וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הרפורמה בחקלאות תצא לדרך כבר השבוע?

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 13:26

שר החקלאות עודד פורר שוחח עם ליאת רון בתכניתה ברדיו צפון והתייחס למשא ומתן עם ארגוני החקלאים על רפורמה בהסכמה. לדבריו אפשר להגיע להסכם עוד השבוע - ובכל מקרה, הוא אינו מתכוון להמתין עוד להסכמה, גם אם לא תושג. "החקלאים יצטרכו לקבל החלטות לא פשוטות"

שר החקלאות עודד פורר אמר בריאיון לליאת רון, ברדיו צפון (104.5 FM) כי הוא צופה שייחתם הסכם עם ארגוני החקלאים בעניין הפחתת מכסי המגן על יבוא תוצרת חקלאית לישראל עוד לפני סוף השבוע הקרוב.

פורר אמר: "אני הודעתי ופרסמנו צו לשימוע על פחתת נכסים במטרה לנהל משא ומתן בתקופה הזו, ואכן התנהל משא ומתן בשבוע האחרון מאד אינטנסיבי מול ארגוני החקלאים. עוד אמרתי שככל שהמשא ומתן יהיה אמיתי וכן, אני אאפשר עוד מספר ימים להשלים אותו - וזה מה שיש לנו השבוע.

השר הסביר: "21 הימים חלפו ביום חמישי, מרגע הזה אנחנו יכולים אנחנו יכולים לחתוך על הצו בכל עת, ואנחנו רוצים לעשות את זה השבוע. אני חושב שאנחנו נמצאים בשלבים האחרונים של המשא ומתן ואני לא רואה סיבה שעד יום חמשיי הצו הזה לא יחתם, יכול להיות שגם נקבל הערות כאלה או אחרות, אבל יש הפחתת מכסים, והצו יחתם כי החלטת הממשלה מאד ברורה".

הפגנת חקלאים בזמן דיון בועדת הכלכלה בנושא תקנות הלול לשנת 2022, גן הורדים ירושלים, 28 בדצמבר 2021. רוני כנפו
הפגנות חקלאים מול משכן הכנסת. "נחנו נמצאים בשיח טוב עם החקלאים" אומר שר החקלאות, עודד פורר/רוני כנפו

"ארגוני החקלאים יצטרכו לקבל החלטות לא פשוטות"

על הסיכוי לכך שהפחתת המכסים תהיה בהסכמה, אמר פורר: "אני חושב שנוכל להגיע להסכם לפני החתימה. אי אפשר לגרור רגלים, צריכים לקבל החלטות, ואני מקווה שישהיה הסכם עד סוף השבוע. עוד אין הסכם אבל מתנהל משא ומתן ואני אשמח שהחתימה ביום חמישי תהיה בהתאם להסכם".

מה מבקשים החקלאים?

"בכל יום הבקשה משתנה, המתווה מאד ברור שהמכסים על הפירות והירקות ירדו בחמש השנים הקרובות בהדרגתיות עד למינימום, מתוך מטרה לאפשר מגוון רחב יותר לאזרחי ישראל במחיר זול יותר כשהולכים לסופר.

בצד השני יש המון הטבות שמקבלים החלקאים הישראלים החל מסימון תוצרת ארץ המקור, חוק עידוד השקעות הון, ועד למענקים מאד מאד נרחבים. הגענו גם הסכמות על דרך התמיכה הישירה מבחינת הנוסחה ואופן חלוקת התמיכה הישירה.

ארגוני החקלאים יצטרכו לקבל החלטות, שהן לא יהיו פשוטות עבורם וזה ברור לי, אבל יש הרבה לחצים פוליטיים שמופעלים עליהם. מי שיש לו מטע של 20 דונם מפעיל עליהם לחץ, על הארגונים -ומטבע הדברים זה בא לידי ביטוי. החלק היחידי שמנחה אותנו זה עבור הצרכן הישראלי שיראה פירות וירקות במגוון רחב על המדף ובמחיר שווה לכל נפש ועל זה אנחנו נלחמים. החלקאים מבינים שהם צריכים לקבל החלטות. אי אפשר ללכת הלוך ושוב. אנחנו נמצאים בשיח טוב עם החקלאים". סיכם השר את דבריו.

שר החקלאות עודד פורר. ניב אהרונסון
שר החקלאות עודד פורר. מקווה לסכם את הרפורמה במכסים על פירות וירקות עד לסוף השבוע/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully