וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא משחק: מיקרוסופט תרכוש חברת גיימינג ב-70 מיליארד דולר

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 16:35

העסקה גדולה בתולדות מיקרוסופט: תרכוש את חברת אקטיויז'ן בליזארד, מפתחת משחקים, ביניהם "קול אוף דיוטי" ו"קנדי קראש" תמורת 68.7 מיליארד דולר. בכך מסמנת החברה את הכיוון אליו תתפתח בעתיד, ובמקביל מאתגרת את הרגולטורים שמנסים להצר את צעדי ענקיות הטכנולוגיה

2022 בקושי החלה - וכבר אפשר שאפשר לסמן את עסקת השנה: ענקית המיחשוב מיקרוסופט הודיעה כי היא רוכשת את מפתחת משחקי הווידיאו, ACTIVISION BLIZZARD מסנטה מוניקה, קליפורניה, תמורת סכום שיא של 68.7 מיליארד דולר במזומן.

העסקה תמצב את מיקרוסופט כשחקנית מפתח בכל הנוגע לדור הבא של האינטרנט, שילוב של עולם האונליין המוכר לנו כיום עם אלמנטים מתחום המציאות המדומה.

אקטיויז'ן שהתמודדה לאחרונה עם האשמות אודות הטרדה מינית בחברה, וספגה ירידות חדות של כ-27% בער מנייתה, זינקה מיד ב-40% בשלב קדם המסחר בניו יורק, ואילו מנית מיקרוסופט ירדה באחוז אחד.

קנדי קראש ראש בראש. וואלה! כיף
חתיכת סוכריה: קנדי קראש/וואלה! כיף

45% יותר משווי השוק

המכירה נזקפת לזכותו של מנכ"ל אקטיויז'ן, בובי קוטיק, שהיה חשוף לביקורת עקב החשדות בדבר הטרדה מינית בחברה (שאינם קשורים אליו אישית) והצליח לגרום למיקרוסופט לשלם 95 דולר למנייה, כ-45% יותר משוויה.

בצד הרווח של מיקרוסופט אפשר למנות את 400 מיליון המשתמשים החודשיים של אקטיויז'ן, שאחראית למשחקים הפופולריים ביותר בעולם, ביניהם "קול אוף דיוטי" ו-"קנדי קראש". בחברה מאמינים שהשילוב בין הרכש החדש ליכולות של מיקרוסופט בתחומי התכנון והבינה המלאכותית. כן צופים כי הגישה הישירה למאות מיליוני שחקנים בעולם, תמצב את מיקרוסופט כמתחרה לקבוצת החברות של פייסבוק, או בשמה החדש "מטא".

זאת ועוד: גורמים מעריכים כי השילוב בין מי שמחזיקה ב-Xbox, עומדת מאחורי הפיתוח של מיינדקראפט והלו, וכמובן - של מוצר הדגל המוכר שלה, חבילת אופיס, ביחד עם יכולות הענן של של החברה, יציבו אותה כמתחרה לא רק למטא, אלא גם לעוד שמות מליגת העל של הטכנולוגיה, כמו אמזון וגוגל.

יחד עם זאת, מיקרוסופט עלולה להיחשף מעתה לעוד "צרות של עשירים", שכן ענקיות הטכנולוגיה נמצאות על הכוונת של הרגולטורים השונים ברחבי העולם, שמנסים להגביל את כוחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully