וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין לכם כוח לקחת את האוטו לטסט? אתם חלק משוק של מאות מיליונים

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 10:53

חיסכון בזמן, נוחות, פחד ממוסכים וכן, גם הקורונה. מספר בעלי הרכבים שמשלמים מאות שקלים למוסך או למכון רישוי עבור שירות של "טסט עד הבית" גדל, והיקף השוק נאמד במאות מיליוני שקלים בשנה

מחפשים נוחות או שיש לכך סיבה מוצדקת? קרוב ל-17% מבעלי הרכבים בישראל לא לוקחים בעצמם את הרכב לבדיקת רישוי שנתית, אלא משלמים למוסך או לגורם אחר סכום שנע בין 130-350 שקלים, על מנת שיעשו זאת במקומם. כך עולה מסקר ייחודי שבוצע ע"י ד"ר יואב בן שלוש, שעוסק בניתוח וניטור דפוסי התנהגות צרכניים. על פי נתוני הסקר, שיעור בעלי הרכבים שמשלמים עבור שירות של טסט עד הבית, קפץ במרוצת חמש השנים האחרונות בשיעור של 33.6%, כאשר נכון לשנת 2021, שיעורם עומד על 16.7% ואילו בשנת 2016, שיעורם עמד על 12.5%.

מעיבוד נתוני הסקר הנוכחי, שנערך בדצמבר 2021 ועליו השיבו 2,056 בעלי ובעלות רכבים, עולה כי מרבית בעלי הרכבים שמשתמשים בשירות זה, מרוויחים למעלה מ-10 אלף שקלים לחודש. שיעורם עומד בשנת 2021 על 82%, אולם הנתון המעניין הוא העליה בהיקף השימוש באמצעי זה מבין אלו שמרוויחים שכר בטווח של מינימום ועד 13 אלף שקלים. שיעורם, כך מתברר, קפץ בחמש השנים האחרונות ב -50%, מרמה של 12% בשנת 2016, לרמה של 18% בשנת 2021.

מכון רישוי. יחצ,
הישראלים התאהבו בשיטה של לתת את האוטו ולברוח/יחצ

הסקר גם בחן את הסיבה שבגללה מעדיף הציבור להשתמש בשירות זה. הסיבה השכיחה ביותר לכך היא חיסכון בזמן (41% נכון לשנת 2021}, אולם לצד זאת חל זינוק בשיעורם של אלו שהשיבו כי פשוט 'אין להם סבלנות'. בשנת 2016, עמד שיעורם של חסרי הסבלנות על 21% ואילו בשנת 2021 הוא הגיע לרמה של 30%, נתון שמשקף עליה בשיעור של 42.8%. עוד עולה מנתוני הסקר כי 15.2% סבורים שהסתייעות בגורם חיצוני תגדיל את הסיכוי שהרכב יעבור טסט ו - 13.4% מסבירים זאת על רקע ידע המוגבל שלהם במכונאות.

על פי נתוני ד"ר בן שלוש, ב- 2016 עמד מספר הגופים בישראל שמציע שירות זה על כ-150 ואילו כיום מספרם עומד על כ-370, נתון שמשקף עליה בשיעור של 146%. במצטבר, כך מעריך בן שלוש, מדובר על שוק שמגלגל מדי שנה מאות מיליוני שקלים.

גורמים בתעשייה מסבירים כי בשנת 2020, חל זינוק משמעותי ביותר במספר המוסכים שמציעים שירות של לקיחת הרכב לטיפול ו/או למוסך, כפועל יוצא של מגבלות הקורונה. לדבריהם, על אף שהמגבלות הוסרו, רבים מבעלי הרכבים 'נדלקו' על הנוחות שבדבר וממשיכים לצרוך שירות זה בהיקפים משמעותיים. לצד האמור, יש לא מעט גורמים שסבורים כי קיים ניגוד עניינים מובנה בשירות אותו מספקים המוסכים, שכן האינטרס שלהם הוא כי ימצאו תקלות ברכב, שמונעות את הצלחתו במבחן, אותן הם יתקנו, תמורת תשלום כמובן.

לצד מאות המוסכים שמהווים שחקנים קטנים בשוק, בשנתיים האחרונות נכנסו למגרש שני שחקנים גדולים ששינו במידה רבה את פניו. הגורם הראשון הוא "טסט בקליק", שמעסיקה נכון להיום עשרות נהגים וחולשת במידה בלתי מבוטלת על השוק מקו נתניה וצפונה.

השירות מוצע על ידה תמורת תשלום של 149 שקלים ובחברה מציינים כי תיאום איסוף הרכב יכול להיעשות עד 48 שעות לפני מועד הטסט ואיסופו מכל מקום שהלקוח יבחר, כאשר ניתן לו במקביל גם ביטוח למקרה שהרכב יינזק במהלך השירות. טסט בקליק" אינה הענק היחיד שהחליט להרחיב את מנעד השירותים שהוא מציע ללקוחותיו. גם חברת פנגו, שמעניקה שירותי תשלום עבור שימוש בחניה, השיקה שירות שמציע לנהגים לשנע את המכונית לטיפול השנתי במוסך ולמכון הרישוי לטובת העברת המכונית את הטסט השנתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully