וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל באוויר: מאות עמדות טעינה לרכב חשמלי בראשל"צ

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 16:54

עיריית ראשון לציון חוברת לסונול EVI להצבת כ-500 עמדות טעינה בשטח העיר. בנוסף יזכו תושבי העיר להנחה של 20% בתעריפי הטעינה. למרות המהלך המקומי, ברחבי ישראל חסרות עדיין עמדות טעינה רבות, שייענו על הביקוש הגבוה לרכב חשמלי

גרים בראשון לציון ויש לכם מכונית חשמלית? הסתדרתם. פרויקט הקמת 500 עמדות טעינה לשימוש ציבורי יוקמו בשנים הקרובות על ידי חברת סונול EVI, כאשר 50 מהן כבר פעילות כעת.

שנת 2021 שהסתכמה עם יותר מ-11 אלף מכוניות חשמליות ומעל 13 אלף מכוניות פלאג אין חדשות שעלו על הכבישים, סימנה את שנת המפנה המובהקת בשוק הרכב הישראלי בכל הקשור למכוניות חשמליות. ורק כדי לתת פרופורציות לשינוי, בשנת 2021 בלבד נמכרו בישראל פי 5 מכוניות חשמליות מכל השנים שקדמו לה גם יחד.

מדובר במגמה שעתידה להימשך בשנים הקרובות עם כניסה של עוד ועוד דגמים חשמליים לשוק ואף יצרניות רכב נוספות. אולם לצד הגדילה הזו, בכל הקשור לתשתית החשמל העומדת לרשות המשתמשים בפריסת עמדות טעינה ציבוריות, מדינת ישראל משתרכת מאחור.

חנוכת עמדות הטענה חשמלית לרכב, ראשון לציון. עיריית ראשון לציון,
גוזרים את הסרט: תחילתו של מהלך שבמסגרתו יוצבו 500 עמדות הטענה לרכב חשמלי בתחומי ראשון לציון/עיריית ראשון לציון

על פי דו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, בניגוד ליעד שהציב משרד האנרגיה לפיו עד סוף שנת 2020 יוצבו בישראל 2,500 עמדות טעינה ציבוריות, מספרן של אלו נכון לדצמבר 2021 עמד על 190 עמדות ובהן 871 שקעים (https://cars.walla.co.il/item/3480952).

ובאין ממשלה, אלו הרשויות המקומיות המקדמות את תחום הצבת עמדות אלו, הן על מנת לאפשר לתושבים זמינות של תשתית טעינה ולא פחות מכך במקרים שבהם העירייה עצמה עושה שימוש ברשת הטעינה. כמו במקרה של ראשון לציון בה החברה לביטחון כבר עושה שימוש ברכבי סיור חשמליים.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, מטעין רכב חשמלי. עיריית ראשון לציון,
רז קינסטליך ראש עיריית ראשון לציון, מתנסה באחת העמדות החדשות/עיריית ראשון לציון

רז קינסטליך ראש עיריית ראשון לציון : "הכניסה האדירה של הרכבים החשמליים לשוק מחייבת אותנו להיערך בהתאם ולתת לתושבים פתרונות הטענה זמינים ומהירים. נמשיך לפעול כדי להפוך את ראשון לציון לידידותית לסביבה וירוקה יותר".

רז שגיא מנכ"ל סונול EVI: "זוהי זכות גדולה עבורנו להיות שותפים של עיריית ראשון לציון בהובלת מהפכת הרכב החשמלי במגזר המוניציפאלי בישראל. חלום הרכב החשמלי הופך למציאות עבור יותר ויותר נהגים ישראליים, ואנו נמשיך ונפעל כל העת עבור קהל לקוחותינו המאמץ טכנולוגיות חדשות לטובת עולם חסכוני ונקי יותר".

במסגרת הפרויקט, יוקמו עמדות בחניונים, אזורי תעסוקה, מסחר ושכונות מגורים, בחוף הים ובסמוך לצירי התנועה המרכזיים יוצבו גם עמדות טעינה מהירות של 50 קילוואט ומעלה, אלו מאפשרות לכלי רכב תומכים לטעון את הסוללות ל-80 אחוזים מהקיבולת בתוך כ-30 דקות בתלוי ברכב.

ובעוד הטעינה הביתית בעלות של 50 אגורות לקילוואט היא עדיין המשתלמת ביותר, בנוסף ייהנו תושבי ראשון לציון מהנחה של 20 אחוזים מתעריף הטעינה הרגיל, הנע בין 1.58 שקלים לקילוואט בעמדות הרגילות של 22 קילוואט ועד 2.30 בעמדות 50 קילוואט של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully