וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הדאו ירד ב-1% על רקע תחזית זהירה של גרינספאן ופרסום קלטת בן לאדן

רן דוידוב

11.2.2003 / 23:31

מיקרוסופט ירדה ב-2% בעקבות תלונה שהוגשה נגדה באירופה; ספקית שירותי המסחר האלקטרוניים אינסטינט נפלה ב-9.1%



ירידות שערים קלות נרשמו בוול סטריט, לאחר שנגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, נשא נאום זהיר בנוגע לעתידו של המשק האמריקאי ולאחר שידורה של קלטת חדשה של אוסאמה בן לאדן ברשת הטלוויזיה אל-ג'זירה. מדד דאו ג'ונס ירד ב-1% על רקע ירידה של כ-3% במניות קוקה קולה וחברת התקשורת SBC; מגמה חיובית במניות השבבים הותירה את הנאסד"ק בירידה מזערית של 0.1%.



נגיד הבנק הפדרלי אלן גרינספאן השמיע היום הערכה זהירה באשר לעתידו של המשק האמריקאי. במסגרת נאומו החצי שנתי בפני ועדת הבנקאות של הסנאט אמר הנגיד כי חוסר הוודאות באשר למלחמה אפשרית בעיראק מציב "מחסומים עצומים בפני השקעות הון חדשות" ומקשה על הערכת מצבו הבריאותי של המשק האמריקאי. במקביל הוריד היום הבנק הפדרלי את תחזית הצמיחה הכלכלית ל-2003.



"אם חוסר הוודאות יצטמצם במידה ניכרת בזמן הקרוב, נוכל לומר באמינות גבוהה הרבה יותר האם המגזר העסקי והמשק צפויים לצמוח בקצב מהיר יותר - התחזית הסבירה יותר שלנו - או שמא הם ימשיכו לדשדש תחת הלחצים והיעדר היציבות הקיימים", אמר גרינספאן.



גרינספאן דחק בממשלת ארה"ב להנהיג מחדש משמעת תקציבית. הוא אמר שהקונגרס חייב לנהוג בזהירות פן יקלע לגירעונות תקציביים שייצאו מכלל שליטה. גרינספאן לא הביע את דעתו באשר לתוכנית התמריץ הכלכלי של הנשיא בוש, אך אמר כי הוא מודאג יותר מהגידול בהוצאות הממשלה מאשר מהפחתות המס.



הירידות במניות החריפו במהלך יום המסחר לאחר שקלטת בה מטיף לכאורה אוסאמה בן לאדן לאזרחי עיראק לעמוד בפני כוחות הצבא האמריקאי, הגבירה את החשש שהממשל האמריקאי ימצא בה הוכחה נוספת לקשרים בין רשת הטרור למשטר העיראקי.



מגזר השבבים רשם עליות לאחר שטקסס אינסטרומנטס אישרה מחדש את תחזית הרווח לרבעון הנוכחי. טקסס עלתה ב-2.6%. אינטל התחזקה במחצית האחוז. יצרנית שבבי הסלולר קוואלקום (סימול QCOM), שהודיעה על חלוקת דיווידנד רבעוני לראשונה בתולדותיה ועל תוכנית לרכישה חוזרת של מניות, הוסיפה 0.1% בלבד.



קבוצת חברות טכנולוגיה הגישה תלונה לנציבות האירופית נגד מיקרוסופט , בניסיון לחסום את הרחבת מונופול "חלונות" לשווקים חדשים. איגוד CCIA, הכולל את נוקיה, אורקל וענקיות אחרות מרחבי העולם, טוען כי גירסה חדשה של מערכת ההפעלה חלונות XP מהווה איום לתחרות החופשית בתחומים כמו תקשורת ניידת, שירותי אינטרנט ונגני מדיה. מניית מיקרוסופט ירדה ב-2%.



מגזר הברוקרים מתבלט בירידות, לאחר שספקית שירותי המסחר האלקטרוניים אינסטינט (סימול INET) דיווחה על הפסד מפתיע ברבעון הרביעי והחמיצה את תחזיות השוק. אינסטינט נפלה ב-9.1%; אי-טרייד וצ'רלס שוואב, הברוקרים המקוונים, ירדו ב-1.7% ו-3.6% בהתאמה.



סקולסטיק (סימול SCHL), המוציאה לאור של ספרי הארי פוטר בבריטניה, הורידה את תחזית הרווח שלה למחצית השנייה של שנת הכספים, המסתיימת ב-31 במאי - בשל הכנסות חלשות מהצפוי בינואר. מנייתה צנחה ב-22.9%. סקולסטיק מתכננת להדפיס מספר שיא של 6.8 מיליון עותקים של הספר החמישי בסדרה, "הארי פוטר ומסדר עוף החול".



אטנה (סימול AET), חברת הביטוח הרפואי השנייה בגודלה בארה"ב, עלתה ב-3.7% לאחר שעברה לרווח של 8.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי, מהפסד של 187 מיליון דולר ברבעון המקביל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully