסטר נוסף למבוגרים ונרכשו תרופות לטיפול בחולים.

מתוך הנחה (או משאלת לב תמימה), שמול עיני שניהם היו תרחישים של מה עשוי לקרות בגלל התפשטותו המהירה של הווריאנט, ובהם אי היכולת לעמוד במספר הבדיקות העצום הנדרש כדי לאתר מאומתים, עולה התהייה מדוע לא נערכו במקביל להבאת בדיקות אנטיגן זולות לכלל האוכלוסייה, שהיו נמכרות או מחולקות בקופות החולים, או לחילופין - למה לא יידעו את הציבור והסוחרים שיש אפשרות שנסתפק רק בבדיקות האנטיגן הביתיות במקום המוסדיות, כדי שיוכלו להיערך בהתאם ובהקדם ולא ברגע האחרון?

ואם כבר טעיתם ולא נערכתם: מה בדבר החלטה כי למשך חודש השיא של האומיקרון, יוכלו האזרחים לקבל בדיקות בחינם או לרכוש אותן בתשלום סמלי?

ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת עיתונאים על המשך הטיפול באומיקרון, 2 בינואר 2022. אמיל סלמן, פול
ראש הממשלה מסיר את המסכה: מה שקרה למחירי הבדיקות מזכיר את שערוריית מחירי המסכות במרץ 2020, רק שאז לא ידעו עדיין "איך לנצח מגיפה"/פול, אמיל סלמן

מי מסתתר מאחורי המסכה?

הנחתת הנחיות כזאת חווינו כבר עם המסכות. זוכרים? אחרי ויכוחים סוערים אם הן בכלל יעילות נגד הדבקה (להזכירכם, בכירי משרד הבריאות טענו בתחילה שלא!), ביום בהיר אחד החליטה הממשלה שכל אזרח חייב ללכת עם מסכה - ומיד התחילה טרפת של ביקוש שהביאה לנסיקת מחירים משוגעת, עד לתשלום מטורף של עשרות שקלים למסכה...

ובכל זאת, מגיעה לממשלה "ההיא" הנחה קטנה, כי ההבדל הוא העיתוי. בתחילת המגפה כולם גיששו באפלה ולא היה לאף אחד מושג מול מה נלחמים. היום, שנתיים אחרי, היה מצופה שעקומת הלמידה תשתפר ותהיה היערכות מוקדמת.

מה גם, שממשלת ישראל תקצבה את בדיקות האנטיגן "המוסדיות" בחצי מיליארד שקלים, רק לעלות הקניה, בלי הביצוע, מה שאומר שאנחנו כבר שילמנו לא מעט עבור בדיקות דומות לאלה שאנחנו מחויבים לקנות עכשיו על חשבוננו בהרבה מאוד כסף.

משפחה שלמה חולה. LightField Studios, ShutterStock
משפחות רבות יהפכו לעברייניות רק כתוצאה מחוסר באמצעים לממן עשרות בדיקות קורונה בחודש/ShutterStock, LightField Studios

הופכים מעוטי יכולת לעבריינים בעל כורחם

בואו נעשה חשבון פשוט: אם מדובר, נגיד, במשפחה של חמש נפשות (שני הורים ושלושה ילדים, משפחה ישראלית ממוצעת), חפיסה של 20 בדיקות תגמר מהר מאוד. זאת ועוד - מכיוון שגם ככה, אמינות האנטיגן הביתי מוטלת בספק, רצוי לעשות לפחות שתי בדיקות בהפרש של יום או יומיים, הנה, כבר הלכו עשר.

אחת או שתיים יצאו משימוש כי רובנו לא דוגמים מוסמכים, וככה, ההוצאה החודשית יכולה בקלות להגיע ל- 380 שקלים לפחות - וגם זה בהנחה שאתם והילדים לא נחשפתם ליותר מדי מאומתים והצלחתם לשים יד על הבדיקות הזולות. יש להניח שישנן לא מעט משפחות בישראל, ביניהן כאלה שרוצות להישמע להנחיות, שלא יוכלו לעמוד בהוצאה כזו.

אם מדינת ישראל רוצה לחייב אזרחים בבדיקות אנטיגן, שתתכבד לממן אותן, או למכור אותן במחיר סמלי. כך כל אזרחי ישראל, גם כאלה שהפרוטה לא מצויה בכיסם, יוכלו להימנע מעבירה על החוק, ובעלי העסקים, שמחלקים היום מסיכות בחינם בלי חשבון - כי שווה להם לספוג את העלות הנמוכה שלהן ובלבד שתיכנסו לחנות ותיקנו משהו, ישמחו למכור בדיקות במחיר מינימלי רק כדי למשוך אליהם קונים, אולי כי גם הם יודעים שמכה על חשבון הציבור אפשר לעשות רק פעם אחת - בפעם השנייה הלקוחות כבר לא יחזרו אליך.

כלומר, אלא אם כן אתה הממשלה, הגורם היחיד שיש לו כמה שנים עד שהצרכנים יצטרכו להביע בו אמון באמצעות קנייה חוזרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully