וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר יקר: יוקר המחייה הגיע גם למזון חיות המחמד

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 13:44

עם הגלים הראשונים של הקורונה אימצו ישראלים רבים חיות מחמד, שהפיגו מעט את הבדידות בימי הסגרים. אלא שגל ההתייקרויות שמכה בישראל בימים אלה לא פסח גם על בעלי החיים, עם העלאות מחירי המזון על ידי כמעט כל היצרנים והיבואנים. הכירו את אסם וסנו של הכלב שלכם

אם נחשפתם ולו רק למהדורת חדשות אחת לאורך החודש האחרון, לא יכולתם להחמיץ את העיסוק ביוקר המחייה, עקב גל התייקרויות ששוטף כמעט את כל המוצרים שמרכיבים את סל הקניות שלנו. אלא שבעוד שבדיווחים כיכבו שמות של יצרנים כמו אסם או סנו, לצד שמות של יבואנים גדולים, שהעזו לפרסם מחירונים חדשים, הרי שעתה מגיעה המכה מכיוון פחות צפוי, אבל לא פחות רלוונטי למאות אלפי משפחות בישראל שעבורן הכלב או החתול הוא בן בית לכל דבר.

כמה מכתבים שהגיעו לידי "וואלה! כסף", חושפים כי רוב מותגי מזון בעלי החיים הפופולרים בישראל עומדים להתייקר. בכמה בדיוק? על זה קצת קשה לענות, אבל ההערכה היא שמדובר בהתייקרות של 5% לפחות - ובחלק מהמותגים אולי אף התייקרות דו ספרתית.

התייקרות מזון לחיות מחמד 2. ללא, מערכת וואלה!
מכתב עליית מחירים של מותגי ביופט/מערכת וואלה!, ללא

דוגלי, בונזו וכמעט כל המותגים המיובאים

חברת ביופט מייצגת בישראל כעשרים מותגים שונים של מזון לכלבים וחתולים, ביניהם שמות שמוכרים לכל חובב חיות כמו בונזו, לה-קט, אינאבה, סופרים, יורו קיטי מג'יק ועוד רבים אחרים.

חברת פורינה היא יבואנית גדולה נוספת, שמייצגת, בין היתר את המותגים דוגלי, פריסקיס, פרופלאן ועוד. כמו רבות מההתייקרויות הצפויות במוצרי צריכה ומוצרי מזון לבני האדם, כך גם ההתייקרויות של המזון לחיות מחמד צפויות להתחיל בחודש פברואר הקרוב, החל מעוד כשלושה שבועות.

המשמעות, לכל בעלי הכלבים והחתולים, היא התייקרות של כמעט כל מותג המיוצר בישראל או מיובא אליה. חלק מהחברות הן לא רק יצרניות של מזון יבש, אלא גם של שימורי מזון וכן של חטיפים, כך שאפילו "הצ'ופרים" שמסוגלים לגרום לכלבים שלנו למגוון מחוות "אנושיות", עשויים להתייקר בקרוב.

התייקרות מזון לחיות מחמד. ללא, מערכת וואלה!
מכתב העלאת מחירים של מותגי פורינה/מערכת וואלה!, ללא

האם נעבור להאכיל את חיות המחמד בשאריות מזון?

בעל חנות למוצרי חיות מחמד בתל אביב אמר ל"וואלה! כסף": "אני לא חושב שתהיה ירידה ברכישת המזון מצד בעלי הכלבים והחתולים, בטח לא נטישה שלהם, כי ברגע שבעל חיים נכנס לך ללב אתה מחפש בשבילו רק את הטוב ביותר, אבל זו שכונה מבוססת יחסית. אני חלק מרשת של חנויות ובחנות אחרת אמר לי מישהו שהוא חושש שבעלי כלבים וחתולים יתחילו לתת להם יותר שאריות מהאוכל של המשפחה ופחות מזון מיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully