וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה הדיגיטלית של עולמות הביטוח: כל מה שכדאי לדעת על ביטוחים אונליין

אביבה טנא, בשיתוף איי.די.איי חברה לביטוח

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 9:48

נגמרו הימים שבהם הייתם צריכים להתקשר לחברה או לסוכן הביטוח שלכם וטוב שכך - כי כיום, אפשר לקבל הצעת מחיר, להתאים את הביטוח בדיוק לצרכים שלכם, ליהנות מהטבות והנחות ואפילו לרכוש אונליין, בקלות, בלי ויכוחים ובלי מיקוחים

אישה מול מחשב לפטופ דיגיטל. ShutterStock
החברות הקמעונאיות הבינו שהקהל מחכה להן ברשת/ShutterStock

מגמת המעבר לעולם דיגיטלי נמשכת בעקביות וביתר שאת בעשור האחרון, כשעוד ועוד סקטורים מצטרפים אליה, במיוחד לאור תקופת הקורונה שהאיצה מהלכים מסוג זה.

אם בשנות ה-90 ובעשור הראשון של המילניום החדש, המעבר לאינטרנט היה איטי באופן יחסי והתמקד תחילה באתרי תקשורת, במידע וברשתות החברתיות, בהמשך הבינו גם החברות הקמעונאיות שהקהל מחכה להן ברשת ושהקמת חנויות באינטרנט לצד אלה המסורתיות בעולם הפיזי, יסייעו להן להגדיל משמעותית את המכירות, ואף להגיע לקהל יעד נרחב יותר.

המצטרפים האחרונים הבולטים ביותר למגמה המבורכת הזו הם הגופים הפיננסיים, ובראשם הבנקים וחברות ביטוח, לאחר שאלה הגיעו למסקנה הפשוטה שבעזרת טכנולוגיות אבטחת המידע הקיימות כיום בשוק, הם יכולים לשמור על רמת הביטחון הגבוהה לה רגילים הלקוחות שלהם, בין אם בנוגע לכספם ובין אם בנוגע לפרטים האישיים שלהם.

בנוסף לכך, התחדדה התובנה שגם הלקוחות, היום יותר מתמיד, מצפים לבצע כמעט כל פעולה ברשת - מרכישה של מוצרי מזון בסופר, דרך הזמנת תור בדואר והעברת כסף בין חשבונות, ועד לרכישת ביטוח רכב. הסיבה לכך היא פשוטה: לביצוע פעולות באופן דיגיטלי קיימים לא מעט יתרונות שמקלים עלינו את החיים ומאפשרים לנו להפוך בסופו של דבר לצרכנים חכמים הרבה יותר.

איש מול מחשב לפטופ דיגיטל. ShutterStock
בביטוח 9 למשל, תקבלו את המחיר הסופי כבר באתר/ShutterStock

חברות הביטוח עוברות לדיגיטל - והצרכנים מרוויחים

· השוואת מחירים: בעבר אדם שרצה לרכוש ביטוח לרכב שלו היה נאלץ לפנות לעצמו את אחר הצהריים רק כדי להתקשר לחברות ביטוח שונות, לשמוע את מוזיקת ההמתנה הרפטטיבית, לענות שוב ושוב על אותן שאלות מייגעות, ולבקש הצעות מחיר מנציג השירות. אחרים היו קובעים פגישה עם סוכן הביטוח ומטריחים את עצמם להגיע לפגישה פנים מול פנים על חשבון הזמן הפנוי שלהם, רק כדי לשמוע מפיו כל מני מונחים מפוצצים שהם לא מבינים בהם, ואז היו יושבים עם עט ונייר על מנת לערוך טבלת השוואה בין ההצעות השונות.

למזלנו הרב, כיום המצב שונה לחלוטין. את משימת השוואת המחירים ניתן לבצע בדקות ספורות, באמצעות אתרי האינטרנט של חברות הביטוח, בלי הצורך לחכות על הקו, בלי פקסים ואפילו עם התאמה אישית לצרכים שלכם, מגיל הנהג הצעיר ביותר ועד גילו של הרכב.

· רכישת ביטוח רכב אונליין: ואם כבר ביצענו השוואת מחירים ברשת, אפשר ללכת צעד אחד קדימה, ולהשלים באותו אופן את רכישת הביטוח עצמו - ואפילו לקבל הנחה נוספת על כך. אחרי הכל, אנחנו כבר רגילים לרכוש לא מעט מוצרים ושירותים באינטרנט בצורה מאובטחת, אז למה לא כבר לסגור באותו אופן את עניין הביטוח?

כל מה שצריך זה להקליד מספר פרטים על מנת לקבל הצעה מותאמת אישית, כולל את הכיסויים המתאימים לנו, להוסיף עוד מספר פרטים לצורך השלמת הרכישה, להכניס פרטי אשראי ולקבל מיד את פוליסת הביטוח, היישר לתיבת המייל ולאפליקציית השירות הנוחה שמאפשרת לנו לנהל את הפוליסה בקלות ובנוחות.

· הנחות מותאמות אישית: בניגוד לנציגי ונציגות השירות, אתרי האינטרנט של חברת הביטוח יזכו אתכם לרוב בהנחות והטבות שונות ומגוונות ללא צורך בהתמקחויות מייגעות. את כל ההטבות הללו, האתרים מחשבים במהירות, בהתאם למידע שמתקבל מכם.

בביטוח 9 למשל, תקבלו את המחיר הסופי כבר באתר. פשוט ממלאים את הפרטים של הרכב ושלכם כנהגים ואוספים הנחות בהתאם כדי לקבל את המחיר הטוב ביותר. כך למשל, אפשר לקבל הנחות על נסועה (קילומטרז') נמוכה, רכב שני במשפחה שהוא רכב חברה, ילדים מתחת לגיל 12, עבודה מהבית, עבר ביטוחי "נקי" בשש השנים האחרונות, קיומה של מצלמת דשבורד ואפילו שליחת צילומים של המצב הנוכחי של הרכב, כל אלו יזכו אתכם במחיר סופי משתלם במיוחד. התוצאה - גם חיסכון בזמן ובעלויות, לעתים במידה משמעותית מאוד.

איש מול מחשב לפטופ דיגיטל עם טלפון סלולרי. ShutterStock
מהפכת הדיגיטל ממשיכה להתרחב לעוד ועוד תחומים - ואנחנו הצרכנים מרוויחים/ShutterStock

לסיכום, מהפכת הדיגיטל אמנם אינה חדשה, אך ממשיכה להתרחב לעוד ועוד תחומים, ואנחנו הצרכנים מרוויחים. כמו ברוב תחומי הפעילות שלנו באינטרנט, גם האפשרות להשוות מחירי ביטוח ברשת ולקנות אותו אונליין, חוסכת לנו זמן ומאמץ רבים. העובדה שאנחנו יכולים לבצע השוואת מחירים בקלות ובמהירות יחסית, מאפשרת לנו ל להיות בטוחים שמצאנו את ההצעה המשתלמת ביותר.

נקודה נוספת למחשבה וחשובה לא פחות היא העובדה שניתן לעשות זאת בכל רגע פנוי. לא חייבים לפנות זמן במהלך שעות העבודה של מוקדי המכירות, בהן גם אנחנו צריכים לעבוד - את השוואת המחירים והרכישה ניתן לבצע בנחת בשעות הערב ואפילו בלילה או בסופי השבוע, בין אם מהמחשב הביתי ובין אם מהטלפון הנייד, היכן שלא נהיה. דקות ספורות של גלישה באינטרנט - ופעולה שפעם התמשכה שעות על גבי שעות, כבר מאחורינו.

ביטוח רכב במחיר ללא תחרות ברכישה אונליין מחכה לכם כאן

אביבה טנא, בשיתוף איי.די.איי חברה לביטוח
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully