וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה הסינית: הכירו את האוטובוס הנמכר בישראל

עודכן לאחרונה: 13.1.2022 / 13:05

שנת האוטובוס: גולדן דרגון הפכה לראשונה למותג האוטובוסים הנמכר ביותר בישראל שאינו אירופי. כך עולה מסיכום נתוני המכירות של שנת 2021 בתחום. החברה שמיובאת לישראל על ידי קבוצת בליליוס העלתה על הכביש 522 אוטובוסים השנה, כלומר, מחזיקה קצת יותר מ-25% מהשוק

להתראות אירופה, שלום סין? לפחות בכל הקשור לכלי המרכזי של התחבורה הציבורית בישראל, התשובה ברורה. לראשונה הפך מותג סיני לכזה שאחראי לרוב מכירות האוטובוסים בישראל.

ההישג מגיע אחרי שנה בה רשמה החברה סדרת עסקאות בעיקר בתחומי התחבורה הציבורית, שם החדירה של האוטובוסים הסיניים הייתה המשמעותית יותר. זאת לעומת ענפי ההיסעים השמרניים יותר בהם האוטובוסים האירופיים מתוצרת MAN, וולוו ומרצדס עדיין נפוצים.

אפשר לייחס חלק ניכר מההצלחה הזו לכניסתן של מפעילות תחבורה ציבורית חדשות השנה (תנופה בשומרון, אקסטרה בנתניה) בעקבות מכרזי ההפעלה של אשכולות תחבורה ציבורית. אלו, לצד כמובן החברות הוותיקות כמו נתיב אקספרס, מטרופולין, קווים וסופרבוס (האחרונה היא חלק מקבוצת בליליוס).

אוטובוסים. בן ניקסון,
אוטובוסים/בן ניקסון

עשרות אוטובוסים חשמליים לאגד

בין העסקאות הבולטות אפשר לציין את זו שחתמה החברה עם אגד לאספקת אוטובוס מפרקי חשמלי באפריל 2021, החברה תספק עוד כמה עשרות כלים חשמליים לאגד בתקופה הקרובה בעקבות זכייתה בחוזה ההצטיידות שלה (לצד BYD ו-HIGER).

יצרנית האוטובוסים הסינית הוקמה בשנת 1992, החלה לייצא אוטובוסים ב-2003 והיבוא שלה לישראל מציין השנה עשור מאז החל על ידי קבוצת בליליוס על ידי זרוע הרכב שלה (אוטו-חן) המחזיקה גם בזיכיון הייבוא של מותג הרכב החשמלי הסיני AIWAYS (https://cars.walla.co.il/item/3423978).

בשנה החולפת הרחיבה החברה את היצע האוטובוסים שלה, שחלקם מורכבים בישראל בשותפות על ידי מרכבים והארגז הוותיקות. בין הדגמים החדשים האוטובוס המפרקי החשמלי בירושלים אותו הזכרנו, אבל גם דגם של אוטובוס בין עירוני חשמלי, אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים מונעים בגז טבעי ואוטובוס תיירותי מפואר בשם נוויגייטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully