וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצמאי בשטח: המהלך שמחבר בין השליחים של Wolt לפינטק

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 16:48

עבודה בחברת משלוחי המזון Wolt, קורצת לישראלים צעירים שמחפשים גמישות ותגמול גבוה לשעה, אך הבירוקרטיה הממשלתית מתגלה כחסם, מאחר שהשליחים מוגדרים כעצמאים. כדי להמשיך ולגייס שליחים, השיקה וולט שיתוף פעולה עם חברות פינטק שיסייעו להם להתנהל כלכלית

על אף הטכנולוגיה הנוחה שבאמצעותה קל לקבל משימות בכלכלות הפלטפורמה, דוגמת זו שמיוצגת היטב בפלטפורמת המשלוחים Wolt, הרי שהבירוקרטיה בישראל מקשה על הצעירים הרבים שהעבודה בשעות גמישות שמקנה תגמול גבוה יחסית פר שעה, קוסמת להם, לפתוח תיק עצמאי ולהתנהל באופן מסודר מבחינה כספית.

זאת מאחר שוולט אינה מקיימת יחסי עובד-מעביד עם שליחיה, ומעדיפה שיפעלו מולה כעצמאים. אלא שמתברר שמדובר בחסם בפני צעירים רבים, שכן עוסק עצמאי בישראל נדרש לפתוח תיק בשלוש רשויות שונות - מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ, לנהל רישום של ההוצאות וההכנסות שלו ולהגיש דו"ח שנתי.

אמנם כל אלה ניתנים לפיתרון באמצעות משרד רו"ח, אבל רבים נרתעים מהצורך לשלם לגוף מקצועי מתחום ראיית החשבון תשלום חודשי קבוע, בוודאי כשהעבודה הגמישה עשויה להכיל גם חודשים בפעילות מופחתת. כך למשל סטודנט בתקופת מבחנים שמעדיף לקצץ ככל האפשר בשעות עבודתו בתקופות אלה - ועדיין יידרש לתשלום הקבוע למשרד רו"ח ששכר לצורך ניהול ענייניו כעצמאי מול רשויות המס.

בחברת Wolt הבינו את האתגר המתגבר ולאחר שלוש שנות פעילות, הם משיקים שיתוף פעולה חדש עם שתי חברות פינטק ישראליות, PayMeו - iCount, שבאמצעותן יוכלו השליחים החדשים המצטרפים לWolt - לפתוח תיק עצמאי תוך זמן קצר ולהתנהל כלכלית בצורה נוחה.

יועץ פיננסי עובר על דוחות, מאזנים, נתונים, חשבונות. ShutterStock
הבירוקרטיה מקשה על צעירים בפתיחת תיק עצמאי ברשויות המס/ShutterStock

"פלטפורמות פינטק יורידו חסמים ויקלו על הבירוקרטיה"

מערכת הניהול לעוסקים של Keep מבית PayMe, ומערכת iCount מאפשרות כל אחת בדרכה, פתיחת תיק ברשויות המס באופן דיגיטלי, ניהול תזרים מעודכן בשקיפות מלאה, חישוב תשלומי מיסים לפי הכנסות והוצאות, הגשת דו"ח שנתי, התנהלות מול מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ, וכן ליווי של מנהל חשבונות ייעודי במידת הצורך. הכל - באופן דיגיטלי, מהיר ויעיל, דרך אתר או יישומון, ובעלות נמוכה בצורה ניכרת בהשוואה לקיים היום.

ליאור אשכול, מנכ"לית Wolt ישראל: "אנחנו שומעים משליחים כל הזמן על הקשיים הבירוקרטיים שהם נתקלים בהם בדרך להיות עצמאים. כפלטפורמה טכנולוגית, טבעי לנו לשתף פעולה עם פלטפורמות פינטק ישראליות מצוינות שיורידו חסמי כניסה עבור השליחים ויתנו מענה לביורוקרטיה שבאמת מקשה על השליחים ביום יום. אנחנו שמחים על המהלך שמטרתו להקל ולהיטיב עם השליחים".

WOLT. ShutterStock, ShutterStock
השליחים מתנהלים היטב ברחובות העיר הגדולה, אך מעט פחות במרחבי הבירוקרטיה המוסדית בישראל/ShutterStock, ShutterStock

"אנחנו השליחים של השליחים"

אסף סיני, מנהל הפעילות Keep: "הטכנולוגיה של Keep באה לבשר שהיום הרבה יותר קל להיות עצמאי, אנו נרגשים מאוד על שיתוף הפעולה עם חברת Wolt ושמחים להפיץ את הבשורה לאלפי השליחים שלה. המטרה שלנו היא לספק לשליחים מעבר קל לעולם העצמאיים דרך חוויה דיגיטלית, שקיפות מלאה וליווי מקצועי לאורך כל הדרך. כחברה, אנו שואפים תמיד להרחיב את סל השירותים שלנו בצורה שתמשיך ולהקל על כל עצמאי להתנהל בראש שקט".

מני מילשטיין, מנכ"ל iCount: "אנו גאים לעמוד מאחורי המערכת המתקדמת בישראל לניהול עסק, ולשתף פעולה עם אלפי השליחים של Wolt שמעוניינים לעבור לניהול כלכלי דיגיטלי ויעיל, כעצמאיים. אז הפעם, אנחנו מזמינים אתכם להתרווח בכיסא ולתת לנו להיות השליחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully