וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ביטון נגד יוקר המחייה: "החכמה היא לא להכניס רק אדם אחד לכלא"

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 12:00

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון החלים מהקורונה והוא מסתער בכוחות מחודשים על היצרנים והיבואנים הגדולים במשק: "אם לא יפגעו בחמישה ארגונים ביחד, לא נראה אותם נרגעים", הוא אומר בריאיון בלעדי. איך בדיוק זה יקרה? תקראו שוב את הכותרת

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, החלים מהקורונה שפקדה אותו, ושב במרץ לעשייה פרלמנטרית, כשהוא מתכוון לחדש את המלחמה ביצרנים, היבואנים והקמעונאים, בדיוק מהמקום שבו הפסיק אותה לרגע, כאשר נדבר בנגיף.

בריאיון אישי שיתפרסם ביום חמישי הקרוב ב"וואלה! כסף" הוא מודה שראשות ועדת הכלכלה לא הייתה הבחירה הראשונה שלו: "רציתי להיות שר החינוך, הרווחה, פנים או משפטים, ואותם הייתי לוקח מחר. מכיוון שזה לא היה פנוי בשבילנו, הוצע לי להיות יו"ר ועדת הכלכלה. אין לי עניין להיות שר מהדרג השלישי. בסופו של דבר, וזו חכמה שבדיעבד, לא ידעתי כמה השפעה יכולה יש ליו"ר הועדה השנייה שחשיבותה אחרי ועדת הכספים.

אין עוד ועדה בכנסת שכפופים אליה שבעה משרדים: כלכלה, שיכון, תשתיות תחבורה, חקלאות, נגב גליל, תקשורת, כל חקיקה ותקנת תקנות שלהם חייבת את האישור שלנו".

ח"כ ביטון מספר מה גרם לו להכריז מלחמה על יוקר המחיה: "לא מזמן עשו סקר, ושאלו את הנדגמים מה הכי חשוב להם. במקום הראשון היה הביטחון האישי ובשני יוקר המחיה. ואני אומר לך, שהדבר שהכי כואב לאזרחים הוא יוקר המחיה. קראתי לראש הממשלה להקים צוות שרים בינמשרדי לטיפול ביוקר המחיה בראשותו. כמו שיש קבינט בטחוני, צריך להיות קבינט ליוקר המחיה".

יו"ר ועדת הכלכלה לא מסתפק בדימוי הביטחוני - ומרחיב אותו לקראת מה שנראה כמלחמה כוללת מול הגופים שאחראים על יוקר המחייה: "אנחנו נעשה מחקר על 20 הגופים במשק שמחזיקים את הייצור והיבוא, נגלה מה הרווחים שלהם, שרובם אינם מדווחים כיוון שהחברות לא נסחרות בבורסה.

יש ליבואנים וליצרנים כלל: אף פעם לא נרוויח פחות ממה שהרווחנו קודם. אנחנו נזמן את ההנהלות שלהם לוועדה ונדרוש תשובות לשאלה, אם אפשר להסתפק ברווח צנוע והוריד מחירים ולא רק להעלות אותם. לבדנו לא נצליח לנצח את המלחמה הזאת, אבל לא ניתן לנושא הזה לגווע".

ועדת הכלכלה אישרה תיקון אחרון לכללי סריקת שיקים. יחסי ציבור,
ח"כ מיכאל ביטון בדיון בוועדת הכלכלה: "אנחנו נעשה מחקר על 20 הגופים במשק שמחזיקים את הייצור והיבוא, נגלה מה הרווחים שלהם, שרובם אינם מדווחים כיוון שהחברות לא נסחרות בבורסה"/יחסי ציבור

"במדינת ישראל יש כמה גופים שצריכים להילחם בהם"

ביטון לא מסתיר את דעתו בנוגע לקריאות לחרם על יצרנים גדולים שהעזו להעלות מחירים, ומתייחס ספציפית לקריאה להחרים את אסם: "האזרח צריך להחרים מונופולים. רשתות המזון הרוויחו רווחי שיא בשנה שעברה והן לא חייבות להעלות מחירים.

במדינת ישראל יש כמה גופים שצריכים להילחם בהם. יש את רשות התחרות שצריכה להיות יותר אגרסיבית, מונתה מנהלת חדשה מתוך הארגון ולא נכנסה בדלת מסתובבת מארגון בניגוד אינטרסים, ואני מקווה שהיא תהיה נחושה ונשכנית, תכריז על מונופולים ותטיל הגבלות וקנסות של עד מאה מיליון שקלים שנמצאים בסמכותה".

ראש עיריית ירוחם, מיכאל ביטון ראש עירית ירוחם לשעבר והמצטרף הטרי למפלגת כחול לבן 24 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון. אם אפילו חלק ממה שהוא מתכנן יצא לפועל, יש להרבה גופים גדולים במשק סיבה לפחד/ראובן קסטרו

אבל ח"כ ביטון לא מסתפק רק במה שיעשו הצרכנים ותווה גם מדיניות שנוגעת לענישת מונופולים:

"כל הרשויות צריכות להיות נשכניות נגד קרטלים, מונופולים ודואופולים שעושקים את הציבור. כשבשנה אחת יוטלו כמה קנסות של מאות מיליונים, זו תהיה שנת המהפך. הם לא יעשו יותר מניפולציות על הצרכן כי זה לא ישתלם להם. החכמה היא לא להכניס אדם אחד לכלא. אם לא יפגעו בחמישה ארגונים ביחד, לא נראה אותם נרגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully